יצירתי: רובוטים לדילול חמניות והאכלת פרות ברפת

התאומים שגיא והדר בן לולו ממולדת זכו במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה הלאומית

תלמידי הרב תחומי עמק חרוד ממגמת המכטרוניקה זכו במקום ראשון במבחן הידע ״אולימפידע״, במסגרת תחרות הרובוטיקה הלאומית של ישראל שהתקיימה בשבוע שעבר. הזכייה הוכרזה רשמית כאשר התאומים, שגיא והדר בן לולו ממולדת, תלמידי כיתה י״א, גברו במבחן ברמת קושי גבוהה ביותר, על הצוותים הנבחרים מכל בתי הספר המשתתפים.
שלושה צוותים נוספים של תלמידי כיתות י׳ ו- י״א, הציגו בתחרות שלושה דגמי רובוטים בקטגוריית ״רובוטיקה בשירות האדם״. מערכות אלו נבנו במסגרת שיעורי המכטרוניקה, עליהן יבחנו תלמידי י״א ויזכו ב- 5 יח"ל, כאשר את כל שלבי ההדרכה והלימוד מבצעים המורים המנחים יעקב ברק, זאב בוצר ושי קרני.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המערכות הרובוטיות נבנו בהתבסס על תחומי ידע שונים ומגוונים, לפי בחירת התלמידים, כאשר  המערכת הרובוטית הראשונה נבנתה על ידי התלמידים הדר ושגיא בן לולו, עומר שווגלר ובארי תורג׳מן ותפקידה לבצע דילול חמניות. המערכת הרובוטית נוסעת בין הערוגות ועוקרת באמצעות זרועות מיוחדות, בו זמנית משתי ערוגות, את החמניות שלא נמצאות במרווח המתאים. לצורך בניית המערכת השתמשו התלמידים במדפסת תלת מימד, שנרכשה לאחרונה למעבדת המכטרוניקה.
מערכת רובוטית שניה שהוצגה בתחרות מסייעת בהאכלת פרות ברפת, כאשר היא מקרבת את האוכל על ידי נסיעה ודחיפה, ונתמכת בבקרה פרופורציונאלית מאוד מתוחכמת, שנבנתה על ידי התלמידים עילם ברזק ונבו אנג׳ל. המערכת השלישית שהוצגה בתחרות היא רובוט המתחבר לעגלת הקניות ועוקב אחר הקונה. מערכת עקיבה חכמה זו המבוססת על חיישני אינפרא ונבנתה על ידי התלמידים יעל דן, איתמר ברסון, רון בן דור ותומר בן ישי.