ילדי 'הטייסת' מצדיעים לרונה רמון ז"ל

ילדי תכנית "הטייסת" בבית הספר "גיורא יוספטל" שבעתיד ייקרא "רמון" השתתפו ב'מסע לחלום' לזכרה של רונה רמון ז"ל מייסדת 'קרן רמון' שאימצה את התכנית החינוכית והפיצה אותה לכל הארץ

לפני 11 שנים נוסדה תכנית המצוינות "הטייסת" בבית הספר "גיורא יוספטל" במגדל העמק ובמטרה להעצים את תלמידי בית הספר באמצעות טייסים מבסיס רמת דוד הסמוך. עם השנים אומצה התכנית על ידי "קרן רמון" אותה ייסדה רונה רמון לזכרם של בעלה אילן ז"ל שהיה לאסטרונאוט הישראלי הראשון שנהרג באסון המעבורת ובנה אסף ז"ל שנהרג בתאונת מטוס. עם השנים הופצה התכנית לבתי ספר רבים ברחבי הארץ ובמקביל הלך והתהדק הקשר בין משפחת רמון לעיר מגדל העמק עד שראש העיר אלי ברדה החליט כי בית הספר "גיורא יוספטל" החדש שעתיד לקום בשכונת "מצפה העמק" ייקרא "רמון" על שמם שם אילן, אסף רמון זיכרונם לברכה. לפני מספר חודשים הלכה גם רונה רמון לעולמה וברדה החליט כי בית הספר ינציח גם את שמה.

מבצע הנצחה נוסף לזכרה של רמון ז"ל צוין לפני כשבוע באמצעות מסע ששמו 'מסע לחלום' בין כפר יהושוע לבסיס רמת דוד בו השתתפו תלמידי תכנית "הטייסת" מיישובים שונים בארץ וביניהם כמובן תלמידי מגדל העמק. בחודש האחרון התכוננו תלמידי 'הטייסת' בגיורא יוספטל לקראת המסע. הם למדו את משמעות המסע, התאמנו, זחלו, רצו, עמדו ביעדים, יזמו הרצאות, למדו את המנון 'הטייסת' ועוד. לפני כשבוע יצאו סוף סוף למסע לזכרה של רונה רמון ז"ל שאורכו 6 ק"מ מכפר יהושוע ועד לבסיס רמת דוד לבושים בבדים תואמים ובדגל בית הספר. מנהלת בית הספר, רינת שפטניצקי זמיר אמרה: "זהו מסע מיוחד, עוצמתי, מאתגר, מלא בסיפוק ומעורר השראה עבור התלמידים. אני רוצה להודות לכל המחנכות, למלווים שלנו, לראובן צמח מנהל התכנית ולאחרונים חביבים לילדים של מועדון הטייסת".