יום הבוחר

אחרי קצת יותר מחודשיים של מערכת בחירות ילכו ביום ג' הקרוב תושבי מועצה אזורית הגלבוע לבחור בראש מועצה חדש אחרי שני עשורים. לקראת היום המכריע ערכנו ראיון עם המועמדים על הקמפיין, על הדרך לניצחון, המקומות שלהם בגלבוע ועל התחזית למנצח, אגב שלושתם משוכנעים בניצחונם בסיבוב הראשון. קראו…

מערכת הבחירות בגלבוע מתקרבת לישורת האחרונה. שלושה ימים לפני שתצאו ותשפיעו על עתיד הגלבוע בשנים הבאות שאלנו את המתמודדים מס' שאלות על עתיד הגלבוע, על עתיד קבוצות הספורט, על הקמפיין שזה עתה נגמר ועל הדברים הבאצת מעניינים כמו פינת החמד שלהם בגלבוע, הרגע המרגש מהקמפיין והשיר של הגבעתרון שמרגיע אותם. שלושת המועמדים התבקשו לסיים את השאלון בפנייה אליכם הבוחרים ואמרו: מוטי כהן הכי טוב לגלבוע!, גילי עוז: ביחד מנצחים כי הגלבוע חשוב מהפוליטיקה. עובד נור: בצעידה המשותפת לאופק חדש! מצביעים מנהיגות אחרת!

• תעודת זהות:

גילי עוז

11150442_1412983772354438_2237553415250842285_nאני גילי עוז אבא למעיין, גוני ושני ונשוי לעינב עוז פינטל, בן וחבר קיבוץ עין חרוד מאוחד. את שנות לימודי סיימתי בגיל 16 ומשם הלכתי לעבודה בבריכות הדגים בקיבוץ, אירוע זה היה שלב מכונן בחיי ומשם גם צמחה התפיסה החינוכית של כל ילד יכול ולכל ילד צריך להתאים את הדברים בהם הוא מצטיין.

העשייה לקהילה והנתינה לחברה היא חלק מסל הערכים שמלווים אותי בחיים, כך חונכתי וכך נהגתי כל חיי.  שרתתי ביחידת הסיור של הנח"ל ועד היום אני מתנדב בשירות מילואים כשהאחרון היה במבצע צוק איתן. החיידק הפוליטי קיים בי משחר נעוריי בין אם בעיסוקיי כעו"ד וכבעל משרד פרטי בייצוג חקלאים, ענפי תעשיה, קיבוצים וישובים מהפריפריה מול תאגידי ומשרדי ממשלה.

מוטי כהן

המועמד מוטי כהןנולדתי כאן ,בעמק שלנו, לפני 59 שנה למשפחת כהן, משפחה חמה, שורשית ואוהבת ממושב מיטב שבחבל תענך. אומרים שאדם הוא תבנית נוף מולדתו. גדלתי, למדתי התחנכתי וקבעתי את ביתי כאן בעמק. אני נשוי ליפעת, שופטת בבית משפט השלום בעפולה, אב לשישה ילדים מוכשרים ומצליחים וסבא צעיר וגאה ל3 נכדים.
לאחר סיום לימודי התיכוניים בעפולה התגייסתי לצנחנים ומיד לאחר שחרורי התחלתי לעבוד כקבלן לעבודות חשמל.
בשנת 1987 התמניתי ע"י הסוכנות היהודית והמועצה האזורית, למנהל הקהילה בגן נר לצורך ארגון והקמת היישוב. את כל האנרגיה שלי, השקעתי בהקמת הישוב וקליטת משפחות חדשות.
בשנת 2002 הקמתי את חברת מוטיבציה, חברה המתמחה בהרחבות ישובים קיימים והקמת ישובים חדשים. הקמתי את ההרחבות של המושבים: תל עדשים, ניר יפה, יערה ומשמר הירדן.

עובד נור

המועמד עובד נור ת.זעובד נור (44),  תושב  גן נר, יליד קיבוץ עין חרוד איחוד, נשוי לדורית ואב לשלוש בנות. בוגר תואר ראשון בחינוך ולימודי א"י, שירתתי  כקצין ומפקד ביחידה מובחרת (רס"ן במילואים). כיהנתי בשתי קדנציות כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללת בית ברל, והייתי ממובילי המאבק הארצי להפחתת שכר הלימוד‏.

ניהלתי את בי"ס שדה הר הנגב של החברה להגנת הטבע, ניהלתי ופיתחתי את מערך השיווק הארצי של "אגד תיור", תיירות בית-שאן ועוד. כיום אני מועסק כמנהל הישוב הקהילתי תמרת. כיו"ר ועד מקומי וועד אגודת גן נר (בהתנדבות) יזמתי  וקידמתי פעילויות חינוך בלתי פורמלי ונוער, הקמתי את  סיירת ההורים  וקידם  צמיחה דמוגרפית, כל זאת תוך שמירה על כללי מנהל תקין ושקיפות.כיום, כאמור, מנהל הישוב הגדול תמרת.

 

לקראת הבחירות שוחחנו עם שלושת המועמדים לראשות המועצה האזורית הגלבוע ושאלנו אותם על המועצה, על הקמפיין ועל התוכניות לעתיד. יש לציין כי במקור ביקשנו לערוך עימות או ראיון משותף אולם ממגוון סיבות לא יצא המפגש המשותף או העימות לפועל בכל אופן התשובות של מוטי כהן עובד נור וגילי עוז לפניכם ואתם מוזמנים לקרוא ולהחליט איזה פתק יכנס לקלפי ביום שלישי. בהצלחה לשלושת המועמדים ובעיקר בהצלחה לגלבוע.

• למה אני?

מוטי כהן: המועצה האזורית הגלבוע עומדת בפני צומת מכריע לקביעת עתידה. במציאות הזו, אין לנו אפשרות להזדמנות חוזרת או להמר על עתידנו ואנו חייבים מנהיגות מנוסה, אחראית, בעלת ידע ויכולת לגייס משאבים ושותפים ממשרדי ממשלה, גורמים ציבוריים ופרטיים. אני מביא ניסיון רב, מוכח ומוצלח בניהול מערכות מורכבות ופרויקטים מול משרדי ממשלה ואני משוכנע שאדע להביא תנופה חדשה לגלבוע.

עובד נור: הרצון העז לשינוי בגלבוע- מוחלט וחוצה מגזרים. – השינוי יתרחש  רק עם  המנהיגות האחרת שאני ותומכיי מייצגים, בהליכה משותפת של כלל היישובים! אני רואה שליחות בדרכי ולזכותי ניסיון ניהולי, מוניציפאלי, חינוכי ועיסקי- רב ומגוון, יש בי הנחישות, היכולת והתמיכה הגורפת של כלל התושבים בכדי לממש  את השינוי הנדרש כראש המועצה הבא.

גילי עוז:
הבחירות האחרונות למדו אותי שהמועצה והתושבים אמרו די לפילוג! די למחנאות! כן ביחד. אני ידעתי,  כשהסתיימו הבחירות האחרונות, שבכדי לנצח בחירות בגלבוע ולהצעיד את הגלבוע קדימה באחדות ובשיתוף פעולה ובייצוג מלא לכל הישובים יש צורך בחבירה מגזרית. רק אני יכול לאחד את הגלבוע תחת מנהיגותי. רק אני הגעתי אם  חזון מלא ומפורט- חינוך, כלכלה, תשתיות וישובים.

"בכדי לנצח בחירות בגלבוע יש צורך בחבירה מגזרית". גילי עוז
"בכדי לנצח בחירות בגלבוע יש צורך בחבירה מגזרית". גילי עוז

• מילה טובה על היריבים:

עובד נור:
מוטי כהן הוא ללא ספק -בעל יכולת ביצוע בתחום הרחבות יישובים ובשיטת ההתנהלות המוכרת. גילי עוז הוא עורך דין טוב שייעץ לנו בעת ששימשתי כיו"ר הוועד והאגודה בגן נר.

גילי עוז:

בבחירות האחרונות גם אני הצבעתי לעובד נור והייתי שותף בקמפיין שלו. יש לו חן, הוא בשר מבשרנו והוא מתוך כוונות טובות. לצערי הוא מכוון ומכווין את אנשיו למקומות שאני לא מוכן לקבל. אין לקחת ממה שמוטי כהן הצליח לעשות בעסקיו הפרטיים. אני חושב שמוטי הוא איש ביצוע מצוין לחזונות שלי.

מוטי כהן:
עובד הוא בחור רציני ובעל חזון שצריך עוד להשתפשף בעולם האמיתי של הובלת ביצוע בתחום הציבורי וניהול תקציב. גילי הוא בחור יסודי וקפדן בפרטים, שילמד שעל מנת לקדם מהלכים ציבוריים יש ללמוד להסתכל על התמונה הגדולה.

"ללא ספק - בעל יכולת ביצוע בתחום הרחבות היישובים." מוטי כהן
"ללא ספק – בעל יכולת ביצוע בתחום הרחבות היישובים." מוטי כהן

• הרגע או האדם שלא תישכח ממהלך הקמפיין:

מוטי כהן:
כל יום שעובר אני פוגש עוד ועוד אנשים שמרגשים אותי בסיפור האנושי שלהם. אבל, אם אצטרך רגע אחד, הרי שאני לא יכול להתעלם מההתרגשות שאחזה בי במהלך כנס התמיכה כשקראו לי לבמה, ברקע התנגן הג'ינגל של הקמפיין, ראיתי מולי מעל 2000 מתושבי המועצה ועל הבמה ישבו שרי ממשלת ישראל שהביעו את תמיכת הממשלה.

 

עובד נור:
הנגיעה האנושית וההיכרות עם התושבים הרבים בכל הישובים, היא ללא ספק המטען והדלק שאני מתחזק ממנו בכל יום יותר ויותר. המבטים מלאי התקווה, החיבוקים והחיוכים שמלווים את הברכות להצלחתנו הם הכוח והמחויבות להנהיג כאן מנהיגות אחרת. הקשר הישיר עם התושבים הוא מחויב המציאות ואין לכך כל תחליף. לא ניתן להישאר אדישים לנוכח החיבור האמיתי הנרקם בפגישותינו והתמיכה הגורפת שהן מניבות.

 

גילי עוז:
הגעתי  לבת הגלבוע בערב התמיכה שערכתי. בערב הזה הרגשתי וחזיתי בעוצמה של הפסיפס האנושי של תושבי הגלבוע, בתמיכה העצומה שקיבלתי מהמגזרים השונים ובאמירה החד משמעית של הישוב הוותיק ללכת אחרי. בכל ערב אחרי מסע מרתק ומלא תעצומות נפש, אני חוזר לכור מחצבתי, לאישה שאיתי ולשלושת ילדי, הם המקור האמיתי של הכח שלי.

• הפינה האהובה עליך בגלבוע:

מוטי כהן:
הפינה האהובה עליך בגלבוע יש בגלבוע מגוון גדול של פינות חמד ונוף עוצר נשימה, שאנחנו חייבים לדעת איך למנף ולהפוך למשאב לפיתוח המועצה האזורית. מכולם, אני אוהב להגיע לעין יזרעאל, שם אני מצליח לחלץ עצמות ולנקות את הראש.

גילי עוז:
הגלבוע בשבילי הוא הבית הוא המורשת והערכים עליהם התחנכתי וגדלתי. קשה  לי להגיד מקום אחד בגלבוע שהוא אהוב עלי יותר מאחרים, אבל אם אני נדרש לכך הרי שכתף שאול נותנת לי את העוצמה של הגלבוע ופרספקטיבה על היופי הקיים בעמק. מכאן מתחילה מורשת שלנו.

עובד נור:
בגלבוע נקודות תצפית רבות הממזגות במבט אחד את העבר ההיסטורי העשיר והמפואר של האזור ביחד עם הפסיפס האנושי הייחודי והנפלא שחי בו. בתוספת חווית הנוף והטבע המדהימים בתוכם זכינו לחיות – אין לטעמי תמונה מחממת ומעשירה מזו. הבנת גודל האתגר והאחריות- במינופם וקידומם אל העתיד – היא שמניעה אותי להתמודדות ונשיאה באתגר.

"הבנת גודל האתגר והאחריות היא שמניעה אותי להתמודדות ונשיאה באתגר." עובד נור
"הבנת גודל האתגר והאחריות היא שמניעה אותי להתמודדות ונשיאה באתגר." עובד נור

 

• השיר של הגבעתרון שמרגיע אותך:

עובד נור:
לא מדובר בשיר אחד. כשמדובר בגבעתרון – כל יום אני קם עם שיר אחר, חדש – בלב.

מוטי כהן:
אני מאוד אוהב את השיר גוונים כי הוא מסמל עבורי את המרקם האנושי המגוון של המועצה- בעיקר השורות ""לעולם לא נדע את צבעם השונה של כל השירים בעולם".

גילי עוז:
גוונים. "את שירנו כתבנו על פתק בחול…"

 

• זיכרון ילדות מהגלבוע:

גילי עוז:
 החוויה המעצבת ביותר עבורי היא בבריכות הדגים- שם למדתי מזו חברות, ערכיות, מוסר עבודה ושיתוף פעולה. שם צמחתי והועצמתי כפי שלא נתנה לי האפשרות בין כתלי בית הספר.

עובד נור:
 בתור ילד הרבינו לטייל ברגל וברכיבה על סוסים. למדתי מאבי להכיר את שבילי העמק, בעלי החיים ובעלי הכנף. שילוב הנופים עם החיבור לעבודת האדמה וסיפורי המקרא השזורים כאן בכל גבעה וואדי – הם שעיצבו את תבנית נוף מולדתי.

מוטי כהן:
זכורות לי שעות בוקר מוקדמות בהן העיר אותי אבי ז"ל להצטרף אליו לעבודת השדה. בשעות אלה זכיתי לזמן איכות עם אבי ז"ל ולמדתי ממנו חריצות, התמדה, עבודת צוות ובעיקר דרך ארץ. בנוסף השעות הארוכות בשדות העמק נטעו בי את האהבה והחיבור לאדמה.

• הטלפון הראשון שתעשה אחרי התוצאה:

מוטי כהן:
אתקשר לאשתי ואודה על התמיכה במהלך המירוץ. אחר כך, אתקשר לשני יריביי ואזמין אותם להצטרף אלי להוביל את השינוי המיוחל בגלבוע.

גילי עוז:
ארים טלפון לשני המועמדים האחרים ואסביר להם שמעתה נגמרה מערכת הבחירות ואני ראש מועצה של כולם ואני מתכוון לאחד את הגלבוע, גם את מתנגדי וגם את תומכי כגלבוע אחד ומאוחד.

עובד נור:
לעיד סלים ולרמי אלהרר. אודה להם על תרומתם לגלבוע.

• מה צריך לקרות כדי שתנצח:

עובד נור:
אנו נמצאים בשטח כבר שנתיים. אחרי הבחירות הקודמות לא הפסקנו להיפגש, לפעול ולקדם נושאים הנוגעים לכל התושבים והתמיכה בנו רק התרחבה, העמיקה והתעצמה. פרצנו את מחסום הפחד. בכל מפגש, בכל ישוב אנו חשים את  הכמיהה לשינוי אמיתי והתמיכה הגדולה במנהיגות אחרת, לכן אנו סמוכים ובטוחים שננצח.

גילי עוז:
אני מנצח – השטח אמר את דברו, אני מרגיש את זה בכל המפגשים, בכל שיחות הטלפון והתגובות שאני מקבל. המהלך ההיסטורי שקרה כאן- הושטת היד של הכפרים וישובי חבל התענך לישוב הוותיק, כבר מתחולל אל מול עיננו.

מוטי כהן:
אלפי האנשים שהביעו את תמיכתם במועמדותי יממשו את זכותם להשפיע על עתיד הגלבוע.

• הימור לגבי התוצאה:

מוטי כהן:
אני אנצח בסיבוב הראשון.

גילי עוז:
אינני נוהג להמר ובמיוחד לאור מה שחווינו בקמפיין, אפנה אתכם לשאלה הקודמת כדי להבין את התוצאות.

עובד נור:
 אנצח בסיבוב הראשון.