מוא"ז גלבוע למען קידום הנשים ומיגור האלימות

במוא"ז גלבוע פתחו את היום בסימן יום האישה הבינלאומי, למען קידום מעמד הנשים בעשייה, ומיגור תופעת האלימות. על פי נתוני משטרת ישראל, במהלך השנים 2015-2013 נרצחו בישראל 72 נשים, כ- 80 אחוז מהנשים הנרצחות נרצחו בשל היותן נשים

לרגל יום האשה הבינלאומי (8.3) התכנסו בלשכת ראש המועצה בגלבוע, עובד נור ונשות המועצה מכל קשת התפקידים לצילום קבוצתי משותף, במטרה להציג את הכח הנשי בעשייה והחשיבות לקידום נשים ומעמדן. ראש המועצה בירך את הנשים הנמצאות בחזית העשייה הציבורית, מידי יום ומעניקות שירותים לתושבים ולמינהלת המועצה.

בדברים שאמר נור לרגל יום האשה, הוא בחר להתייחס לצורך בקידום מעמד האשה ולפעול למיגור תופעת האלימות כלפי נשים: "נשים מניעות את גלגלי החיים, בבית, בעבודה ובחברה ומצטיינות בכל דבר שהן עושות. הן מהוות דוגמא ומודל למשפחה ולסביבה ויחד עם כל אלו מגיעים גם אחריות, עומס ומחוייבות רבה. גם בכל אלו נשים עומדות בגבורה.
בכל העולם צברו נשים הישגים לאורך ההיסטוריה בכל תחום אפשרי אבל משחר ההיסטוריה נאצלו גם להאבק על זכויותיהן ועל שוויון חברתי בין המינים. בעשורים האחרונים הצליחו נשים בכח שיש רק להן, להוביל שינוי חברתי ותפיסתי ויש להתגאות בהישגים לקידום מעמד האשה בחברה, הישגים שתרומתם לאנושות היא גלובלית. יחד עם ההישגים אסור לנו להרפות ידינו מהעשייה לקידום מעמד האשה והדרך לשוויון עוד ארוכה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שוויון בפרנסה, בנטל ובמוגנות האישית. בשנת 2015, ערך מרכז המחקר והמידע בכנסת דו"ח על אלימות כלפי נשים והנתונים צריכים לזעזע את כולנו. מחובתנו לעלות את הנושא לסדר היום ולפעול למיגור התופעה, שעדיין קיימת בישראל 2016"  

על פי הדו"ח, בחודשים ינואר-אוקטובר 2015 נפתחו במשטרת ישראל 3,727 תיקים בגין תלונות על עבירות מין נגד נשים, ב- 56 אחוז מהן הנפגעת היתה בגירה ובכ-44 אחוז הנפגעת היתה קטינה.  267 תיקים היו בגין עבירות מין בתוך המשפחה ומחצית מהתיקים בגין עבירות מין כלפי אישה נפתחו בגין מעשה מגונה בכוח. על פי נתוני משטרת ישראל, במהלך השנים 2015-2013 נרצחו בישראל 72 נשים. כ- 80 אחוז מהנשים הנרצחות נרצחו בשל היותן נשים.

 

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|

18 שנים לפטירתו של רבה הראשי של עפולה – הרב פרץ ציוני זצ"ל

|