"יא סאלאם": דו קיום מגיל צעיר במגדל העמק

מטרת המפגשים המשותפים ליזום וליצור יחדיו שותפות לימודית ייחודית לקידום עשייה משותפת בתחום החינוך לאורח חיים פעיל ובריא בנוסף לומדים התלמידים את שפת האם של איש את רעיהו
עברית וערבית

דו-קיום במגדל העמק: תלמידי "גיורא יוספטל" ממגדל העמק ותלמידי "ביר אל אמיר" מנצרת משתתפים בתכנית "יא סאלאם" להוראת השפה והתרבות הערבית מתוך שאיפה ליצור רצף חינוכי ללימודי ערבית לקראת חטיבת הביניים.
במקביל בתכנית, תלמידי ביה"ס הערביים לומדים את השפה והתרבות העברית כחלק מלימודי הליבה. במסגרת התכנית נפגשו התלמידים משני בתי הספר למפגשים מקדימים כי ליצור היכרות אישית ותרבותית עם חברי הקבוצה השנייה.
המפגשים המשותפים מתקיימים בבתי הספר "גיורא יוספטל", "ביר אל אמיר" וכן ב"בית הגפן" בחיפה המשמש כמרכז ערבי- יהודי לתרבות, חברה, נוער וספורט.

יודגש כי גולת הכותרת של המפגשים בין שני בתי הספר היא ליזום וליצור יחדיו שותפות לימודית ייחודית לקידום עשייה משותפת  בתחום החינוך לאורח חיים פעיל ובריא אשר תכלול את קהילות שני בתי הספר: הורים מורים ותלמידים.

מנהלת ביה"ס רינת שפטניצקי: "בזכות התוכנית המשתתפים זוכים לערכים של כבוד האדם, לתקשורת ישירה והיכרות בין-תרבותית מעמיקה. המפגשים הישירים שוברים מחיצות ודעות קדומות, מפיגים חרדות וחששות"