טיול סתיו: מעיינות חמימים, חצבים ותצפית לכינרת בתל ובעינות רקת

רגע לאחר מערכת הגשמים המשמעותית הראשונה של השנה, ממליץ ניסים אסבן מרשות ניקוז ונחלים כינרת, על טיול סתווי לסוף השבוע בעינות רקת ובתל רקת, הכולל: מעיינות חמימים, עמדת תצפית לכינרת ומדרונות של חצבים הפורחים בתקופת הסתיו.

המסלול עובר באחת הפינות הקסומות ביותר בכינרת, נקודת ההתחלה הינה בסמוך לחוף "גרין ביץ'", שם מחנים את הרכבים, חוצים את כביש 90 מערבה (בזהירות, מדובר בכביש סואן!), ומטפסים בשביל העולה לתל רקת, כשבראש התל ניתן להבחין בעץ חרוב בודד.

מטפסים אל ראש התל, לתצפית נוף מרהיבה, כשכל הכינרת פרושה מטה ולאורך המדרון כולו ניתן לחזות בחצבים רבים. מתצפית זו העבר של תל רקת עדיין לא נחשף וטמון  מתחת. ראשי הקירות העתיקים רק מבצבצים ורומזים על מה שטרם נגלה.

יורדים מהתל צפונה אל השביל, לכיוון נחל רקת וצועדים בו אל עבר הכינרת. שוב חוצים את כביש 90, מעברו השני של הכביש מבחינים בשער ברזל חום, עוברים בו ויורדים בשביל בין עצי ההדרים של הפרדס, על גדת נחל רקת המוביל אל שביל סובב כינרת.

צועדים בשביל "סובב כינרת" דרומה, עוברים בשתי ברכות ההרמה של עינות רקת – מי המעיינות חמימים בטמפרטורה של 23 מעלות במהלך כל ימות השנה ובימות החורף ניתן להבחין באדים  העולים מהמים.

נביעות מלוות את המטיילים לכל אורך המסלול בצמוד לגדרות של המנזר הרוסי ואכ06סניית ימק"א. בחוף ימק"א ניתן להבחין בכיפת הברזל התופסת את מי מעיין פולייה המליחים. עוברים דרך חוף  "Bora Bora"  ו"גרין ביץ'" וחוזרים אל המכוניות החונות בכביש.

את המסלול ניתן להמשיך בשביל סובב כינרת צפונה לאורך המוביל המלוח לעבר אתר ספיר.

 

משך הטיול – כשעתיים וחצי.

אורכו – כשני קילומטרים.

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|