טיול משפחות לשבת: מסלול הליכה מיוחד בנחל קדש

באגף ניקוז ברשות הכינרת, השלימו את שיקומו של נחל קדש שבגליל העליון. נחל קדש הינו נחל מצוקי ברום של כ- 460 מטר, המתחיל בלבנון בשני ערוצים ומסתיים בעמק החולה. שמו של הנחל הינו על שם עיר מתקופת המקרה ובית שני-קדש.

מה דעתכם לטייל במסלול קצר שהוא גם חלק משביל ישראל ובעיקר מצדיק את שמו כבין המסלולים היפייפים בצפון, על ערוציו ועל החורש הים תיכוני העשיר בו הוא ניחן.
נחל קדש הוא נחל המנקז את בקעת קדש ממזרח לגבול לבנון ישראל, ערוצו עבר לאחרונה תכנית שיקום במסגרתו בצעו אגף ניקוז ברשות הכינרת ובשיתוף המועצה האזורית מבואות חרמון הסדרה של אפיק הנחל העובר מדרום למבנה המועצה האזורית מבואות חרמון, ובנוסף נבנתה תכנית לשיקום בתי גידול ושתילת צמחייה המתאימה לאזור זה, הסדרת דרכי גישה למטיילים בתוואי הנחל, יצירת מופע של מפלים קטנים לאורך האפיק, יצירת מופע זרימת כנחל  ועוד. עלות הפרויקט הינה כ- 700,000 שקלים.
גיא קולר, שפיקח על הפרויקט מטעם רשות הכינרת  מציין, כי מדובר בפרויקט חשוב שהושלם לפני חודשי הקיץ, במהלכם מטיילים רבים פוקדים את האתר. עוד ציין קולר: "כחלק מפעילות רשות ניקוז כינרת, אנו דואגים לשיקום ופיתוח הנחלים באזור ומשקיעים תקציבים רבים בפעילות זו. במהלך חודשי האביב והקיץ, עשרות אלפי מטיילים פוקדים אתרים אלו והבקשה שלנו היא אחת, שמרו על הטבע למען המטיילים אחריכם והדורות הבאים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מסלול מעגלי מומלץ בתוואי נחל קדש: מכביש 90- בצומת כח פונים שמאלה לכביש 899 לעבר צומת ישע, שם פונים ימינה לרחבת "חניון האלה" – מצודת כח.
תיאור המסלול: מהחניון צועדים לעבר התצפית ואנדרטה לזכר כ"ח הלוחמים שנהרגו בקרבות. מהאנדרטה צועדים צפונה בשביל ישראל בצמוד לגדר המשטרה, חולפים על פני החורשה לזכר הלוחמים. מיד אחרי השער שבגדר פונים שמאלה לאורך שביל ישראל.
ממשיכים לצעוד בשביל הפורח היורד לערוץ הדרומי של הנחל. יורדים  בין הסלעים והמפלונים, כ-400 מ' עד מפגש הערוצים, שם פונים שמאלה ומתחילים לעלות במפלי הערוץ, ממשיכים עוד כ- 150 מ' לעבר הכביש. מנקודה זו ממשיכים עוד כחצי קילומטר לעבר הרכבים שבחניון מצודת כ"ח.
דרגת קושי– קלה, מתאים למשפחות.

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|