טיול לשבת: מסלול משפחתי מגשר אריק לכפר נחום

הקיץ כבר כאן וזה הזמן לצאת ולטייל יחד עם בני המשפחה, לרחוץ במקורות המים סביב הכינרת וליהנות מהאגם הלאומי! דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ על טיול ב'שביל סובב כינרת', במקטע מגשר אריק לכפר נחום.

הקיץ אמנם כבר כאן, אבל אבל עדיין החמסינים הכבדים עדיין לא הגיעו ולכן מזג באוויר המזמין מתאים לטיולי משפחות עם נוף, אוויר והליכה במתווה קל לכל המשפחה.
המסלול מותאם לטיול רגלי לכל המשפחה, עובר בין חורשות אקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחלים ומבני אבן עתיקים מהתקופה העותומאנית. לאורכו של השביל נהנים מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע אשר הוקמו בסיוע מתנדבים, תלמידי בית ספר וכן מיופייה של הכינרת.
מתחילים את הטיול בכביש 87 – כביש צפון הכינרת, פונים לפני גשר אריק דרומה לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט הקיאקים "אבוקיאק", שם יש צורך ברכב נוסף לאיסוף.

שביל סובב כינרת כפר נחום
שביל סובב כינרת כפר נחום

מחורשת האקליפטוס שעל הירדן צועדים לכיוון מערב בשביל שעל שפת הירדן ובהמשך חולף על שפת הכינרת. לאחר כמה מטרים מבחינים בערוץ נחל אור הזורם כל השנה בזכות מעיין עין עייש, הנובע בין כביש 87 לכינרת ובסמוך מגלים את אתר תל עייש, ישוב קדום מתקופת הברזל ועד תקופה העותומאנית. לאורך השביל עוברים דרך חוף "מפרץ אמנון" היפיפה וחוף ספירית. לאחר כחצי קילומטר חוצים את נחל כורזים בשביל עזים צר ולאחר מכן עוברים דרך הגן הלאומי כפר נחום.

תצפית מחצי האי במקטע שביל סובב כינרת מכפר נחום
תצפית מחצי האי במקטע שביל סובב כינרת מכפר נחום

המסלול פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, אורך מסלול הטיול: 4.5 קילומטר, כשעתיים הליכה, רמת הקושי: קלה.
|למשפחות המעוניינות במסלול קצר של 2 קילומטר, ניתן לבצע את המסלול עד להגעה לעיינות עייש.

עוד המלצות לטיולים בנחלים ובאזור הכינרת, באתר- "זורמים לכינרת" של רשות הכינרת בכתובת  www.kineret.org.il וגם בדף הפייסבוק – "זורמים לכינרת".