טיול היסטורי: תלמידים גילו ממצא בן 3400 שנה

תלמידי בית ספר "אורנים" מיקנעם עלית זכו להפתעה מרגשת בעת שערכו טיול כיתתי – כשגילו פך חרס עתיק, שנחשף בגשמים

 לפני מספר ימים, במהלך טיול בתל יקנעם, גילו תלמידי כיתה שכבה ד' מבית הספר היסודי "אורנים" ביקנעם עילית, כד חרס כמעט שלם, מבצבץ באדמה.

יניב שרייבר, המורה ללימודי הסביבה שהדריך את הטיול, הודיע מיד לרשות העתיקות על הגילוי. "במהלך הטיול על התל ראינו את הכד בולט מחוץ לאדמת התל, וחששנו שאם נשאיר אותו הוא ייעלם, ולכן הוצאנו אותו ודיווחנו על מציאתו לרשות העתיקות", סיפר שרייבר.


ארכיאולוגי רשות העתיקות ממרחב צפון הגיעו לבית הספר לקחת את הכלי, וזיהו אותו כפך מהתקופה הכנענית, מלפני כ-3400 שנה.
לדברי הארכיאולוגים גלעד צינמון ויאיר עמיצור, "נראה שהכד נחשף בעקבות הגשמים העזים שירדו בימים האחרונים". השבוע נערך טקס בכיתה, בו העבירו הארכיאולוגים שיעור קצר על תולדות תל יקנעם, ועל תפקידה של רשות העתיקות בשמירה על עתיקות הארץ, ובסוף השיעור קיבלו התלמידים תעודת הוקרה על אזרחותם הטובה.


בית הספר "אורנים" נמצא צמוד לתל יוקנעם, ושם דגש על חינוך סביבתי לערכי הטבע והמורשת. יפה אוקנין, מנהלת בית הספר אמרה כי "ילדי כיתה ד' בחרו השנה את תל יקנעם כמוקד לפעילותם במסגרת פרויקט תרומה לקהילה, ומסירת הכד והמפגש עם רשות העתיקות הייתה חוויה מאוד חיובית ובונה עבור הילדים. בנוסף, חוו הילדים שיעור באזרחות טובה."

תל יקנעם, הנישא לגובה בצומת יקנעם, היה מיושב כמעט ברציפות בעת העתיקה בזכות מיקומו האסטרטגי השולט בדרך הראשית ובאדמות עמק יזרעאל הפוריות. הפך שנמצא ע"י הילדים שימש לאחסון ולמזיגת נוזלים בעיר הכנענית המבוצרת על התל.

 

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|