חשד: נערים בגילאי 14-16 אנסו ילדה בת 11 בצפון

בית משפט השלום בנצרת התיר היום לפרסם כי הנערים חשודים בתקיפה מינית. עורכת הדין עידית שינו המייצגת את המשפחה טוענת כי מדובר בסיפור לא פחות מטראגי ואשר זכה למענה לא ראוי מהרשויות. במשטרה אומרים: "מדובר בחקירה רגישה, מורכבת ומסועפת הנמצאת בעיצומה". צילום: המחשה/דובורת משטרת ישראל

שמונה נערים, בגילאי 14-16 המתגוררים ביישוב צפון הארץ, נעצרו לפני כשלושה שבועות על ידי משטרת ישראל בחשד שאנסו קטינה בת 11 – כך התיר היום לפרסום בית משפט השלום בנצרת. השמונה שוחררו למעצר בית, לאחר שבית המשפט מחוזי דחה את ערעור המדינה על שחרורם. הנערים החשודים –מכחישים את המעשים.
האירועים הקשים המיוחסים לאותם נערים התרחשו על פי החשד בחודש אפריל השנה.

"אני תקווה כי הפרקליטות תיתן דעתה לכל המחדלים"

עורכת הדין עידית שינו-אמיתי המייצגת את המשפחה אמרה: "מדובר בסיפור לא פחות מטראגי המגולל מסכת קשה של אונס קטינה אשר לא המשטרה ולא הרווחה נתנו לה מענה ראוי ודרך כך חיבלו בזכויותיה של המתלוננת. המדובר בקטינה אשר תקופה הייתה קורבן לאונס מבלי שאיש ידע על כך. האם, שגילתה על כך באקראי, מקטין שסיפר לה, ולאחר שנוכחה משך שבועיים ימים שבתה אכן אינה נמצאת בלילות, הגישה מיד תלונה במשטרה ואף פנתה לשירותי הרווחה. שירותי הרווחה הואילו בטובם להתערב רק לאחר שבועיים ימים והמשטרה כמותם, ראתה לנכון למנות חוקר ילדים שיחקור את הנטען רק לאחר יותר משבועיים וכל זאת מתרחש במאי. לא זו בלבד, הוסיפה המשטרה חטא על פשע ושולחת את הקטינה לבדיקה גופנית חודשיים לאחר הגשת התלונה. וכי מה תועיל בדיקה פיזיקלית לאחר חודשיים? הרי כל ראיה פורנזית כבר מזמן התפוגגה ונמוגה. רק לאחר חודשיים ימים המשטרה רואה לנכון לעצור את החשודים, ולאחר דיון בית המשפט משחרר אותם לכמה ימים וכיום הם משוחררים ללא כל תנאי. זאת, בשעה שהמתלוננת מתמודדת עם תקופה קשה כל כך בחייה, נמצאת במרכז לילדים בסיכון ונשענת באופן מוחלט על אמה שלא משה מלידה. אני תקווה כי הפרקליטות תיתן דעתה לכל המחדלים הללו ותיתן דעתה על חומרת המקרה ותראה לנכון להגיש כתב אישום נגד החשודים במקרה. לא יתכן כי בשל מחדלים ושיהוי כה רב בחקירת המקרה על ידי הרווחה והמשטרה קטינה אמיצה זו וחסרת ישע לא תזכה לדין צדק".

"מדובר בקטינה אשר תקופה הייתה קורבן לאונס מבלי שאיש ידע על כך"
"מדובר בקטינה אשר תקופה הייתה קורבן לאונס מבלי שאיש ידע על כך"

משטרת ישראל: "נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה ע"י משטרת ישראל בליווי והנחיה של גורמי הפרקליטות כמקובל. במקביל עודכנו וזומנו גורמי הרווחה המוסמכים ע"פ חוק לחקור במקרים אלו. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נציין כי מדובר בחקירה רגישה, מורכבת ומסועפת הנמצאת בעיצומה ומטופלת ברגישות המתבקשת לאור החשדות לכאורה וגיל המעורבים. במסגרת החקירה עד כה עוכבו ונחקרו 15 קטינים, שמונה מעורבים נעצרו ובדיון בבימ"ש בבקשה להארכת מעצרם שוחררו בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".
ואסים דאהר, סגן הסניגורית המחוזית מחוז צפון מסר כי "הסנגוריה ייצגה שישה מהמעורבים בפרשה. מדובר בנערים נורמטיביים ללא עבר פלילי. הנערים מכחישים בתוקף את המיוחס להם. בית המשפט קבע שעדות המתלוננות מעוררת קשיים רבים ולראיה לכך שחרר את הנערים ממעצר ובית המשפט המחוזי אף דחה ערר שהוגש על ידי המשטרה בנוגע לשחרורים".
ממשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מורכב שמחייב התנהלות רגישה מצד הגורמים המטפלים והחקירתיים. מרגע שנכנסו גורמי הרווחה לתמונה הם פעלו להוציא לפועל את החקירה במידת הרגישות הנדרשת במקרים מעין אלו וזאת בתיאום עם משטרת ישראל. גורמי הרווחה המקומיים והמחוזיים פועלים ללא לאות להגן, לטפל ולשקם את הילדה ואת משפחתה. בשל החיסיון וצנעת הפרט לא ניתן להרחיב מעבר לזה".