חציל ואפרסק – יוצאים לאור

זה החל כחלום להוציא לאור ספר ילדים, המשיך בגיוס המונים מוצלח ולפני כחודש הפך לעובדה מוגמרת עם יציאתו לאור של ספר הביכורים של עודד עקיבא מעפולה, "חציל ואפרסק”. ביום שלישי הקרוב תתקיים השקה חגיגית של הספר בספריה העירונית בעפולה במסגרת חודש הקריאה. סיפור מעודד

ביום שלישי הקרוב בשעה חמש בערב, יושק בספריה העירונית בעפולה ספר הביכורים של עודד עקיבא, "חציל ואפרסק". האירוע הזה יהיה שיאו של מסע שהחל לפני כשנתיים כשעודד החליט בעידודה של אשתו ורד ובנותיו גילי, רוני ושירה, להעלות על הכתב את השירים והסיפורים שהוא כותב שנים למגירה.
חציל ואפרסק הוא לא אחד מאותם סיפורים אבל הוא בהחלט נשען על עקרונות הכתיבה של עודד לאורך השנים, הן ככתב בעיתון חדש בעמק והן בכתיבת ברכות דרשות לבר/בת מצוות וכדומה. הכתיבה קולחת, החריזה נעימה לאוזן ובסופו של יום, לצד ההנאה מספר הילדים, יוצאים הילדים עם מסר של קבלת השונה והאחר ללא הבדל בין פירות וירקות או קבוצות כאלה ואחרות בחברה.


בימים אלה החל עודד בסדרת הקראות של הספר במסגרת שעות סיפור לבתי ספר וגני ילדים בעיר והתגובות לדבריו של הילדים וההורים שרכשו את הספר "מעודדות" ביותר ונותנות הרגשה של אופטימיות להצלחתו


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


האיורים של מיכל רון לספר נותנים לו ערך מוסף מיוחד במינו, ורבים מהקוראים שנחשפו לספר החמיאו במיוחד לאיורים אלה. עקיבא מספר כי במסגרת העבודה מול ההוצאה לאור: "ספרי צמרת", הוא היה בקשר עם מספר מאיירות וכבר עמד לסכם עם אחת מהן כשקיבל את האיורים של מיכל רון: "כשראיתי את החציל והאפרסק שלה ראיתי את הדמויות שהיו לי בראש אחת לאחת. מכאן כבר הכל שטף וכל דמות מאוירת קיבלה חיים משלה, בין אם מדובר בבקבוק או ביצה או כרובית, כולם קיבלו האנשה מדהימה ממיכל והתאימו בדיוק למסגרת שהיתה במוחי".

• "אני יודע שזו קלישאה אבל ההרגשה היא בפרוש של קבלת חבר נוסף למשפחה"

כאמור ביום שלישי יושק הספר באופן רישמי והשבוע התפנה עודד לספר על הדרך שעשו החציל והאפרסק מהמקלדת הביתית שלו לארון הספרים: "ראשית אני חייב לציין את ההתגייסות הגדולה של החברים שלי והאנשים שאני מכיר בגיוס ההמונים. גיוס המונים שכזה לספר ילדים הוא גיוס קשה ביותר וללא עזרה של כמה חברים שהחליטו להגשים לי חלום לא היינו נמצאים כאן היום. כשחשבתי שגיוס הכסף הוא הבעיה הגדולה ביותר, הגיע שלב ההכנות, העריכה הלשונית, העימוד, האיורים וההגהות. כל שלב כזה הוא ארוך וסיזיפי עד לרגע שליחת הספר לדפוס וקבלתו לידי. אני יודע שזו קלישאה אבל ההרגשה היא בפרוש של קבלת חבר נוסף למשפחה. אני חייב להודות בעיקר למשפחתי הקרובה, לרעייתי, לבנותיי, לאבי וליתר בני המשפחה שללא תמיכתם עידודם והדחיפה שלהם לא הייתי מגיע לרגע זה".
בימים אלה החל עודד בסדרת הקראות של הספר במסגרת שעות סיפור לבתי ספר וגני ילדים בעיר והתגובות לדבריו של הילדים וההורים שרכשו את הספר "מעודדות" ביותר ונותנות הרגשה של אופטימיות להצלחתו. את הספר ניתן יהיה כאמור לרכוש במסגרת ערב ההשקה בספרייה העירונית וכן בחנויות הספרים הנבחרות.

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|