חניכי בני המושבים מהעמק התייצבו נגד הגזענות

הם צילמו סרטונים, כתבו פוסטים, העלו, תייגו, שיתפו אבל גם לא ויתרו על היציאה לצמתים ולרחובות: במקום חופשה ממוזגת יצאו חניכי בני המושבים לסמינר הדרכה ונרתמו למאבק למען חברה צודקת. צילום: הנוער העובד והלומד

לא פעם אנו נוטים לחשוב שבני הנוער שלנו אדישים, שהם עסוקים בבילוי מאחורי מסכים או חושבים רק על עצמם. אבל חניכי בני המושבים, רבים מהם מהגלבוע , עמק המעיינות, עמק יזרעאל ועוד בחרו לנצל את ימי החופש הראשונים ויצאו לסמינר בן 11 ימים בכדי ללמוד להיות מדריכים טובים ואזרחים טובים יותר. אלימות נגד נשים, גזענות ואפליה היו רק חלק מהנושאים שתלמידי כיתות ט' לקחו על עצמם לקדם כמדריכי העתיד בחברה הישראלית, והם כבר הספיקו לחזור ולתכנן את המהלכים לשנה הקרובה.

כיאה למאה ה21- החניכים בחרו ליצור מחאה דיגיטלית. הם הכינו כרזות ענק, צילמו סרטונים והפיצו אותם דרך הפלטפורמות המובילות ברשתות החברתיות. דרך הרשת הם ניסו להגיע לכמה שיותר מחברי הקהילה המקיפה אותם ולהפיץ את המסרים שלהם על ערבות, ערכיות, עזרה לאחר והכלת השונה.

"היו לנו גם ויכוחים. התלבטנו אם זה באמת ישפיע וכמה אנשים כבר ייחשפו לזה. אבל החלטנו שכל בן אדם הוא כתובת, בדיוק כמו בהדרכה" סיפרו שני ויואב, חברים במועצת החניכים."שלחנו את המסרים דרך הוואטסאפ להורים, לחברים ולכל מי שאפשר. אנחנו מקווים שהקול שלנו יישמע ושניגע בכמה שיותר אנשים בקהילות שלנו. ביחד עם כולם נמשיך תמיד לשפר, לחזק מודעות ולהתחזק כקהילה".

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|