חמישה משחקים לאוטו שיעבירו לכם את הזמן בפקקים של שבת

כולנו אוהבים את הטיולים הכיפיים האלה של יום שבת: מכינים כמה סנדוויצ'ים, ממלאים בקבוק מים, נכנסים לאוטו ונוסעים לאן שמתחשק. כיף? ברור. כל מדינת ישראל חושבת ככה, ולראיה – הפקקים מצפון ומדרום בשעות אחר הצהריים והערב, כשהכבישים מתפוצצים מפקקים של משפחות שחוזרות מטיול השבת שלהן. הבעיה שבשעות האלה הילדים כבר מתחילים להיות חסרי סבלנות. משעמם להם, לפעמים הם רעבים, בפעמים אחרות כבר יש להם בחילה מרוב אוכל או ממתקים, דביק להם והם רוצים הביתה.

איך מעבירים את הזמן, ולא גורמים לילדים להצטער על כך שיצאו לטיול? הנה חמישה רעיונות למשחקים מדליקים:

• משחק האלף בית

משחק שמתאים לגילאים החל מכיתה ב', בהנחה שילדי כיתה א' לא ממש יודעים בשלב לכתוב את כל המילים: כל אחד בתורו צריך להגיד משפט  שמתחיל  באות העוקבת באלף בית. למשל, אבא פותח, ואומר "אני מאד אוהב לצאת לטיול של שבת". מי שאחריו צריך לענות לו במשפט שמתחיל באות ב', ושזה יהיה גם קשור למה שהוא אמר. למשל "ברור, אבל זה מעצבן שיש פקקים." הבא אחריו צריך להגיד משפט שמתחיל באות ג'. למשל: "גם אני מתבאס מהפקקים" וכן הלאה וחוזר חלילה, עד שמסיימים את את כל האלף בית. זה גם משחק שילדים מאד אוהבים, הוא גם מאד מצחיק כי לעיתים קרובות המשפטים לא כל כך קשורים, וגם חינוכי ומועיל לילדים שרק לומדים לכתוב. אגב, אפשר לשדרג את המשחק ולהפוך אותו למשחק שבו אומרים דברים חשובים זה לזה. למשל, באות אלף אפשר להגיד: "אני מאד אוהב לנסוע איתכם לטיולים, אבל לא כל כך אוהב  שאתם רבים במושב האחורי על שטויות".

• משחק זהה את השיר

במשחק הזה כל אחד בתורו צריך לזמזם לכמה שניות איזה שיר, ומי שמגלה ראשון זהו תורו. ניתן לנהל ממש פנקס ולהכריז שהזוכה מקבל משהו. את המשחק הזה אפשר לשדרג בכמה צורות:  ניתן לשלב עם המשחק הקודם (צריך לזמזם שיר שמתחיל באות מסויימת לפי סדר האלף בית), להחליט ששרים רק שירים מסרטים ואז צריך לזהות את הסרט (אל תשכחו שסרטי ילדים משופעים בשירים) – ועוד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• משחק זהה מי אני?

מיועד למשפחות עם כשרון חיקוי טוב. כל אחד בתורו צריך לחקות חבר או בן משפחה, ושאר בני המשפחה חייבים לזהות במי מדובר תוך שלושה ניסיונות לכל אחד. ניתן גם לחקות דמויות מסרטים, שחקנים מפורסמים או דמויות שהילדים אוהבים. אם הילדים כבר גדולים, אפשר לשדרג את המשחק ולהוסיף שמיד אחרי שמזהים מי השחקן או השחקנית, צריך למנות מיד שלושה סרטים בהשתתפותם.

• מאיפה מוכר לי המשפט או השיר?

כל משתתף בתורו צריך למצוא משפט או שיר מסרט, והמשתתפים האחרים חייבים תוך חמישה ניחושים לזהות מהו הסרט. המשתתף יכול להיעזר בפלאפון לצורך היזכרות בשיר או במשפט, אבל כמובן שהשימוש בפלאפון אסור על שאר המשתתפים.

•  איך מכינים את המאכל הבא?

על המשתתף התורן למצוא בפלאפון מתכון למאכל מסובך, כזה שאמא לא יודעת להכין, והמשתתפים בתורם צריכים לנחש ממה הוא מורכב ואיך מכינים אותו. זהו משחק משעשע, כי המשתתף התורן יכול לזרוק שם של מאכל ששאר המשתתפים לא יודעים אפילו אם זה מתוק, מלוח, בשרי, חלבי ועוד. מי שמנצח במשחק הזה וקלע באופן הכי מדויק – מגיע לו ששאר המשתתפים יגיעו הביתה ויבשלו לו את המאכל הזה.
משחקים, שירים, לא משנה מה תעשו במכונית, העיקר שתיסעו בבטחה ותגיעו הביתה בשלום.  אנו מקווים שבדקת את הצמיגים, את מצב הדלק, ועשית ביטוח מקיף לרכב, כדי שאם חס וחלילה יקרה משהו בדרך, אתם תהיו מכוסים ובטוחים ובעיקר מוגנים על ידי חברת הביטוח שלכם. ביטוח מקיף לרכב זה לא סתם ביטוח שעושים כדי לסמן וי: אתם חייבים לדעת שהפוליסה שלכם כוללת את כל הסעיפים הקטנים שבזמן של תאונה או בעיה, יעזרו לכם. כמו למשל אם אתם נתקעים באמצע טיול עם פנסים לא מתפקדים, תעצרו בצד ונציג יגיע אליכם עם פנסים חדשים. אם חלילה תהיו מעורבים בתאונה, חברת הביטוח תשלח נציג למקום שיפנה אתכם לאן שצריך, יעשה במקומכם את כל עבודת הביורוקרטיה המשעממת, וכמובן ידאג שתקבלו פיצוי מלא, ושהרכב שלכם יטופל כראוי. כל אלה מבטיחים שהנסיעה שלכם תהיה רגועה, נטולת דאגות ומהנה.

 

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|