חיזור גורלי: טווס הודי מיוחם "מככב" בשכונת רובע יזרעאל בעפולה

בפארק העירוני קיבלו עשרות פניות מתושבים ברובע, שדאגו לשלומו של הטווס וחששו כי הוא במצוקה. גולן וקנין, מנהל הגן חי "הטווס בתקופת ייחום והוא 'עסוק' בחיפוש אחר בת זוג". צילום: סוף כהן

תושבי שכונת רובע יזרעאל בעפולה, הציפו במרוצת השבוע האחרון את גולן וקנין, מנהל הגן חי והמנהל התפעולי של הפארק, בפניות בנוגע לטווס הודי ומרשים שמסתובב בין כל הבניינים והפרוייקטים ברחבי השכונה. מרבית הפניות הגיעו מתושבים שוחרי חיות שדאגו לשלומו של הטווס, וחלק מועט מהתושבים טענו כי הוא אף מטריד אותם- בעיקר בשל הקולות החזקים שהוא מפיק.
"הטווס ההודי אכן שייך לגן חי בפארק העירוני", אמר וקנין, "הטווס הזה יחד עם יתר הטווסים מסתובבים אצלנו בצורה חופשית וטבעית, בדיוק כמו בפינות חי אחרות. בימים האחרונים זכיתי לקבל עשרות פניות מתושבים מודאגים, אם זה בפניות מוקד רבות, בהודעות פרטיות לנייד שלי, בשיחות טלפון לפארק ולטלפון הנייד שלי הפרטי שלי. היה גם מי שהזמין משטרה. אני מבין את דאגות התושבים והן מבורכות, אבל חשוב לי לעדכן שהטווס פשוט מצוי בתקופת ייחום והוא תר אחר בת זוג. אין חשש שהוא במצוקה או שהוא יאבד את דרכו. לטווס מוטת כנפיים גדולה מאוד שמאפשרת לו לעוף ממקום למקום. אם שומעים אותו צועק, הוא לא במצוקה. אלו צעקות ייחום אופייניות לטווס הודי. הוא גם לא תוקפני בשום דרך או צורה כזו או אחרת. בסופו של יום הוא יחזור לפארק כדרכו. מכאן אני אומר לכל התושבים תודה על הדאגה".

גולן וקנין, מנהל הגן חי והמנהל התפעולי של הפארק והטווס
גולן וקנין, מנהל הגן חי והמנהל התפעולי של הפארק והטווס