חזי הוכמן בעננים: "נכנסתי למיטה ב-5:00, חגגתי עם כוס קפה וסיגר טוב"

אחרי הזכייה באליפות אירופה עד גיל 20, מנהל נבחרת העתודה חזי הוכמן (מושב רם און) על פיני גרשון ("אחרי הזכייה הקודמת אמר לנו 'לא להתלהב-זה הישג של פעם ב-70 שנה'), על המנטאליות של השחקנים ("חזקים בראש") וגם על עתידו של הכדורסלן הישראלי: "בישראל נשענים יותר מדי על זרים וזו בעיה." צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

רגע אחרי הזכייה המדהימה באליפות אירופה עד גיל 20 (בפעם השנייה ברציפות), בתום ניצחון משכנע בגמר 84:92 על ספרד, בנבחרת העתודה עדיין לא התאוששו מהחגיגות הגדולות.
להישג המדהים הזה היו שותפים ארבעה שגרירים בני העמק: מנהל הנבחרת חזי הוכמן (מושב רם און), עוזר המאמן שרון אברהמי (גניגר), מאמן הכושר רימון יבזורי (קיבוץ משמר העמק) וכמובן שחקן גלבוע/גליל יותם חנוכי (קיבוץ בית השיטה). בראיון מרגש ל"עמקניוז" שנערך עימו יממה אחרי הזכייה המרגשת באליפות אירופה, סיפר חזי הוכמן בקול צרוד ועייף: "זה היה לילה מרגש בצורה בלתי רגילה ובעיקר נטול שינה".

 חזי, הלכת לישון קצת הלילה?

"נכנסתי למיטה בשעה 5:00. לא בדיוק אפשר לקרוא לזה שינה אלא נמנום קל".

איך חגגת?

"אני חגגתי עם כוס קפה וסיגר טוב".

 יש בנבחרת הזו נציגות מכובדת מהעמק?

"בהחלט כן. שרון אברהמי, יותם חנוכי, רימון יבזורי והכי חשוב זה גבי צאצאשווילי (שחקן הנבחרת מנצרת עילית). הוא נפצע לנו בתקופת ההכנה. הוא שחקן משמעותי וחשוב לכדורסל הישראלי. הוא מודל לחיקוי עבור ילדים שרוצים להתפתח בענף. אני מאחל לו החלמה מהירה. חשוב לי להזכיר אותו כי הוא היה חלק מהנבחרת וחבל שנפצע".

בשנה שעברה טענת שיהיה קשה לשחזר את ההישג הזה-וטעית?

"תשמע", הוא אומר בחיוך, "בשנה שעברה כשאמרתי את זה אחרי הזכייה הראשונה של הנבחרת, דבריי התבססו על מה שאמרו המקצועניים הגדולים. אני זוכר שפיני גרשון אמר לנו אז "אל תתלהבו יותר מדי. מה שקרה פה זה אחד ל-70 שנה. ואתם תצטרכו להמתין 70 שנה נוספות עד לזכייה הבאה'. אני מודה שפיני גרשון לא היה מדויק בדבריו וזאת בלשון המעטה".

זכייה שנייה ברציפות-מה זה אומר על הנבחרת?

"זה מראה על חכמה, דרך וסגנון. אבל מעל הכל מראה על ראש חזק ומנטאליות מדהימה. גם בטורניר הקודם פתחנו עם הפסד לגרמניה וידענו להתאושש בדרך לזכייה מדהימה. וזה מלמד על אופי. יש פה צוות שלם מסביב שרץ ביחד כמה שנים וזה מוכיח את עצמו בפועל".

מה לגבי עתיד הכדורסלן הישראלי?

"כמו שכבר אמרתי בעבר, לדאבוני הבעיה הגדולה של הכדורסל הישראלי זה שהוא נשען הרבה מאוד על שחקנים זרים ומעט מאוד על שחקנים מקומיים. זה כמובן לא מקדם את הנבחרת הבוגרת ולא את השחקן הישראלי הצעיר-כפי שהייתי מצפה. חבל מאוד".