חושבת מחוץ לקופסא

סמדר יחיאלי מקיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות ממשיכה את דרכה של אמה כארכיונאית במיזם הייחודי "לתוך קופסא". בתום תהליך מעמיק ויסודי היא מייצרת ארכיון אישי או משפחתי

אדם צובר זכרונות: סמדר יחיאלי,57, מקיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות, אשת חינוך במקצועה עומדת בימים אלה מאחורי "לתוך קופסא", מיזם ייחודי לבניית ארכיון אישי או משפחתי.

• סוג של סגירת מעגל

"ההשראה לרעיון הזה הגיעה מאימי, שהייתה ארכיונאית מקצועית ועבדה שנים רבות, גם כפנסיונרית, בארכיון ציבורי גדול”, סיפרה יחיאלי. "במשך השנים, היא בנתה לכל אחד מבני המשפחה ארכיון אישי, ולאחר פטירתה, ירשתי למשמרת את האוצר הזה, ועוד המשכתי וצרפתי אליו חומרים שהתווספו מאז. מכאן למעשה צמח הרעיון; כל אדם צובר בחייו מסמכים, תעודות, מכתבים ותמונות. כשהם מאורגנים, נגישים וממוחשבים – נפרש סיפור חייו של אדם. ולכל אדם יש סיפור, היסטוריה פרטית, נכסים מנייר. אני מגיעה לבית של אדם או משפחה, מקבלת את החומרים (בדרך כלל מבולגנים), ולוקחת אותם אלי הביתה”.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תהליך העבודה של יחיאלי משתנה מפרוייקט לפרוייקט, והוא גם קובע את אופי העבודה ואת העלות. בסופו של תהליך היא מחזירה ללקוחות את אותם חומרים, אבל עכשיו הם מאוחסנים באופן יעיל, חסכוני וקל לתפעול.
"העבודה שלי אינה מתמצת באיחסון עצמו", היא אומרת, "קודם לו תהליך של אירגון החומר על פי קטגוריות שונות. מהשילוב של שני הדברים הללו נוצר ארכיון אישי. באופן טבעי, לאחר פטירת אדם, רוצה משפחתו לארגן את החומרים שהשאיר אחריו, אבל גם לאדם חי "מגיע" ארכיון שבו הוא אוצר את העדות הכתובה למעשיו, לפועלו, ובעצם – לחייו. אני מזמינה אתכם להרפתקה שיש בה הרבה התרגשות ושמחה. פרטים נוספים תוכלו ללמוד מהאתר שלי, ובו גם פרטי ההתקשרות".

www.intoabox.co.il

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|