חדש בעמק המעיינות: "חדר בריחה" ברוח "חומה ומגדל"

טרנד חדרי הבריחה מגיעה על עמק המעיינות ברוח ההתיישבות והקוממיות בעמק עם שינוי קל. בניגוד לחדרי הבריחה הרגילים 'באסקייפארק' בעמק המעיינות יערך פיצוח המוני של עד 60 איש ויציאה אל הרפתקה שתפגיש את המשתתפים עם ההיסטוריה של ראשית ההתישבות בעמק. צילום: רונן גולדשטיין

חדרי הבריחה בעולם כולו ובישראל הפכו לטרנד חם. בכל אחד מהחדרים בדרך כלל מתקבצים 4-6 מבקרים בחדר אחד  לפיצוח משותף. לראשונה בישראל, אסקייפארק המעיינות מציע אפשרות למשתתפים רבים של עד 60 איש לצאת בו זמנית אל קווסט בפארק פתוח ורכוב בהרפתקה שמפגישה את המבקרים עם שלמה גור – ההוגה והמתכנן המיתולוגי של יישובי חומה ומגדל, ומזמינה למסע אינטראקטיבי ברחבי הפארק בו נסללו דרכים באורך כולל של כ-12 ק"מ. ההשקה לציבור ביום העצמאות הקרוב, ביום שני.

• אז מה הסיפור?

הכל התחיל לפני עשרות שנים, בתקופת חומה ומגדל. שלמה גור, שהיה גם רכז הביטחון של הקיבוץ בנה בחשאי סליק בו העלים כלי נשק רבים מעיניי הבריטים, שלמה גור הלך לעולמו אך עוד קודם לכן הטמין ברחבי פארק המעיינות רמזים שיכולים לעזור בפתיחת סליק המעיינות שדלתו הנעולה התגלתה רק לאחרונה. המשתתפים מקבלים את התיק של גור, מכשיר קשר ורכב עם איתורן ויוצאים למסע בזמן שמטרתו פיצוח הקווסט ומשמעותו – איסוף הקודים שיאפשרו את פתיחת דלתו של הסליק.
הפעילות מתאימה למשפחות וילדים, לבילוי עם החברים ולכל מי שאוהב חדרי בריחה ומחכה לדבר הבא בתחום. ייחודו של הקווסט הזה היא בכך שבנוסף לאתגר שבפיצוחו מטיילים המשתתפים בכל הפארק ונהנים מיופיו וממימיו.