חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה בפיתוח חלקו הצפוני של כביש 6

החברה פרסמה מכרז לאיתור קבלן מבצע להרחבת כביש 70 בין מחלף עין תות ליקנעם

חברת כביש חוצה ישראל פירסמה בסופ"ש האחרון מכרז לאיתור קבלן להרחבת כביש 70 בין מחלף עין תות ליקנעם. הפרוייקט כולל הרחבת כביש 70 הקיים מ- 2 נתיבים לכל כיוון ל- 4 נתיבים לכל כיוון, לאורך של 6.5 ק"מ והפיכתו לכביש 70/6. הפרוייקט ימשך כ – 3 שנים במהלכן יישאר כביש 70 פעיל. המכרז כולל עבודות עפר, מבנה כביש, עבודות סלילה וניקוז, בניית קיר אקוסטי, קירות תמך, תמרור ושילוט וכן הרחבה והסדרה של חניון קק"ל באזור יער אליקים והפיכתו לתחנת רענון למשאיות וכלי רכב פרטיים. בנוסף נדרש הזוכה במכרז לאחזקת הכביש למשך תקופה של עד 5 שנים ממועד סיום העבודות. חברת כביש חוצה ישראל הינה הרשות הממונה על כביש 6 ומפקחת על הקמתו ותפעולו מטעם הממשלה.
החלק הראשון שהוקם הינו חלקו המרכזי של הכביש ממחלף שורק ועד עין תות, המהווה כביש האגרה הראשון בארץ והזכיין המנהל אותו כיום הינו חברת דרך ארץ. בימים אלה מבצעים את חלקו הצפוני של כביש 6 עד מחלף סומך.
חלק זה כולל סלילת 21 ק"מ, כריית 3 מנהרות כפולות: יקנעם, רכסים ואיבטין, באורך כולל של 9.4 ק"מ ובניית שני מגה מחלפים. בזמן הקרוב יפתח לתנועה המקטע הראשון – בין יקנעם למחלף תל קשיש, מקטע זה יהיה מיום פתיחתו כביש אגרה וינוהל בידי הזכיין '6 חוצה צפון'. המקטעים הנדונים במכרז הנוכחי של כביש 70, בין מחלף עין תות ליקנעם, מצויים בין שני קטעי האגרה המוזכרים ונותנים מענה כיום לכ 86,000 כלי רכב, הנעים בהם בממוצע במהלך יממה במשך השבוע. עם סיום העבודות והשלמת הפרויקט כולו תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ- 188 ק"מ מבאר שבע ועד למחלף סומך – ללא רמזורים. דן שנבך,מנכ"ל כביש חוצה ישראל מסר עם פרסום המכרז: "אנו ממשיכים במרץ את פיתוחו של כביש 6 צפונה, בהתאם למדיניות משרד התחבורה ולנוחות ובטיחות משתמשי הדרך. הפרוייקט הנדון יקל מאוד את זרימת התנועה במקטעים המוזכרים ויאפשר בסיומו נסיעה רציפה של 188 ק"מ על כביש 6, ממחלף סומך ועד באר שבע, ללא רמזורים. אנו מתכוונים לסיים את הפרוייקט במהירות האפשרית, תוך הפעלה רצופה של הכביש לאורך כל שלבי הביצוע, לרווחת הנהגים".

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|