חביב פרץ בדרך לקואליציה בעפולה

השבוע כנראה הבשילו התנאים והדרך של חביב פרץ מהבית היהודי כנראה נסללה בדרך לקואליציה של מירון. פרץ אישר השבוע כי הצדדים קרובים לחתימה והניח כי היא תתרחש בימים הקרובים, ההבנות בין הצדדים כוללות כנראה את תיק החינוך הדתי והתרבות התורנית ויתכן גם אחריות על תחום הכדורסל בשל קרבתו של חביב לקבוצה הבוגרת בשנים האחרונות

חבר מועצת עיריית עפולה חביב פרץ, נמצא בשלבים הסופיים של המו"מ הקואליציוני עם ראש העיר יצחק מירון. חביב עומד בראש הבית היהודי בעיר עפולה והוא אחד מחברי המועצה הוותיקים בעיר. בבחירות האחרונות זכה הבית היהודי בראשותו בהישג שיא של למעלה מ – 1700 קולות ורק 18 קולות הפרידו בין חביב לבין מנדט שני. העובדה שחביב הצליח לחבר למפלגתו חברים מהבית היהודי המסורתי ומציבור חילוני רחב בעיר העניקו לפרץ את התמיכה הגדולה.

למרות הכוח הזה, לא הצליחו מירון ופרץ להגיע להסכמות קואליציוניות בשנתיים שחלפו מאז הבחירות. למרות שמספר פעמים שנראה היה כי המו"מ מבשיל לכדי חתימה לא הצליחו הצדדים להגיע לעמק השווה.

 

• הגיעו סוף סוף להבנות

השבוע, כך נראה, הגיעו השניים למנוחה והנחלה והחתימה היא עניין פורמלי בלבד. הצפי הוא שהחתימה תתרחש במהלך השבוע אלא אם כן יתרחשו שוב אירועים דרמטיים.
במסגרת ההבנות שמסתמנות אמור לקבל חביב פרץ מחדש את האחריות על החינוך הדתי בעיר ולחזור להחזיק בתיק התרבות התורנית בעיר. יש לציין כי עד לבחירות הייתה התרבות התורנית בידי הבית היהודי באחריותו של נתנאל כהן שהפיק אירועים רבים בעיר אותם פקד ציבור דתי מסורתי וחילוני כאחד.
בנוסף סביר להניח שחביב המקורב לקבוצת הכדורסל העירונית בשנים האחרונות, יהיה אחראי על תחום הכדורסל ויחזק את הקשר של הקבוצה הבוגרת של העיר עם ביה"ס לכדורסל כפי שהיה עד לבחירות בשנת 2013.

 

• פרץ רוצה להשפיע על הצביון היהודי 

חביב פרץ אמר אישר השבוע כי הצדדים קרובים לחתימה והניח כי היא תתרחש בימים הקרובים. חביב ביקש לציין כי הוא ואנשיו לא ביקשו ולא מבקשים שום תפקיד בשכר ושום משרה אלא לשמור על הדרך של הבית היהודי בעפולה הן בחינוך הדתי והן בתרבות התורנית.

גורם בעיריית עפולה מסר למערכת עמקניוז כי אכן מתקיימים מגעים רציניים וטובים בין ראש העיר לחביב פרץ ונראה כי יש הסכמות מלאות על התנאים. הגורם ציין כי כולם מקווים כי בימים הקרובים תהיה חתימה רשמית על ההסכם וחביב יצטרף לקואליציה.

דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

|

קטין מהאזור תמך בחמאס ולבש סמני ארגון טרור

|