זריקת הרימונים ביקנעם: סוכל נסיון לחטיפת צעיר

המשטרה חשפה בסוף השבוע את ההשתלשלות שעמדה מאחורי זריקת שני רימוני ההלם ביקנעם – ביום חמישי האחרון. המחשה: ארכיון

ביום חמישי בלילה נזרקו שני רימוני הלם לעבר שני בתים שונים בעיר יקנעם. שוטרי משטרת ישראל הוקפצו למקום והחלו באיסוף ממצאים וחקירת נסיבות הארוע. גם חבלן המשטרה הוזנק לזירה. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע למעשה הוא פלילי.
בהודעה של המשטרה נכתב: "ביום שלישי שעבר התקבלה הודעה במשטרת ישראל על חטיפת אדם מרחוב בעיר יקנעם. כוחות משטרה שהוזנקו למקום החלו מיד בגביית עדויות. במקביל הוקפץ מסוק משטרתי מהמערך האוירי של משטרת ישראל, הוקמו מחסומים והחלו סריקות לאיתור הצעיר שנחטף. פעולות החקירה תוך שימוש באמצעים טכנולוגים הכווינו את כוחות המשטרה לכוון יערות מנשה."
כוחות קרקעיים בליווי המסוק שהופנו למקום הבחינו ברכב החוטף כשהוא בנסיעה. השוטרים דלקו אחריו, קראו לו לעצור אך הרכב הגביר את מהירותו וניסה להימלט ותוך כדי אף ניסה להתנגש בניידת משטרה. לבסוף, לאחר שהבינו כי לא יצליחו להימלט מהשוטרים בנסיעה, יצאו מהרכב ארבעה חשודים וברחו רגלית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כוחות המשטרה פתחו במרדף אחריהם ולבסוף עצרו את כל ארבעת החשודים והצעיר החטוף אותר ללא פגע. מחקירה ראשונית עלה כי ככל הנראה מדובר בסכסוך כספי בין החשודים לבין אחיו של החטוף.
החשודים הובאו לבית משפט השלום בנצרת ובהתאם לבקשת המשטרה מעצרם הוארך עד להיום. על רקע אירוע זה התקבלה קריאה במוקד 100 על
2 פיצוצים ביוקנעם. מחקירה ראשונית עלה כי ברחוב הנרקיסים ביוקנעם הושלך מטען לעבר חצר של בית וכי מקור הפיצוץ השני הוא חצר בית ברחוב סמוך בעיר. שני הבתים קשורים לחשודים בחטיפת הצעיר. הפיצוצים לא גרמו לנפגעים או נזק.
במסגרת חקירת ארועי הפיצוץ נעצר חשוד בשנות העשרים אשר הובא לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. בנוסף מתבצעות פעולות חקירה לאיתור חשוד נוסף שזהותו ידועה ונמצא בבריחה."