"זכיתי במצווה הכי גדולה שקיימת בכתובים- להציל חיים"

דגימת רוק ספונטנית שמסר אופיר גור מהיישוב גן נר, לפני כחמש שנים, הובילה לגילוי כי ישנה התאמה לאישה שממתינה להשתלת מח עצם. גור, שאומץ על ידי שני הורים מדהימים עמד נדהם לאחר שהבין שהדגימה שלו היא היחידה שמתאימה, מתוך מאגר עולמי של 34 מיליון דגימות בכל רחבי העולם וייתכן כי מדובר בקרובת משפחה ואולי אף אימו הביולוגית. בעקבות האירוע וכחלק מתהליך החליט אופיר לפתוח את תיק האימוץ שלו ועתה הוא ממתין לתוצאות. סיפור מרגש, מרתק ומצמרר על חיים, מוות, אמונה ותקווה

בעוד כשלושה חודשים יחגוג אופיר גור מהיישוב הקהילתי גן נר בגלבוע יום הולדת 40, אבל השנה הנוכחית תהיה ללא ספק אחת הזכורות והמשמעותיות בחייו, רק בגלל דגימת רוק ספונטנית שהוא מסר לפני כחמש שנים. גור, סוכן בחברת צעצועים נשוי לשירה ואב לנבו, ילד מקסים בן 5. הוא גדל בצפון כילד מאומץ, לזוג הורים מסורים ומקסימים כהגדרתו. את לימודיו התיכוניים עשה בבתי הספר בעמק, שהיה ונותר קרוב מאוד ללבו.

כאמור, לפני כחמש שנים הוא מסר דגימת רוק בקניון העמקים בעפולה בו עבדה רעייתו – שהובילה בהמשך לגילוי כי ישנה התאמה מוחלטת לאישה שממתינה להשתלת מח עצם – מתוך מאגר עולמי של 34 מיליון דגימות. הגילוי הייחודי הזה הוביל את גור לכתוב פוסט מרגש ברשת הפייסבוק שזכה למאות שיתופים ותגובות ברשת. בפוסט מספר גור ברהיטות ורגישות, על רגע הגילוי, המחשבות שהתעוררו בעקבותיו וההחלטה שקיבל לפתוח את תיק האימוץ שלו.

"הניצחון שלי על המחלה הארורה"- הפוסט המרגש שכתב אופיר

"היום עשיתי את הדבר המשמעותי ביותר בחיי", כתב אופיר בפוסט המהדהד, "היום זכיתי במצווה הכי גדולה שקיימת בכתובים. לנסות להציל חיים. היום תרמתי מח עצם. לפני חמישה חודשים בערך התקשרו אליי מהדסה עין כרם והודיעו לי שדגימת רוק שנתתי לפני מספר שנים, מעידה על התאמה פוטנציאלית לחולה שממתין להשתלת מח עצם. נתבקשתי לבצע בדיקות דם כדי לבדוק האם קיימת התאמה מוחלטת וכמובן שלא היססתי. לפני כשבועיים, פתאום באמצע היום צלצל הטלפון, על הקו בת אל המקסימה מהדסה עין כרם, ובפיה הבשורה- 'נמצאה התאמה מושלמת'. החולה היא אישה כבת 68, חולה בסרטן. בלי שאלות וללא היסוס הגעתי לבית החולים לפגישה עם פרופסור ראובן אור, והסתבר לי שהוא זה שטיפל בבת דודתי ענת ז"ל, שחלתה באותה המחלה הארורה לפני 23 שנה ונפטרה בעקבותיה שם באותו בית החולים. הוא זכר אותה עד היום. פשוט מרגש! הפרופסור הסביר לי בצורה מופלאה על התהליך שאני הולך לעבור ומה עליי לעשות בכדי להכין את גופי באופן הטוב ביותר ליום ההתרמה. ואז הוא אמר משהו שהדהים אותי! מסתבר, שמתוך יותר מ – 34 מיליון דגימות שנבדקו במאגר העולמי, נמצאתי אני היחידי שמתאים לאשה הזאת. אפילו ישנה התכנות שמדובר בקרובת משפחה מקרבה ראשונה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"חיכיתי לטריגר הזה שיבוא"

"למה זה מדהים? מי שמכיר את סיפור חיי יודע שאני מאומץ ומתוקף כך אינני מכיר את הורי הביולוגיים. נולדתי בירושלים לפני כמעט 40 שנה, בבית חולים "ביקור חולים", ומיד נמסרתי לאימוץ. תכף אחרי ברית המילה הגעתי לקיבוץ שבו גדלתי בצפון, וזכיתי לאמא ואבא זכרם לברכה הכי טובים שיש בעולם! אז עכשיו, אחרי כל הסיפור הזה, לאחר שאבדתי את אמי ובת דודתי היקרה לפני 23 שנה בהפרש של חודש. כאן במקום הזה, ממש עכשיו. אני תורם מח עצם לאשה שאני לא מכיר ואני הסיכוי היחיד שלה לחיים. וגם אם לא אכיר לעולם, אני מתפלל בכל ליבי לרפואתה המלאה. זה יהיה הניצחון שלי על המחלה הארורה הזאת שלקחה לי שתי נשים מופלאות וכה יקרות לי בחיי. תראו, אני בתור ילד גדלתי ללא סימני שאלה בכלל, שהרי זכיתי להורים מדהימים ולמשפחה אוהבת וחמה, ולעולם לא ידעתי כל מחסור. והנה פתאום באמצע החיים, מבלי שתכננתי, פתאום קיבלתי כאפה, אבל כאפה טובה. ואולי חיכיתי לטריגר הזה שיבוא. הגיע הזמן לפתוח את תיק האימוץ. מחר בבוקר, אגיש את טופס הבקשה. כי מי יודע? אולי יש סיכוי קטן, אפילו אם אחד למיליארד. אולי. אבל ממש ממש רק אולי.. שמדובר באשה שילדה אותי. ועכשיו. שאו תפילה בליבכם לרפואה שלמה לאשה הזאת, מי שלא תהיה".

אופיר גור בביה"ח עין כרם, בתהליך ההתרמה
אופיר גור בביה"ח עין כרם, בתהליך ההתרמה

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"אלוהים בשמיים דואג להכל – אנחנו בסך הכל שליחים"

זמן קצר לאחר פרסום הפוסט עדכן אופיר את חבריו בפוסט נוסף בו כתב: "חברי היקרים. בימים האחרונים, בעקבות הדברים שפרסמתי לאחר תרומת מח העצם, אני מוצף בתגובות מרגשות מאוד, ברכות שמוציאות לי את האוויר מהחזה ובעיקר המון בקשות שלכם לעדכן בהמשך התהליך של פתיחת תיק האימוץ. אז ראשית כל תודה לכם על הכל. ריגשתם אותי. אלוהים בשמיים דואג להכל – אנחנו בסך הכל שליחים. באשר ליתר התהליך, כמובן שאעדכן בהמשך בתוצאות, באשר יהיו. אוהב ומתרגש אתכם".

השבוע, כשהוא עדיין נשמע נרגש מהתגובות מחממות הלב אמר גור: "לא יצאתי לתהליך הזה בכדי למצוא את אמא שלי. אמא הייתה לי רק אחת. אבל אני כן רוצה לדעת מי ילדה אותי והדגימה הזו הייתה למעשה הטריגר, סימבול שקורא לי לצאת לדרך. לאישה הנתרמת אין אפשרות ליצור עימי קשר בשנה הראשונה ובהמשך נראה מה יהיה ואם יהיה ביננו קשר כלשהו. התגובות שקיבלתי בעקבות החשיפה מדהימות ומעצימות והן גם מעניקות תקווה ואופטימיות לעתיד".