מגדל העמק: למרות העלייה המרשימה לזכאים לבגרות, ראש העיר ברדה קורא לנתץ את "עגל הזהב"

עם פרסום נתוני הזכאות לבגרות לשנה"ל תשע"ד על ידי משרד החינוך בלטה לעין, העלייה המרשימה של בית הספר המקיף "אורט רוגוזין", ולמרות זאת יצא ראש העיר ברדה נגד תעודת הבגרות ומה שהיא משקפת בעיניו וקורא באופן מפתיע מאוד לנתץ את עגל "הזהב". צילום: דוברות מגדל העמק

לאחר שהשבוע פורסם בעמקניוז על העלייה המרשימה באחוז הזכאים לתעודות בגרות במחוז הצפון על סמך הנתונים  אותם חשף משרד החינוך רק לאחרונה מהם עולה כי מי שרשם את העלייה והמרשימה היא העיר מגדל העמק שעל פי משרד החינוך יש עלייה חדה נוספת של 8.4% בנתוני הזכאות לבגרות, ולמעשה משלימה עלייה בשלוש השנים ברציפות במהלכן נרשמה עלייה מרשימה של 24.8%  בזכאות לבגרות.
ולכן פועל יוצא מן נתונים שפורסמו, היא העלייה מרשימה ביותר נרשמה בביה"ס "אורט רוגוזין", התיכון המקיף היחיד שבאחריות העירייה שרשם  את ההישג הגדול בתולדותיו ל-82% אחוז השנה, עלייה של 32% אחוזים בשלוש השנים האחרונות.

 

אורט רוגוזין.. השיג מרשים לבוגריו
בית הספר המקיף אורט רוגוזין במגדל העמק –  השיג מרשים לבוגריו

 

העלייה המרשימה והעקבית לאורך השנים מציבה את מגדל העמק ברשימה המכובדת של עשרת היישובים שרשמו את הקפיצה הגבוהה ביותר השנה במדינה, מה שמציב אותה במקום הראשון באזור  עם 65.85% זכאות לבגרות.
במגדל העמק לא מסתפקים בזאת וטוענים כי למרות הנתונים המחמיאים לעיר יש לקחת בחשבון שמשרד החינוך משכלל גם את התלמידים מהחינוך החרדי העצמאי הלומדים בישיבות, בעיר ומחוצה לה, שאינם נגשים כלל לבגרות ולכן נכללים בסטטיסטיקה ומורידים את הדירוג היישובי.

מ"מ ראש מינהל חינוך, מלי אליגוב מסרה השבוע בתגובה לעמקניוז: "השקעות הרשות, תכניות עבודה מסודרות, צוות מקצועי בבתי הספר ושיתוף פעולה עם משרד החינוך וההורים מביאים אתם הצלחות, הישגים ומיצוב מערכת החינוך העירונית.

 

ראש העיר  אלי ברדה. מפתיע ויוצא כנגד  תעודת הבגרות
ראש העיר אלי ברדה. דווקא הוא מפתיע ויוצא כנגד תעודת הבגרות שמסמלת בעיניו כרגע רדידות ולא איכות

אלי ברדה: "למרות ההישגים, מזה שנים שאני קורא לנתץ את "עגל הזהב" שנקרא תעודת בגרות שבמתכונתה היום אינה משקפת את איכות הבוגר ואיכות מערכת החינוך וקורא לעבור ללמידה משמעותית, חינוך ערכי ותעודת בגרות איכותית המקנה כרטיס כניסה לאקדמיה".

 

קול יוצא דופן באווירת האופוריה שנחה על ראשי החינוך במגדל העמק בא דווקא ממחזיק תיק החינוך ומי שהציב את מערכת החינוך העירונית בראש סדר העדיפויות, הוא ראש העיר אלי ברדה, שאומנם בירך וחיזק את ידי העוסקים במלאכת החינוך של ילדי העיר אבל קרא לאנשיו לא לנוח על זרי הדפנה ולא לשקוט על השמרים.

ברדה: "אני מתרשם מההישגים ועוד יותר מהמגמה לאורך שנים. למרות זאת, מזה שנים שאני קורא לנתץ את "עגל הזהב" שנקרא תעודת בגרות שבמתכונתה היום אינה משקפת את איכות הבוגר ואיכות מערכת החינוך וקורא לעבור ללמידה משמעותית, חינוך ערכי ותעודת בגרות איכותית המקנה כרטיס כניסה לאקדמיה. לדוגמא, בעלי תעודת בגרות של שלוש יחידות יכולים לתלות את התעודה על הקיר אך לא להתקבל איתה לאונברסיטה".