זוכרים את צביקה קפלן ז"ל

נחנך חדר ההדרכה במרכז סיור גלבוע מעיינות – שהוקם לזכרו של סרן צביקה קפלן ז"ל מקיבוץ מירב אשר נפל במהלך מבצע 'צוק איתן'. צילומים: באדיבות מרכז סיור גלבוע מעיינות

סרן צביקה קפלן ז"ל מקיבוץ מירב נפל ב- 20 ביולי במהלך מבצע צוק איתן, בהיותו קצין אג"ם של סיירת גולני. עוד באותו הערב הקימו בני משפחתו וחבריו את עמותת "כח צביקה" אשר החלה לפעול כבר במהלך מבצע צוק איתן כשקיימה פעולות לחיזוק חיילי צה"ל. מיד עם תום מבצע צוק איתן, שמה לה העמותה כמטרה את המשך חיזוק צה"ל וחייליו, וחיזוק החיבור בין יהודים החיים בארץ ובתפוצות לעם, לארץ ולמורשת.

אהב את הטבע, המורשת והנוף

אחת הפעולות הראשונות שבהן עסק 'כח צביקה' הייתה פריצת השביל הרטוב בפארק המעיינות אשר מושך אליו עשרות אלפי מטיילים מדי שנה. מאות בני נוער מקיבוץ מירב, חברים, חיילים בני המשפחה, ואנשי המועצה האזורית עמק המעיינות פרצו את השביל שלאורכו זורמים מי השוקק והוא מוביל לבריכת הטחנה בפארק. כבר במהלך החודשים הראשונים שלאחר נפילתו של צביקה ז"ל ביקשו מוקיריו להנציח את זכרו במרכז סיור והדרכה, ופעלו בנושא. צביקה לדבריהם אהב את הטבע, המורשת והנוף, ואהב לטייל ולסייר בארץ. לפני שנה הוקם מרכז הסיור המציע מגוון פעילויות המותאמות לתכנית הליבה של משרד החינוך ולאופיו הייחודי של כל בית ספר, אך לא רק. המרכז מציע סיורים מודרכים לקבוצות, למשפחות ועוד. המרחבים שמאפשרת ארץ ישראל, פינות החמד, המסלולים, המורשת, ההיסטוריה הם אלה שבאמצעותם יתחזק החיבור בין האדם לאדמה ולעם, כך מאמינים במרכז הסיור וההדרכה שהחל לפעול בשנה שעברה ממשכנו הזמני, שכבר במהלכה השתתפו בפעילות קרוב לעשרים אלף תלמידים. לאחרונה, נחנך חדר ההדרכה של מרכז הסיור גלבוע מעיינות שהוקם לזכרו של צביקה ז"ל.

בטקס הנחת המזוזה שהתקיים במירב בהשתתפות בני משפחתו של צביקה ז"ל, חבריו, קהילת קיבוץ מירב, ועוד אחרים, אמר ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין: 'כוח צביקה' כבר המחיש לנו בפעילות כמה כוח ואנרגיה יש באנשים השותפים לו. מרכז הסיור שהוקם כאן על ההר, הוקם גם הוא מכוח רצון אדיר ומתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ, המקום והאדם באשר הוא. אנו רואים במרכז הסיור וההדרכה מקום לחינוך הנוער וליצירת חיבורים בעמק בין האנשים ובינם לבין האדמה והנופים הנפלאים הנגלים בכל פעם מחדש."

ילדים בשביל
ילדים בשביל

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"עוד לא נגמרה הדרך ויש הרבה מאוד עבודה"

דוד נוי, מזכיר הישוב והקיבוץ אמר: "אנו עומדים בראשיתו של פרויקט – חלום של אנשים שלנגד עינינו קורם עור וגידים, מזה כשנה מתרחשת פעילות חינוכית ערכית בדרכו של צביקה, ברוח המיוחדת שנושבת על ההר הזה, ועכשיו יש גם מדריכות, משרדים ויש מרכז הדרכה. עוד לא נגמרה הדרך ויש הרבה מאוד עבודה שאנשי המרכז עושים לילות כימים לפיתוחו, גידולו וייצובו בנוף של החינוך והסביבה בישראל."

משה הומינר שמנהל את מרכז הסיור אומר: "הצעד שאותו אנו חוגגים  הוא חנוכת חדר ההדרכה, ליבו הפועם של כל מרכז, המקום שבו הערכים, המילים והמחשבות הופכות לתכנים והפעילות, לסיורים וטיולים שהם כלי העבודה להשגת וחיזוק של אותו חיבור בין אדם – לאדמה – ועם. במקביל, העמותה נמצאת בהליכי הקמה של מרכז נוסף- מרכז מפגשים. מרכז השם לו למטרה להשתמש בתשתית הקיימת של טיולים ותיירות של יהדות העולם בישראל כדי לקרב ולגשר בין יהדות ישראל לתפוצות להכניס לחיבור מרכיב של PEOPLE 2 PEOPLE תוך שימת דגש על תוכן של ההבנה של האחר, האתגרים והקשיים העומדים לפניו."