זה הסתיו: חמישה דברים שחשוב לדעת על פילינג

ד"ר אלכס אלטס, מומחה ברפואת עור, מסביר בטור מקצועי מהו פילינג, הדרכים השונות לבצע אותו, תופעות הלוואי ומהי התקופה הכי טובה לבצע אותו

תכירו את הפילינג על קצה המזלג- פילינג הוא תהליך קילוף של תאים מתים ורקמות מיותרות בעור ועל כן בא מהמילה peel. כן, גרגירים בסבון במקלחת הם פילינג וגם פילינג עמוק שמתבצע בחדר ניתוח.

• דרכים שונות לבצע פילינג

פילינג כימי – שמתבצע באמצעות חומצות. קל, בינוני ועמוק.
פילינג מכני – שיוף באמצעים מכניים. פילינג מבוסס אנרגיות – כמו פילינג בלייזר, גלי רדיו או IPL. הבחירה בשיטה לביצוע הפילינג תתבצע על פי מספר קריטריונים כמו סוג העור, צבע העור על פי הקטגוריות הנהוגות 1-6, אינדיקציות (צלקות, קמטים, כתמים וכד'), וכמובן ההעדפות של הרופא המטפל. לפני שתבחרו את הפילינג הרצוי והדרך לבצע אותו, חשוב שתבררו עם עצמכם: מה אני רוצה להשיג באמצעות הפילינג? להעלים קמטים? צלקות אקנה? קמטוטים? טיפול בכתמים? או רק לטפל בגוון העור ולהפוך אותו לזוהר ורענן יותר?


יש תהליכי פילינג ללא תקופת החלמה כלל, כך שאין צורך להסתגר בבית, מאחר ומדובר בפילינג קל ושטחי. תהליך פילינג שניתן לעבור אפילו בהפסקת הצהריים באמצע יום עבודה


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחת הנקודות שצריך לקחת בחשבון בביצוע פילינג עמוק למשל, הוא תופעות הלוואי, שכן בפילינג עמוק תופעות לוואי וזמן החלמה ממושך, וניתן לצמצם אותם באמצעות שימוש באנרגיות כגון גלי רדיו ולייזר. תוצאה טובה של פילינג עמוק יכולה להחזיק מעמד עד 15 שנה !
עדיף לבצע פילינג לקראת החורף!  מאוד חשוב לא להיחשף לשמש (הישראלית במיוחד) ללא הגנה גבוהה מאוד – ולכן עדיף מאוקטובר ועד מרץ לסיים את התהליך.

• לא כל פילינג הוא תורה מסיני

יש תהליכי פילינג ללא תקופת החלמה כלל, כך שאין צורך להסתגר בבית, מאחר ומדובר בפילינג קל ושטחי. תהליך פילינג שניתן לעבור אפילו בהפסקת הצהריים באמצע יום עבודה, הוא נגיש וכמעט מתאים לכל סוגי העור. הוא מבוסס חומצות פירות ולכן הוא תהליך מצוין לריענון הפנים ולהעניק לעור לחות חיונית ומראה זוהר יותר ממראה העור בקיץ.
מדובר בפילינג שאינו מסוגל ליצור השפעה עמוקה בשכבות העור ולכן השפעתו עדינה ועוסקת בגוון העור ובזוהר שלו.
כהי עור? עדיף לבצע פילינג באמצעות גלי רדיו, שכן גלי הרדיו הם 'עיוורי צבעים', לעומתם פילינג הלייזר פחות מתאים לעור הכהה.