זהו יום הבוחר

אז מה היה לנו? חודשים ארוכים של ספקולציות, חיבורים, פוסטים נוקבים, מסחטות לייקים, פייקניוז, ציביון, נמל תעופה בעד ונגד, יחסי יהודים – ערבים, חילונים – דתיים, הבטחות, הכרזות, סקרים ופנטזיות ובסוף הכל מתנקז ליום אחד. ביום שלישי הקרוב זה קורה. בחירות 2018, יוצאים לדרך

תושבי עפולה, עמק יזרעאל, מגדל העמק, הגלבוע, כפר תבור, רמת ישי ויתר תושבי העמק, צפויים ביום שלישי הקרוב לפנות אל הקלפי הסמוכה לביתם ולממש את זכותם הדמוקרטית ולהשפיע על זהות הדמות שתוביל את המקום בו הם מתגוררים בחמש השנים הקרובות. בבחירות הנוכחיות, הרבה יותר מבעבר, תפסה הזירה הוירטואלית מקום מרכזי בהלך הרוחות, באווירה, בוייב ובתמיכה או ההתנגדות למועמד כזה או אחר. לצד הרשתות החברתיות התושבים לא יכלו להתעלם מאלפי השלטים שנתלו אחר כבוד ברחבי כל העמק, עם הסלוגנים המחודדים, התמונות המחוייכות והרציניות והמסרים הנכונים והמושחזים- פרי מוחם הקודח של הקמפיינרים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עפולה לאן?

מערכת הבחירות בעפולה היא ללא ספק אחת מהמערכות הכי מעניינות ומסקרנות. על ראשות העיר מתמודדים יצחק מירון, ראש העיר המכהן, אבי אלקבץ ועו”ד אילן וקנים. המאבק היצרי בין מירון ואלקבץ, שני ראשי העיר בשני העשורים האחרונים- הוביל לטויסטים בעלילה, איומים בתביעות, פוסטים ארסיים, תזכורות מהעבר וציביון אחד, אולי הנושא שיכריע את הבחירות הנוכחיות. אינספור מילים נכתבו על הסוגייה הנפיצה והרגישה שהובילה את המתמודדים להציג את האג'נדה שלהם תחת כל עץ רענן. עו"ד וקנין מצידו הדגיש לאורך כל מערכת הבחירות כי הוא מציג אלטרנטיבה לשניים.

יום אחרי הבחירות יידרש ראש העיר למשימה מאתגרת במיוחד, מעבר למשימות שעומדות על סדר יומו כבשגרה- לאחות את הקרעים והשסעים שנוצרו בקהילה בעקבות הבחירות. בקרב התושבים וכל העוסקים בפוליטיקה המקומית יש קונצזוס בנוגע לעוצמת הלהבות והאיבה שנוצרה בין פעילי המחנות והרשימות, כזו שלא נצפתה בעבר בעיר. רבים טוענים כי הסיבה לכך היא האצבע הקלה על המקלדת בפוסטים ברשת, ושהובילה לתגובות קשות בקרב תומכים, לאיומים, השחתה והשחרה של שלטים ואירועים נוספים שתושבי העיר יעדיפו לשכוח.

לצד מערכת הבחירות בין 3 המתמודדים לראשות העיר, תיזכר מערכת הבחירות הנוכחית ככזו שיצרה את העניין הרב בכל הנוגע לזהות המתמודדים והרשימות שירכיבו את מועצת העיר. העובדה כי השנה ישמשו 17 מתמודדים כחברי מועצה, 2 יותר מבעבר, דרבנה את הרשימות לנסות לגייס יותר ויותר קולות פוטנציאליים. התמודדות הזו מאופיינת גם בכניסה רחבה יותר של מתמודדים צעירים ונשים לזירה.

עפולה
משולש מועמדים בבירת העמק

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עמק יזרעאל: בצר או רגב?

להבדיל מממערכות בחירות מנומנמות בעבר, מערכת הבחירות הנוכחית בעמק יזרעאל הייתה מרתקת וצבעונית, גם במרחב הפיזי וגם זה הוירטואלי. לצד אייל בצר מנהלל, ראש המועצה המכהן בתריסר השנים האחרונות התמודדו לימור רגב, אף היא מנהלל וזיו ורהפטיג מאחוזת ברק שפרש מהמרוץ בכניסה לישורת האחרונה (ראה כתבה בנפרד). ההתמודדות בין בצר לרגב עוררה עניין רב, בעיקר בשל הפיקנטריה והעובדה כי השניים מתגוררים במרחק של כמה מאות מטרים. בצר הדגיש בראיון ל"חדש בעמק" כי הרשתות החברתיות שינו את "כללי המשחק", אולם הוא חש בתמיכה מוחלטת מצד התושבים. רגב מנגד הציגה קמפיין בולט, יצירתי וערכה יותר מ-100 חוגי בית בהם הציגה את משנתה. הנושא הכי לוהט שכיכב במערכת הבחירות בעמק היה באופן לא מפתיע נמל התעופה והוא צפוי לעמוד במרכז גם לאחר הבחירות הנוכחיות.

קרב ראש בראש בעמק יזרעאל
קרב ראש בראש בעמק יזרעאל

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בגלבוע: נור או כהן?

מערכת הבחירות בגלבוע בה לוקחים חלק שני מועמדים- ראש המועצה המכהן עובד נור ומוטי כהן מגן נר התאפיינה בשקט יחסי, לפחות עד לכניסה לישורת האחרונה. הקמפיינרים של השניים החליטו לפעול כך כחלק מאסטרטגיה ומעניין יהיה לראות לאחר ספירת הקולות, את מי ההחלטה המשמעותית הזו שירתה יותר. מלבד מקרים נקודתיים לא נרשמו אירועים יוצאי דופן בין הצדדים ומרבית הדיאלוגים, הקולניים יותר, והקולניים פחות צצים וצפים ברשתות החברתיות ובהתנצחויות בין תומכי שני המחנות. עובד נור ציין בראיון שנערך עימו לאחרונה בחדש בעמק כי הוא בטוח שהתושבים יעניקו לו את המנדט לכהונה נוספת, כביטוי לאופן בו הוביל את המועצה בשנים האחרונות. כהן מצידו ינסה לזכות באמון התושבים בקלפיות, כשהוא בטוח שעיד סלים ועמיקם סבירסקי יסייעו לו במשימה. בשתי המחנות משדרים דריכות רבה והמטות, יחד עם התומכים מנסים להגיע לכל קול פוטנציאלי, בטרם יום הבוחר.

מי יהיה על ראשו של הגלבוע?
מי יהיה על ראשו של הגלבוע?

מגדל העמק: ברדה או בן חיים?

במגדל העמק הזירה מתחממת יותר ויותר לקראת ה-30 באוקטובר. בזירה שני מתמודדים: ראש העיר אלי ברדה שמכהן בתפקיד כבר כשני עשורים ויקי בן חיים. ברדה, כמו בשנים עבורו, בטוח כי ייזכה לניצחון חד משמעי, כביטוי אמון של התושבים בו. מעבר לכך נהנה ברדה גם מתמיכה רחבה של המפלגות הגדולות בעיר, שהביעו בו תמיכה גלויה.
בן חיים מנגד טוען כי תושבי העיר משוועים לשינוי בכל תחומי החיים ולכן הוא זה שייזכה בבחירות הנוכחיות. בקמפיין שלו דיבר בן חיים לא פעם על הרצון שלו להפוך את מגדל העמק למוקד בילוי ופנאי וכן להוביל שינויים בתחומים נוספים.