ונדליזם בדרך נוף יער בית קשת: שני עצי אורן בני כ-95 שנה נכרתו על ידי אלמונים

מלבד העצים העתיקים נכרתו חמישה עצי אורן נוספים, בני כ-50 שנה. יערן נצרת בקק"ל רועי הראל: "המעשה הזה הוא רוע לב". קק"ל הגישה תלונה במשטרה שפתחה בחקירה. צילום: קק״ל

שבעה עצי אורן גלעין נכרתו ביום חמישי שעבר על ידי אלמונים בדרך נוף יער בית קשת של קרן קימת לישראל. שני עצים מתוך השבעה נחשבים לעתיקים, שכן הם ניטעו בתקופת המנדט הבריטי לפני כ-95 שנה. יערן נצרת בקק"ל רועי הראל סיפר כי מדובר במעשה ונדליזם, שכל מטרתו היתה ככל הנראה לחסום את דרך נוף יער בית קשת. "המעשה הזה הוא רוע לב. למה לעשות דבר כזה?", אמר הראל בתסכול, "אתר דרך נוף יער בית קשת הוא מקום שהישראלים אוהבים לטייל בו. זו פגיעה קשה למקום שכן בחלקה הזו עוברים גם שביל ישראל ודרך הבשורה. פשוט כואב הלב".
הראל ואנשי קק"ל נוספים מצאו את העצים כרותים ולא האמינו למראה עיניהם. מדובר בעצים הנמצאים בחלקה בדרך נוף יער בית קשת, במורדות הצפוניים של הר דבורה. "המעשה הזה הרס לי את היום. לראות את העצים האלה, במיוחד את שני העתיקים זה כאב לב גדול. הרגשתי כאילו אני נמצא בלוויה", סיפר הראל, "מדובר בחמישה עצים בני כ-50 שנה ועוד שני עצים בני כ-90 שנה, גדולים ויפים. באזור הזה נשארו רק עוד 20 עצים מהסוג הזה שהבריטים נטעו, כשהחליטו להכריז על אזור הר דבורה כשמורת יער".
לדברי הראל הוא יעשה את כל המאמצים שאותם אלמונים שכרתו את העצים יבואו על עונשם. "כואב הלב שהעצים העתיקים האלה ילכו עכשיו לתנור של מישהו במקום שהציבור ימשיך ליהנות מהיופי שלהם. מי שעשה את המעשה המכוער הזה פגע בנוף ופגע באקולוגיה של האזור", הוסיף הראל. קק"ל הגישה תלונה במשטרה וחקירה נפתחה.