ויצו ניר העמק מציג: הטובות להייטק

המפגש הוא פרי יוזמה ורצון להגביר את שילובן של נשים בלימודי המקצועות הטכנולוגיים בכדי לאפשר את שילובן מאוחר יותר בתפקידים רלוונטיים בצבא ובהמשך גם בשוק העבודה החופשי

במסגרת פעילות ייחודית שנרקמה בין מגמת אלקטרוניקה-מחשבים בכפר נוער ויצו ניר העמק בהובלת דליה אמסלם לבין רכזת שכבה ט', ניבה הראל, הגיעו השבוע תלמידות מהשכבה הבוגרת של חטה"ב למעבדות החשמל ושם פגשו את בוגרת המגמה, שקד בריימוק.
המפגש הוא פרי יוזמה ורצון להגביר את שילובן של נשים בלימודי המקצועות הטכנולוגיים בכדי לאפשר את שילובן מאוחר יותר בתפקידים רלוונטיים בצבא ובהמשך גם בשוק העבודה החופשי.
"זה לא סוד שהמקצועות האלו נחשבים 'גבריים', הנתונים מראים את הפערים העצומים בכל הקשור לכמות אנשי המקצוע בעולם ההייטק, בין המגדרים", הסבירה דליה. "אין שום סיבה שנשים לא ילמדו חשמל ואלקטרוניקה ובכלל מקצועות הנדסה. לדעתי זה מתחיל בביה"ס, בחשיפה ובחינוך ולשם כך נועד היום הזה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בריימוק שכאמור סיימה את לימודיה בניר העמק, שירתה בצבא ביחידת 8200 המובחרת, וכיום היא עובדת באחת מחברות ההייטק הנחשבות, שם היא מהווה חלק מצוות פיתוח שעסוק בימים אלו במיזם רפואי מתקדם. במפגש סיפרה שקד על דרכה המקצועית מספסל הלימודים ועד תפקידה הנוכחי. מאוחר יותר העבירה לבנות פעילות בשם: "שעת קוד" כחלק מפרויקט עולמי המאפשר לילדים ונוער להחשף לעולם התכנות וההייטק. "היום היו פה 35 תלמידות. זהו צעד ראשון שלנו בדרך לשילובן של יותר בנות במגמה. הן נהנו מאד והמפגש הישיר עם הבוגרת שלנו, גרם להן להבין ש'כאן מתחילות ההצלחות', הוא אינו רק סלוגן", סיכמה אמסלם את היום המיוחד.