ויצו ניר העמק: הצלחה מרשימה ליום ללא רעב ה-5

אירוע השיא נערך בכיכר המרכזית בעיר כשמאות ילדים מעפולה והאזור נהנו מפיצות, פלאפל, נקניקיות, שניצלים ועוד מנות רבות תמורת שני שקלים בלבד – הודות למיזם החברתי הנרחב

"כשאדם עני מת מרעב, זה לא קורה משום שאלוהים לא דאג לו או לה. זה קרה משום שלא אתה ולא אני רצינו לתת לאותו אדם, את מה שהוא או היא היו צריכים" (אמא תרזה, כלת פרס נובל לשלום). תחת משפט עמוק זה, קיימו השבוע בכפר הנוער ויצו ניר העמק את יום ללא רעב ה-5, עליו עמלים בבית הספר כבר שבועות ארוכים.

במסגרת המיזם הייחודי והראוי להערכה נערך ביום ראשון בכפר פאנל חברתי בהנחיית איש התקשורת שלומי ברטלר שמשמש גם כמורה בבית הספר. הפאנל נערך בהשתתפות חברת הכנסת ושרת הבריאות לשעבר יעל גרמן מיש עתיד, התלמידים, חברי מועצת העיר איתי כהן ונגה שרון, דללין דסטאו, מקים ארגון "משפ-אחה", שלו כהן מעמותת דרייב ורחל גורביץ מעמותה שמסייעת למשפחות עם קשיים כלכליים. הפאנל בו נכחה גם מנכ"לית כפר אסתי כהן ריתק את התלמידים.

אירוע השיא נערך ביום שני השבוע בכיכר המרכזית בעיר כשמאות ילדים מעפולה והאזור נהנו מפיצות, פלאפל, נקניקיות, שניצלים ועוד מנות רבות תמורת שני שקלים בלבד – הודות למיזם החברתי הנרחב של הכפר וכאות הזדהות עם עוני ורעב בקרב ילדי מדינת ישראל.
נציגי הכפר, כולל התלמידים, הצוותים חינוכים והמנהלים הציבו בסמוך למזרקה בכיכר העיר גם דוכנים בהם הם חילקו דפי הסברה ומכרו כריך עם נקניקיות בשני שקלים בלבד. האירוע לווה במוזיקה מקפיצה ואווירה תוססת ש'העירה' את כל המרכז בבירת העמק המנומנמת בדרך כלל בשעות הערב.

ראוי לציין כי את האירוע הובילו רונן וטורי, מלווה מועצת התלמידים, חברי מועצת התלמידים, אנשי צוות, חינוך ומנהלה מהכפר וכמובן התלמידים שמוצאים חשיבות רבה לקשר ולחיבור שלהם על הקהילה, כחלק מ"האני מאמין" המוטמע בכפר.