"התוכנית נולדה בחטא ותיקבר קבורת חמור"

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו אמר אתמול בתום עוד ישיבה של הועדה הגיאוגראפית של משרד הפנים, שעסקה בתוכנית להרחיב את שטחי יקנעם על חשבון מגידו: "תכנית סיפוח הקרקעות- כוחנית וביריונית". יו"ר הועדה הנחה את מהנדסי הרשויות לקיים שיחות במגמה להגיע להסכמות.

ביום ראשון נערכה ישיבה נוספת של הועדה הגאוגרפית של משרד הפנים בראשות עמרם קלעג'י – שעסקה בקשתה של יקנעם להתרחב על חשבון המועצה האזורית הסמוכה מגידו. כזכור, המלחמה על הקרקעות הסלימה את היחסים בין הרשות ביקנעם למועצה במגידו. במהלך הישיבה תקף ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי את משרד השיכון ואת ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי וכינה את התכנית ביריונית וכוחנית. הוועדה הגאוגרפית מתנהלת במקביל להחלטות קבינט הדיור שם עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנוגע לתכנית המדברת על הרחבת יקנעם באמצעות העברת שטחי המושבים עין העמק ואליקים – שבשטח שיפוטה של המועצה האזורית מגידו.
חולבסקי אמר בישיבה כי מדובר בתוכנית כוחנית השואפת לספח שטחים של עין העמק ואליקים השייכים למועצה אזורית מגידו ללא כל תיאום ושיח עם מועצה, הישובים והתושבים. "התוכנית נולדה בחטא ותיקבר קבורת חמור", אמר חולבסקי לחברי הוועדה וביקש מיו"ר הועדה לעצור את הדיונים ולאפשר למגידו וליקנעם עלית להכנס לשיח רציני ומעמיק בנושא. נציגי אליקים ועין העמק דיברו מדם ליבם, סיפרו על העבר של המושבים, על האחיזה של המייסדים בשנות הארבעים של המאה הקודמת בגבעות טרשים שוממות וצחיחות, על הקהילות הנפלאות שהקימו ועל תוכניות הפיתוח והצמיחה העתידיות. הנציגים גם קראו לועדה לשמור על המושבים ולאפשר לצעירים עתיד של שגשוג ופריחה ולא לתמוך בתכנית שתתקע את פיתוחם העתידי של המושבים. יו"ר הועדה קיבל לסיכום את הצעת חולבסקי והנחה את מהנדסי הרשויות לקיים שיחות במגמה להגיע להסכמות.