השר כץ הודיע כי יפנה לנתניהו לאשר את המשך ההנחות לרכבת העמק בממשלה

כזכור, בעקבות החלטת השר כץ, עם פתיחת קו רכבת העמק ניתן היה לנסוע בתחנות קו רכבת העמק, במשך שלושת החודשים הראשונים, ללא תשלום. לאחר מכן, ניתנה הנחה של 50% במחיר הנסיעה, לתקופה של שנתיים נוספות, המסתיימת מחר. צילום: ששון תירם

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע היום בתגובה לסירובו של משרד האוצר, לאשר את המשך מתן ההנחות לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת, כי יפנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה להביא את נושא המשך ההנחות לאישור והכרעת הממשלה.
כמי שיזם וביצע את פרויקט רכבת העמק, כנגד התנגדויות קשות, ובמטרה לחבר את תושבי העמק לחיפה ולמרכז, פנה השר כץ לשר האוצר, בדרישה להמשיך את ההנחה לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת, מאחר ורכבת העמק הוכיחה את עצמה מעל ומעבר לתועלת הישובים ותושבי האזור.
בעקבות החלטת השר כץ, עם פתיחת קו רכבת העמק, לפני כשנתיים וחצי, יכול היה כל נוסע לעלות בתחנות קו רכבת העמק, ולנסוע במשך שלושת החודשים הראשונים, ללא תשלום לכל יעד בארץ. לאחר מכן, ניתנה הנחה של 50% במחיר הנסיעה, לתקופה של שנתיים נוספות, המסתיימת מחר (יום שלישי).
שר התחבורה ציין כי בניגוד לכל התחזיות, כמעט ארבעה מיליון נוסעים נסעו בקו רכבת העמק מאז פתיחתה, לפני שנתיים וחצי. ממוצע הנוסעים השנתי בקו עומד על כ-1.7 מיליון נוסעים והממוצע החודשי מגיע לכ-140 אלף נוסעים בחודש.
עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע, שפנה בדחיפות לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, במטרה לרתום את משרד התחבורה למאבק אמר היום: "ייקור המחירים אינו תואם את מדיניות שר התחבורה המבקש לחבר את הפריפריה ולהעשיר בכך את חיי התושבים. עלייה חדה במחירי התחבורה הציבורית פוגעת בתושבים רבים לנוע בחופשיות, ומנציחה פער לא מוצדק לרעת הפריפריה. רכבת היא אינה רק אמצעי תחבורה, אלא אמצעי משמעותי להצבת הפריפריה במרכז, צמצום הפערים והמרחקים, ותיקון המעוות. אמשיך ללוות מאבק זה מקרוב, על מנת שהחיים שלנו בגלבוע לא ישתנו לרעה", אמר ראש המועצה.