השנה של יובל שאוט – ראיון מיוחד

הוא כבר לא מתלהב להגיע לליגת העל בכל מחיר, רואה במאיר כהן סוג של אבא רוחני, מודע לעומס שיש בקישור, לא מתרגש מהעזיבה של קהינדה, נהנה מהשיתוף פעולה עם גיא דיין ומפרגן למאמן ניסן יחזקאל. בין אימוני טרום העונה המתישים להכנות המרגשות לקראת חתונתו ב-1 לספטמבר, הקשר יובל שאוט (26) התפנה לראיון מורחב בו הוא מכריז בחיוך: "זו אחת התקופות המרגשות בחיי. ההכנות לחתונה מעייפות יותר מאימוני טרום העונה". צילום: "בסט-בול"

קשר הפועל עפולה יובל שאוט חווה בימים אלה תקופה עמוסה ומרגשת במיוחד. בזמן שהוא ממשיך לשדר עסקים כרגיל ומפזר חיוכים לכל עבר, הקרובים אליו מעידים שקצב פעימות הלב שלו הולך ומאיץ. וזה לא רק בגלל שהוא משקיע מאמץ פיזי עצום באימוני טרום העונה עם קבוצתו, אלא בעיקר בגלל אירוע מרגש שצפוי להפוך את השנה של הבועט לקסומה ביותר, החתונה בעוד כחודש עם בת הזוג בחמש השנים האחרונות, דניאל ויצמן.

 

• ישחק יום לפני החתונה שלו

"זו אחת התקופות המרגשות בחיי. ההכנות לקראת העונה החדשה התמזגו לי עם ההכנות לחתונה", מספר יובל שאוט בחיוך וממהר לספק תשובה חדה לשאלה שתכננו לשאול אותו בהמשך הראיון, "רק שתדע שההכנות הקדחתניות לקראת החתונה מתישות הרבה יותר מאימוני טרום העונה. אשתי לעתיד דואגת להריץ אותי כמו צריך. הסידורים לא נגמרים. מדובר בתקופה עמוסה ומלחיצה אבל אני משתדל ליהנות מכל רגע".

אגב, החתונה שלו תתקיים ב-1 לספטמבר שיוצא בסמוך לקיום המחזור השני של הליגה, בו תארח עפולה למשחק מסקרן את הפועל אשקלון. "אם נשחק באותו שבוע ביום שני אז המשחק ייצא למעשה יום לפני החתונה שלי", מתכנן כבר מעכשיו שאוט, "אמרתי כבר למאמן שבכל מקרה אני לא מוותר ורוצה לשחק. אני לא חושש להיפצע. אני מאמין שמה שצריך לקרות יקרה בכל מקרה".

 

יובל ודניאל. בקרוב החתונה
יובל ודניאל. בקרוב החתונה

• המלחמה על ההרכב  

למרות עזיבתם של שחקנים כמו דריו פרננדס ויובל יוסיפוביץ, נראה כי הקישור של הפועל עפולה מעולם לא היה עמוס יותר. ולמאמן החדש, ניסן יחזקאל, שמעוניין לראות תחרות בריאה על כל עמדה, מחכה עבודה רבה בכל מה שקשור לחלק המרכזי במערך שלו.

להפועל עפולה לא פחות מ-12 קשרים לאחר ששלומי חנוכה הסכים להישאר לעונה נוספת, ואחרי שאיתי אלקסלסי, גיא דיין, דיויד גומז ואופק מלול הצטרפו ושינהר מורד חזר מהשאלה. יחד איתם נמצאים גם נתנאל גולדמן, יובל שאוט, עמית מזרחי, מיכה לאוטה (בדרך החוצה), אור אליהו והרכש הטרי דיויד סולארי, שהוא גם סוג של קשר.

עומס הקשרים בסגל יהפוך באופן טבעי את המאבק על חולצת ההרכב למעניין במיוחד. אבל זה לא מדאיג את הקשר העפולאי בן ה-26, שמאז פתיחת האימונים מפגין יכולת גבוהה, שגרמה למאמן ניסן יחזקאל לתלות בו תקוות גדולות. "גם בשנה שעברה לא היו חסרים קשרים טובים בקבוצה", אומר שאוט, "השנה רוצים לעלות ליגה ובשביל זה צריך מן הסתם סגל רחב יותר. זה דבר מובן מאליו. אני יודע שאני צריך לעבוד קשה על המקום שלי בהרכב ואני מוכן לזה. אני לא מסתכל על זה כאיום על המקום שלי בהרכב. להיפך, אני חושב שזה בריא לקבוצת כדורגל שיש מלחמה על המקום בהרכב. ומי שיהיה טוב ישחק".

 

 • "כמו שלשחר הירש היה מחליף גם לקהינדה יהיה"

אחרי עונה חלומית שבה הקבוצה הגיעה לחצי גמר גביע המדינה וסיימה המקום הרביעי בליגה, קברניטי המועדון קיבלו תיאבון גדול, שלא לומר ענק, ומפנטזים בעונה הקרובה להיאבק על כרטיס העלייה לליגת העל. ואכן, סוללת הרכש שהגיעה לבירת העמק ביחד עם המאמן המוערך ניסן יחזקאל (חתום על שתי עליות) לא מותירים מקום לספק: רצים לעלייה בכל הכוח. "יש פה חומר שחקנים מצוין ואני מאמין שתהיה לנו קבוצה טובה שמסוגלת לדבר חזק בצמרת", אומר שאוט, "עם זאת, יש הרבה שחקנים חדשים בקבוצה וצריך זמן להתחבר. אנחנו רק בתחילת הדרך ואני מאמין שעד אחרי מחנה האימונים נתחבר הרבה יותר".

תהיה פה קבוצה יותר טובה מזו של העונה החולפת?

"כרגע קשה להעריך את זה. עזבו אותנו שחקנים טובים כמו דריו פרננדס ולנרי קהינדה ומצד שני גם הגיעו שחקנים משמעותיים כמו אלירן דנין, אימרי זייד, גיא דיין ודויד סולארי. אם נתחבר כמו שצריך אז אני חושב שתהיה לנו קבוצה יותר טובה. אבל בכדורגל אין שום דבר בטוח".

קהינדה מותיר אחריו חור גדול. איך תתמודדו עם זה?

"עם כל הכבוד ללנרי קהינדה אבל לכל אחד יש מחליף. לפניו היה את שחר הירש שנתן עונה גדולה בעפולה וכשהוא עזב אז כולם שאלו מי ימלא את החלל שלו ופתאום בא קהינדה והשכיח הכל. הפועל עפולה קבוצה מספיקה טובה גם בלעדיהם. אני מאמין שיהיה בסדר".

איך היחסים שלך עם ניסן יחזקאל?

"אנחנו מסתדרים מצוין. התרשמתי ממנו לטובה. יש לו ניסיון רב ואימונים ברמה גבוהה מאוד. הוא מצד אחד חברמן, כזה שצוחק איתנו ומראה שהוא בראש של השחקנים. ומצד שני אפשר לראות שהוא לא פראייר בכלל ושהוא יודע גם להיות האיש הרע ולתת בראש כשצריך".

לנרי קהינדה. "יש לו מחליף"
לנרי קהינדה. "יש לו מחליף"

• חלום ההגעה לליגת העל 

מאז שהוא עלה לבוגרים שאוט שיחק בעיקר בהפועל עפולה, למעט עונה אחת במכבי א.א. פאחם (לאומית) ועוד סיבוב קצר בהפועל עכו (ליגת העל), שברובו ישב על הספסל.

הקשר בן ה-26, שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים שצמחו בבירת העמק בעשור האחרון, עדיין מפנטז על הגעה לליגה הבכירה. אלא שלא כמו בעבר, ההתלהבות שלו מעט ירדה. הוא לא מוכן להיות שם בכל סיטואציה וגם לא בכל מחיר. "החלום של להגיע לליגת העל עדיין קיים אצלי, אבל לא בכל מחיר. מבחינתי מרכיב השכר הוא משמעותי יותר מבעבר כשאני עומד להתחתן וחושב להקים בית", הוא מסביר בטון מחושב, "מה שקורה כיום בליגת העל זה שקבוצות מחפשות שחקנים בליגה הלאומית בשכר זעום. אני לא אלך לשחק בליגת העל עבור חמשת אלפים שקלים בחודש. אני לא רוצה ללכת לשחק שם בכל סכום ובכל מצב העיקר להגיד שאני בליגת העל. כמובן שאני אשמח מאוד להגשים חלום ולעשות את זה עם הפועל עפולה".

עפולה מסוגלת לעלות ליגה?

"עפולה מסוגלת אבל זה לא יהיה פשוט. השנה יש ליגה חזקה יותר מזו של שנה שעברה. יש קבוצות חזקות עם מסורת בליגת העל כמו עירוני אשדוד והפועל פ"ת ויש את בני לוד שבכל שנה בונה קבוצה חזקה. בנוסף, אסור לשכוח שבשנתיים האחרונות באנו כאנדרדוג והצלחנו להפתיע את כולם, אבל השנה כל הקבוצות יתייחסו אלינו בצורה אחרת לגמרי".

"אני וגיא דיין מאוד מחוברים"

אחד משחקני הרכש המשמעותיים שנחתו בקיץ הוא ללא ספק גיא דיין, הקשר הבכיר שהגיע מהפועל פ"ת וחתם לשלוש שנים במועדון. עם הגעתו של האחרון לקבוצה רבים סברו שהמהלך הזה עלול להוביל לפיחות במעמדו של יובל שאוט המשחק באותה משבצת של גיא דיין.

"גיא הוא בן אדם מיוחד. אנחנו חברים טובים גם מחוץ לכדורגל. היינו ביחד גם בהפועל עכו ואני מאוד מעריך אותו", שאוט מפרגן לרכש החדש שישחק לצידו בקישור, "אני שמח שהוא הגיע לקבוצה. מדובר בשחקן רכש אדיר שמשדרג את הקבוצה בצורה משמעותית. הוא מוכשר בצורה בלתי רגילה. יש לו רגל שמאלית מדהימה. חוץ מערן לוי אני לא חושב שיש עוד שחקן בליגת העל עם שמאלית כמו של גיא".

שניכם אוהבים להחזיק בכדור. אתם יכולים לשחק ביחד?

"גם מסי וניימאר אוהבים להחזיק בכדור אבל זה לא אומר שהם לא יכולים לשחק ביחד. אני וגיא אומנם משחקים פחות או יותר באותה משבצת, אבל ברור שאנחנו יכולים לשחק ביחד".

 

• האבא הרוחני

אחד הגורמים המשפיעים ביותר בחדר ההלבשה של הפועל עפולה, שבין השאר תורם למרקם החברתי המוצלח,  הוא השוער הבלתי נגמר מאיר כהן (43), איתו יש ליובל שאוט קשר מיוחד.  "הוא סוג של אבא רוחני בשבילי. אנחנו חברים טובים. יש לו שפע של ניסיון ואני לומד ממנו המון גם בכדורגל וגם בחיים. אגב, גם הנשים שלנו חברות טובות מאוד".

עד מתי לדעתך הוא ימשיך לשחק?

שואט מחייך ויורה: "נראה לי שמאיר כהן ימשיך לעמוד בשער עד גיל 60. בקצב הזה אני וגם השחקנים הצעירים בקבוצה עוד נפרוש לפניו".

אפרופו שחקנים צעירים. יש מישהו שהתרשמת ממנו במיוחד?

"התרשמתי מאוד משינהר מורד. הוא עשה קפיצת מדרגה רצינית ויש לו פוטנציאל גדול לפרוץ בעתיד. גם עמית מזרחי כישרון גדול שיכול להגיע רחוק".

"ימשיך לעמוד בשער עד גיל 60". מאיר כהן, האבא הרוחני
"ימשיך לעמוד בשער עד גיל 60". מאיר כהן, האבא הרוחני

• ניסן יחזקאל: "שאוט הוא אחד השחקנים הטובים בלאומית"

המאמן ניסן יחזקאל שופע מחמאות לקשר העפולאי. אבל עוד לפני שהוא מתעכב על הצד המקצועי, יחזקאל מספר על ההתרשמות שלו מהאישיות של יובל שאוט. "מדובר בבחור צנוע ומדהים. בחור שמתחבב על כולם", מחמיא המאמן, "הוא מאוד דומיננטי בחדר ההלבשה ומאוד אהוב. מדובר בבחור ביישן ונחמד שכיף להיות בסביבתו".

גם מבחינה מקצועית המאמן לא חוסך בסופרלטיבים: "מבחינה מקצועית אני לא מחדש הרבה על יובל. מדובר בשחקן מוכשר מאוד. שחקן שיש לו יכולות מקצועיות מצוינות. לדעתי, הוא אחד השחקנים הטובים בליגה הלאומית. כמובן שהשנה תהיה אצלי תחרות גדולה מאוד על כל עמדה בסגל, וזו המטרה שלנו. כדי שתהיה קבוצה חזקה שתתמודד על עלייה חייב להיות סגל עמוק וחייבת להיות תחרות על חולצת ההרכב. יובל כרגע נמצא בעמדה כזו שהוא אחד השחקנים הדומיננטיים אצלנו בקבוצה. שנה שעברה הוא היה שחקן מוביל. הרצון שלי והשאיפות שלי הם שהוא ימשיך להיות שחקן מוביל גם השנה. אני אשמח מאוד שהוא ייקח אותנו קדימה למטרות. כמובן שזה הרבה תלוי בהשקעה ובהתמדה שלו. בסך הכל אני מאוד שמח שיש לי שחקן כזה. הלוואי עליי עוד הרבה שחקנים כאלה".

יובל שאוט. מצפה לו עונה מרגשת
יובל שאוט. מצפה לו עונה מרגשת