השירים שבלב של אילן

אילן וקנין ינק שירה כבר מהיותו תלמיד תיכון, אבל רק לפני כארבע שנים, לאחר שתמו נישואיו, הוא החליט לתת דרור לכישרון הכתיבה שלו. בימים אלה יצא לאור ספר השירה הראשון שלו "השירים שבלב"

השירים שבלב
הספר "השירים שבלב"

אילן וקנין, 49, שמוציא בימים אלה את ספר הביכורים שלו "שירים שבלב", מוכיח כי אף פעם לא ממש מאוחר להוציא את השירים מהמגירה, לאגד אותם לספר ולהוציא אותם לאור. השורשים של הכתיבה החלו לנבוט אצלו בעת שהיה בשנות העשרה לחייו, כתלמיד תיכון בבית הספר ברל כצנלסון בכפר סבא, במגמת ספרות. לפני כארבע שנים, לאחר שסיים את נישואיו לאם שלושת ילדיו, "הנפלאים", הוא מדגיש, החלה הכתיבה לתפוש מקום מרכזי בחייו.
"החיבור הראשוני לשירה היה צורך לבטא תהליכים שעברתי בחיי", מסביר וקנין, "למעשה הכתיבה פרצה ממני לאחר שתמו חיי הנישואין שלי. מהנישואין הללו יש לנו שלושה ילדים בוגרים ומדהימים".
מקורות ההשראה של וקנין הם רחל המשוררת, לאה גולדברג, נתן אלתרמן, חיים נחמן ביאליק, אהוד מנור,שיר השירים ויוני רועה, אותו הוא מגדיר ככותב ומלחין נפלא.

• "חלמתי חלום להוצאת ספר שירה והגשמתי אותו"

לדבריו, אין לו מודל לחיקוי מובהק או מבנה קבוע לשירה, "אני פשוט כותב בכל מקום, ובכל צורה. רבים משיריי נכתבו בדרכים, בנופים המשגעים של עמק יזרעאל ובארץ בכלל. אני כותב את מה שרואות עיניי ומה שחש ליבי, ובחרתי לחלוק את היצירה להגביר את הרגש כאן ועכשיו".
שם הספר הוא "שירים שבלב " ואכן כתיבת הספר נובעת מרגש ומעבירה רגש, "אני יודע שכיום בני זוג מקריאים זה לזו משיריי שפורסמו בפייס תחת השם ilan vaknin ובשם הספרותי IVAK", הוא אומר, "חשוב לי לציין שבתמיכת קוראיי בפרויקט "הדסטארט", הספר ראה אור, וכמובן בתמיכת הוריי שיש להם מקום כבוד בשירתי".
שיריו של וקנין זוכים לחשיפה תקשורתית מכובדת ובין היתר הם הוקראו בתוכניות רדיו – כולל בתוכניתה של הסופרת הידועה מרסל מוסרי ברדיו ללא הפסקה, שגם ליוותה אותו בתהליך של הוצאת הספר.
הספר הודפס בחברת מדיה 10 והוא מופץ ברשתות הספרים כמו גם בירידים. ניתן במקביל לרכוש אותו אצל וקנין ישירות או במדיה 10.
"הפרוייקט הבא שלי הוא הלחנת שירים ושליחתם לזמרים מובילים", חושף וקנין, "לעת עתה כבר הולחנו עשרה שירים על ידי רע הדר ובקרוב הם ישלחו אליהם.
בע"ה השירה והלחן יהיו נחלתם של כל בית ובית בישראל. חלמתי חלום להוצאת ספר שירה והגשמתי אותו, אני מאחל לכולם הגשמת חלומות", סיכם.