השדה הסולארי הפרטי הגדול בישראל יוקם בגלבוע

קבינט הדיור העניק את האישור הסופי להקמת השדה. מדובר במתקן לאנרגיה מתחדשת הגדול ביותר שהוקם בצפון עד היום, המתוכנן להתפרש על שטח כולל של כ-2641 דונם, והוא יספק עד 250 מגה-וואט, שיוזרמו לרשת הולכת החשמל הארצית

במוא"ז הגלבוע הודיעו היום כי הם גאים ושמחים לברך את 11 יישובי חבל התענך, אשר התבשרו על ההישג יוצא הדופן, באישור הקמת השדה הסולארי הפרטי הגדול בישראל, אשר יוקם בגלבוע.
יחד עם תנועת המושבים השותפה, וחברת מנורה מבטחים אנרגיה היזמית, התבשרו כל השותפים על החלטת קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, לאשר את תכנית להקמת מתקן פוטו וולטאי בחבל התענך שבגלבוע. מדובר במתקן לאנרגיה מתחדשת הגדול ביותר שהוקם בצפון עד היום, המתוכנן להתפרש על שטח כולל של כ-2641 דונם, והוא יספק עד 250 מגה-וואט, שיוזרמו לרשת הולכת החשמל הארצית. זוהי כמות הגדולה פי חמישה מהשדה הסולארי הפרטי המצוי כיום בארץ, והיקף פעילות השדה, תהווה מנוף כלכלי חסר תקדים עבור כל מושבי חבל התענך, אשר באדמתם יוקם הפרויקט.

התוכנית, תת"ל 96, עברה את כל שלבי הערות הציבור וההתנגדויות, וקיבלה אתמול תוקף סופי ע"י אישור קבינט הדיור. במקביל, דווח היזם (כאמור, מנורה אנרגיה), על זכייתו במכרז רשות החשמל, המאפשר למיזם למכור חשמל במחיר של 16.68 אג' לקוט"ש, לתקופה של 23 שנה. עלויות ההקמה מוערכות במאות מיליוני ש' (חלק אף גורסים שמעל לחצי מיליארד ש'!), כאשר כל אחת מאגודות המושבים בתענך, צפויים לקבל מעל לחצי מיליון ש', מידי שנה, ובמשך כל 23 שנות הפרויקט! הכספים שיתקבלו יושקעו בחיזוק היישובים, הקהילות והחינוך הבלתי פורמלי בהם, וישקפו בכך את חזון הקהילה החזקה של מוא"ז הגלבוע.
"אין בלתי אפשרי כשעושים את הדברים נכון, וקשה להפריז בחשיבות ההחלטה המהווה בשורה דרמטית לישובים". אומר עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע. "אישור הקמת מתקן פוטו-ולטאי, מהווה יישום מלא למדיניות פיתוח המשאבים החקלאיים והסביבתיים, שקידמנו בגלבוע, ומגיע על רקע ההובלה האקטיבית של המועצה. זהו פרויקט התשתיות היחיד המאפשר שימור הקרקעות החקלאיות והשבתן לחקלאות בתום הפרויקט, תוך יצירת מנוף כלכלי חשוב לישובים, ועל כך מירב גאוותנו".