הקפה של פרי

פרי גרשון, בעלת בית הקפה מנדרין בעפולה מספרת על המעבר הקיצוני מהוראה לניהול, על העדפות הקפה והרגלי הבילוי של תושבי בירת העמק ואילו הפתעות היא מכינה לכם לקיץ

"תמיד הייתי אישה של אנשים, אוהבת אדם. חיוך גדול על הפנים – בכל הזדמנות. כך שמבחינתי לא מדובר במעבר קיצוני או דרמטי במיוחד. במשך 18 שנים עמדתי עם החיוך הזה מול התלמידות והתלמידים שלי. והיום אני עושה את זה מסביב לשעון – בקפה מנדרין".

במשך כמעט שני עשורים מחייה שימשה פרי חידו – גרשון מורה. עד שלפני כשנתיים, התחוללה בחייה תפנית שלמראית עין הייתה עשויה להפתיע. אבל כפי שהיא מתעקשת, אין הבדל כזה גדול בין הנועם שהיא מביאה איתה אל בית הקפה שבבעלותה בקניון העמקים בעפולה לבין התחושות שעליהן מספרים התלמידים לשעבר והוריהם. אחת לכמה זמן, כאשר מגיע אחד מהצעירים הרבים שהיא חינכה אל בית הקפה, אפשר להתרשם עד כמה היא נכנסה לליבו של כל אחד מהם.
"אני בנאדם של נתינה. מהבחינה הזאת בית קפה זה בדיוק המקום עבורי. אני נמצאת בעסק כמעט כל שעות היום כדי להיות בטוחה שהלקוחות שלי מטופלים כראוי. זה עניין שלגביו אני לא מוכנה להתפשר. בגלל זה אני נמצאת מסביב לשעון 'במנדרין', הרבה מעבר לשעות העבודה שהיו לי כמורה".

 פרי יחד עם עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע
פרי יחד עם עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע

בקרוב ימלאו שנתיים לפתיחה של בית קפה מנדרין. החלטנו שזה הזמן הנכון להחליף כמה משפטים עם בעלת המקום והאישה שמזוהה איתו יותר מכל.

איך התמודדת עם המעבר מהוראה לניהול בית קפה?

"לפני שפתחתי את 'מנדרין', נסעתי במשך חצי שנה לסניפים השונים של הרשת באזור חיפה. שם התנסיתי ולמדתי כמעט את כל התפקידים שקיימים בבית הקפה – מלצרית, ברמנית, אחמ"שית. היתה חוויה מרתקת, אני מוכרחה להודות. אנשים הרימו גבה, אשה בגילך ממלצרת?
ואז הייתי מספרת להם שבקרוב אפתח סניף משלי והכל נראה להם הגיוני יותר. את כל ההתנסות הזו עשיתי, כמובן, תוך כדי תנועה כשאני פותחת את העסק שלי ומנסה ללמוד אותו".

מה את יכולה לספר על הרגלי הבילוי של העפולאים?

"העפולאים אוהבים מאוד שמעניקים להם יחס אישי, יחס חם. הם נהנים כשמקבלים את פניהם בכניסה בחיוך. אני למדתי מהר מאד שאנשים רוצים להרגיש בבית הקפה שלהם כמו בבית. שתמיד נמצאים בקשר עין, שמתייחסים ומפנקים אותם".


19[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איזה קפה הכי אהוב על אנשי האזור? איך הם אוהבים את הקפה שלהם?

"יש המון סוגי קפה אבל בעיקר הם אוהבים את הקפוצ'ינו שלי (בלי להשתחצן, אני מודיעה כאן ששלי הכי טעים בעפולה!…). יש להם מצבי רוח – לעיתים הם רוצים את הקפה חזק, לעיתים חלש ובלי קצף. מבחינתי, אם מישהו טועם את הקפה שלו ורוצה לשפר, או להחליף – אני אף פעם לא מתווכחת. לוקחים, מכינים חדש, עד שהלקוח יגיד 'תודה, זה מה שרציתי'…".

את הקפה הם אוהבים לבד, או משהו קטן וטוב ליד?

"ברווררר….שהם אוהבים משהו מתוק ליד – מי לא?!אני דואגת לפנק בעוגייה כל אחד שמזמין קפה. יש לפעמים מי שיחליטו ללכת על זה בגדול ויוסיפו פינוק של שוקולד בתוך הקפה ואלה שממש בעד החיים הטובים הולכים על עוגת שוקולד טופי חמה או אפילו וופל בלגי". 

איזה משקה חם ניצח מבחינתך בחורף הזה?

"לא עשיתי מעקב סטטיסטי, אבל לדעתי המנצח הגדול זה הסחלב החם. בדרך כלל אין להם בעיה עם הקוקוס, הקינמון והאגוזים. במקום השני – המוקצ'ינו שלנו, אספרסו עם שוקולטה. ולהפתעתי, יש אצלנו באזור לא מעט אנשים שנדלקו על צ'אי הודי מבושל. אולי החבר'ה נתקלו בזה בטיולים במזרח. אצלנו במנדרין אני מבשלת אותו ומוסיפה למעלה קינמון ו….חלב מוקצף וחם".

שאלה אחרונה: את מכינה משהו לקראת הקיץ שבאופק?

"כמובן. אנחנו מכינים בקיץ הקרוב כמה אירועים שמחים, צבעוניים עם הרבה אקשן וכמובן הפתעות טעימות. בקרוב נתחיל לפרסם את מה שמתוכנן לקיץ הקרוב בעמוד הפייסבוק של מנדרין".

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|