הקיבוצניק מהעמק מבשל לכוכבים הגדולים

סיפור כזה לא שומעים בכל יום. בחור צנוע מקיבוץ בצפון, לא חשש לחלום ובגדול. לפעמים חלומות מתגשמים

תכירו את מעין גלס, בן 31 מקיבוץ מסילות, שהחליט לפני  שנים רבות להתמקצע בתחום הקולינריה. מהר מאוד הוא נכנס לעניינים ובמהרה הפך להיות הסו-שף של אחת המסעדות המפורסמות בארץ- קימל בגלבוע. לאחר שהמטעמים שלו כבשו את לקוחות מוסדות האוכל החשובים, החליט גלס לצאת לחו"ל ולשלב בין שתי האהבות הגדולות שלו – קולינריה וכדורגל. וכמו במטבח, גם כאן הוא לא הסתפק במועט, והחליט ללכת בגדול,  ונבחר לבשל במטבחים המפורסמים והידועים שמארחים את אנשי הספורט במסגרת ליגת האלופות האירופית. שף גלס ניצח על צוות מקצועי שמגיש קולינריה ברמה הכי גבוהה במתחם ה-VIP באצטדיוני הכדורגל, כאשר רגע השיא ללא ספק היה לבשל במשחקים בהם השתתפו רונאלדו וכוכבים נוספים מעולם הכדורגל.

מאז, מעיין נחשב, ובצדק, לאחד השפים המובילים בישראל.  הוא נבחר כנציג הלאומי של ישראל מטעם הסוכנות היהודית כמומחה בתרבות קולינרית ישראלית, וגם כשף הראשי בפסטיבלי האוכל המשפיעים בארץ, כולל פסטיבל תוצרת העמק, ופסטיבל הבירה במעוז חיים. גלס ידוע בארץ בזכות סגנונו הייחודי במטבח הישראלי החדש.בנוסף, נבחר גלס לשמש כשף ראשי באחד האירועים הרשמיים  החשובים ביותר של משרד החוץ הישראלי- ציון 60 שנות יחסים הדיפלומטיים בין ישראל לאוסטריה, בנוכחות השגריר ושר החינוך. זאת מעבר לעברו כשף באחת המסעדות המפורסמות בארץ- מסעדת קימל.  

גלס, ספר לנו קצת על התפקיד.
"מדובר בתפקיד מאתגר ומספק במיוחד. אנחנו מבשלים לאנשים החשובים ביותר בתעשייה, המוצרים בהם אנחנו משתמשים הם ברמה הגבוהה ביותר וכל מנה נעשית מאפס. מדובר בקולינריה ברמה הכי גבוהה שיש. הבונוס הוא שאנחנו זוכים לבשל באצטדיונים הכי מפורסמים ולהיות נוכחים במשחקים החשובים. הצלחתי להגשים חלומות ולשלב בין שתי האהבות שלי, כך שאני באמת מאושר".

נשמע כאילו אתה חי בחלום.
"זה באמת חלום שמתגשם. יש לי את הזכות להציע מהניסיון שלי במטבח הישראלי וליישם את הידע שלי באירועים כל כך משמעותיים, זו הזדמנות של פעם בחיים. אנחנו זוכים לביקורות מאוד טובות וזה מוכיח לנו שאנחנו עושים עבודה טובה".

מה החוויה שזכורה לך במיוחד?
"ללא ספק חצי גמר ליגת האלופות בשנת 2017, עבדנו וצפינו במשחק בין באיירן מינכן לריאל מדריד. אין מילים כדי לתאר את החוויה. בנוסף, כישראלי גאה היה לי הכבוד לבשל באירוע חגיגות ה-60 ליחסי אוסטריה וישראל. באירוע שילבנו מנות אוסטריות וישראליות קלאסיות באינטרפטציה מודרנית. היה אירוע מדהים!״

ומה הלאה, ממשיכים לחלום?
אני ממשיך להתמקד בקולינריה וביצירה של אוכל ישראלי מודרני, אני מקווה להמשיך לבשל בארץ ובחו"ל ולעשות את מה שאני אוהב בצורה הטובה ביותר".