הצלחה גדולה לתיאטרון היידיש בעפולה

ביוזמת חבר מועצת העיר ראובן יוקלר ותושבת העיר זהבה חן נערכה השבוע הצגת התיאטרון היידיש "איידישע בנדיטן" לעיני קהל חובבי השפה, שעליה גדלו דורות של יהודים במזרח אירופה. יוקלר: "אני מקווה שבכך פתחנו צוהר לתרבות היידיש, שעליה גדלו רבים מתושבי העיר"

לחובבי היידיש בעפולה ובעמק הייתה השבוע עדנה, כאשר תיאטרון ה"יידישפיל" העלה על בימת היכל התרבות בעפולה את ההצגה "יידישע בנדיטן", או בשמה הישראלי "מוטקה גנב וחברים" בכיכובם של ענת עצמון, בתו של מקים התיאטרון שמואל עצמון, ודודי אנגל.
ההצגה הראשונה זכתה להצלחה רבה, ותושבים רבים מהעיר ומחוצה לה שהתגעגעו לשפה הישנה והטובה, הצביעו ברגליים והוכיחו שהם צמאים לתרבות היידיש.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זוהי הצגה מוזיקלית, המביאה את סיפורו של העולם התחתון היהודי התוסס במזרח אירופה של המאה ה-19, והיא כוללת לא רק מוזיקה אלא גם סיטואציות מצחיקות. חבר מועצת העיר ראובן יוקלר וזהבה חן, שני תושבי עפולה ותיקים שיהדות מזרח אירופה אינה זרה להם, קיבלו את תמיכת העירייה בראשות ראש העיר, יצחק מירון, ואת המנדט למנף את תרבות היידיש בעפולה.
השבוע נערכה ההצגה הראשונה, אך בעקבות ההצלחה והביקוש צפויות הצגות נוספות של תיאטרון ה"אידישפיל" לעלות על בימת היכל התרבות בעפולה, וחובבי השפה והתרבות היידיש יוכלו ליהנות מנוסטלגיה משובחת מבית אבא ואמא. סיכם ראובן יוקלר: "אני מקווה שבכך פתחנו צוהר לתרבות היידיש שעליה גדלו רבים מתושבי העיר."

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|