"הפכנו לכפר ערבי" – סערה במרכז עפולה

פוסט שעלה לאחרונה לדף הפייסבוק של אחד מתושבי עפולה, בו נראית פלאפליה חדשה ברח' הנשיא בעיר כאשר השלטים התלויים ומפרסמים אותה לעוברים ושבים כתובים בשפה הערבית בלבד, מסעיר ביממה האחרונה את תושבי העיר והביא עמו גל תגובות קשות, חלקן פחות וחלקן יותר. בין התגובות ניתן למצוא: "על הפנים אני בהלם. להחרים.", "נשבע שאת צודקת כפר עפולה כנא" וגם "פייי מה זה?? אום אל פחם נהיינו פה..". חומוס, צ'יפס? סלט!

פוסט שעלה בפייסבוק שלשום, בו מצולם דוכן פלאפל חדש שקם ברח' הנשיא, הידוע בכינויו "רחוב הפלאפלים", במרכז עפולה עורר הדים רבים בקרב תושבי בירת העמק וגרר אחריו תגובות רבות, רובן שליליות, שלא לומר גזעניות וחלקן על גדר ההסתה.

בין שלל התגובות ניתן למצוא: "פשוט גועל נפש אחד גדול! לא להאמין מה נהיה מהעיר שלנו", "כבר מזמן מכרנו את המדינה!!!", "לא צריך לשתוק ולוותר", "יאו אני בהלםםםםםם ממש כפר", "שלא יהיו יהודים ותושבי עפולה שילכו לאכול שם ולהוריד לו את השלט במיידי" וגם פוסטים קצת יותר חריפים כגון: "לא יושבים שם יותר בשום אופןןןן לפגוע להם בכיס חד וחלק עד שהבזיון הזה ירד חוצפהההה זה מתחיל בשלט אחד וימשיך בכל החנויות שעובדים שם ערבים!" ו-"פי כוסאמא שלהם בני זונות לשרוף אותם אחד אחד"

 

יאו אני בהלםםםםםם ממש כפר
"יאו אני בהלםםםםםם ממש כפר". הפייסבוק רועש וגועש

 

גל התגובות ששטף את הפייסבוק של רבים מתושבי האיזור, נובע מכך שבעלי הדוכן שילט את בית העסק בשלטים הכתובים בשפה הערבית בלבד, ללא מילה אחת בעברית, דבר שמסתבר שהוציא את ההמון מכליו והביא, כאמור, לשלל תגובות והפך לסיפור היום ברחוב העפולאי וגרר תרעומת רבה מצד התושבים בעיר.

• עיריית עפולה: "בוחנים את ההיבטים המשפטיים"

חלק מהתושבים אף עברו לצד המעשי ופנו באופן חד משמעי לעיריית עפולה בדרישה להוריד לאלתר את השילוט הפוגעני, לדבריהם.עוד הוסיפו התושבים, כי לתפישת עולמם, יש להניח קווים אדומים ברורים ולא לתת למגזר הערבי להשתלט על העיר.

מעיריית עפולה נמסר כי התלונות התקבלו וכעת בוחנים את ההיבטים המשפטיים ובמידה ויתברר כי בעל העסק עבר על החוק, השילוט יוסר לאלתר.

מערכת עמקניוז תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולעדכן אתכם בכל מה שקשור לפרשה המסעירה. הישארו מעודכנים.