הפועל עפולה פותחת עונה: "אנחנו מועמדים לעלייה"

אחרי קיץ סוער שכלל חילופי מאמנים ומסע רכש נוצץ, הפועל עפולה  (14 שחקנים חדשים) תפתח היום (ב', 19:00) את העונה השלישית שלה בליגה הלאומית עם ציפיות בשמיים. הפוטנציאל עצום, ההתרגשות בשיאה, והמטרה ברורה: ליגת העל. השאלה המרכזית היא: האם ניסן יחזקאל יצליח לחבר את הפאזל בדרך לליגה של הגדולות או שהציפיות הגדולות תסתיימנה במפח נפש כואב. צילום: "בסט בול"

 

עונה חדשה, זמירות חדשות: אחרי קיץ סוער שכלל בין השאר חילופי מאמנים, רכש נוצץ, שחרורים, מחלוקות כספיות ושינוי בתכניות – הפועל עפולה הנוצצת תפתח היום (ב', 19:00) את העונה השלישית שלה בליגה הלאומית עם משחק חוץ מול מכבי יבנה.

על הקווים יעמוד מאמן ראוי ומנוסה שברזומה שלו מופיעות שתי עליות לליגת העל בשנים האחרונות עם הפועל פ"ת וראשון לציון. לרשותו של יחזקאל יעמוד ארגז כלים בדמות סגל שחקנים נוצץ וסופר-איכותי שהובא לקבוצה במטרה ברורה וחד משמעית: עלייה לליגת העל.

במשחקי ההכנה ניכר היה שהקבוצה, שעברה מתיחת פנים רצינית בסגל עם צירופם של לא פחות מ-14 שחקנים חדשים, טרם התחברה לגמרי, והיא זקוקה לעוד קצת זמן בכדי להתחבר ולהשתפר. עם זאת, במשחק האחרון שלה במסגרת גביע הטוטו עפולה הביסה 4:0 את נצרת עילית והפגינה קמצוץ מהפוטנציאל העצום שטמון בה, מה שעוזר לה גם להגיע לליגה עם מצב רוח מרומם.

 

התחזקה בכל העמדות

למרות עזיבתו של השחקן אולי הכי משמעותי בעונה שעברה, לנרי קהינדה (29 שערים בכל המסגרות), נראה כי הפועל עפולה התחזקה בכל העמדות. חוליית ההגנה נותרה יציבה ואף עברה סוג של רענון עם צירופו של אימרי זייד שהגיע על חשבונו של גבע ברקאי הוותיק ואלירן דנין המנוסה שתפס את עמדת המגן השמאלי במקומו של אלי בלילתי.

השינוי המשמעותי יותר הגיע בעמדת הקישור, שכוללת בין השאר את גיא דיין, איתי אלקסלסי, איברהים סייד, נתנאל גולדמן, יובל שאוט, שלומי חנוכה, אופק מלול, שינהר מורד ואור אליהו. האופציות בעמדה זו מגוונות מאוד וצפוי תחרות רצינית על חולצת ההרכב.

ומה לגבי ההתקפה? בניגוד לעונה שעברה שמשחק ההתקפה התבסס על איש אחד בלבד (קהינדה), הפעם יש שינוי במגמה, כשהמאמן צפוי לשחק במערך של 4:3:3. ארבעה שחקנים שיובילו את ההתקפה הם דויד גומז, דויד סולארי המוכשר שיכול לעשות הרבה צרות מכל כיוון אפשרי, עמית מזרחי המוכשר שמתגלה כהפתעה נעימה, וכמובן החלוץ המרכזי מתיאס מרטין האנרגטי שאולי לא כובש כמו קהינדה אבל רץ ללא הפסקה ותורם הרבה דברים שלא נכנסים לסטטיסטיקה.

 

רשימת העו"ש: 14 שחקנים עזבו ו-13 חדשים הצטרפו

השחקנים החדשים שהצטרפו לסגל הקבוצה: עמית מזרחי, דויד סולארי, גיא דיין, דויד גומז, אימרי זייד, איתי אלקסלסי, מתיאס מרטין, אלירן דנין, דניאל כהן, איברהים סייד, אופק מלול ואבו ראס מוחמד. בנוסף, שינהר מורד וגל ברזני חזרו מהשאלה.

אלה עזבו את המועדון: דריו פרננדס, אפרים טקה, עמיר אבלס, אלי בלילתי, לנרי קהינדה, יובל יוסיפוביץ', מתן נחמני, איציק נאש, מיכה לאוטה, נדב אברה, גבע ברקאי, בר טויטו ועידו דוידוב.

השחקנים שנשארו מהעונה הקודמת: יובל שאוט, נתנאל גולדמן, מאיר כהן, אוהד דוד, שלומי חנוכה, אור אליהו, סהר בן מנשה, דור מליחי וגיזי דורבור.

 

 

גיא דיין: "עדיין לא התחברנו לגמרי"

אחד משחקני הרכש הבולטים בעפולה הוא הקשר הבית-שאני הסופר מוכשר גיא דיין, בו תולים תקוות גדולות בעפולה. "יש התרגשות גדולה לקראת פתיחת העונה", אומר דיין לקראת משחק הבכורה בליגה, "יש לנו קבוצה טובה ועם הרבה שחקנים מנוסים. יש לנו צוות מקצועי מצוין. אסור לשכוח שרוב הסגל הוא חדש ולוקח זמן עד שמתחברים. עדיין לא התחברנו לגמרי. אני מאמין שבעוד תקופה קצרה ניראה הרבה יותר טוב".

 

יש לכם את הסגל הכי מרשים בליגה?

"יש לנו סגל טוב ואיכותי אבל זה לא אומר כלום כי אנחנו עוד צריכים להוכיח את עצמנו על המגרש. הליגה הלאומית היא מאוד תחרותית ולא צפויים לנו חיים קלים".

 

המטרה שלכם היא ברורה: ליגת העל?

"הכיוון הוא ברור וזה לעלות ליגה. אנחנו מועמדים לעלייה ונצטרך להתמודד עם זה ומקווים לעמוד בציפיות".

 

לא יומרני להצהיר על עלייה כשאין לכם עדיין אצטדיון מתאים?

"בתור שחקן אני מתעסק אך ורק במה שקורה במגרש ולא בעניינים שמעבר. מבחינת ניהול ותנאים עפולה מתנהלת ברמה של ליגת העל. אם בעזרת ה' נעלה ליגה אז יכול להיות שנצטרך לנדוד למגרש אחר כמו לא מעט קבוצות אחרות או שאולי יצליחו גם להתאים את האצטדיון לליגת העל".

 

מיהן היריבות המרכזיות במאבק העלייה?

"כרגע כל התחזיות והדיבורים מתבססים על סמך שמות שהגיעו לקבוצות ועל סמך משחקי האימון. כרגע קשה להעריך את היריבות. אחרי כמה מחזורים נקבל תמונה יותר ברורה".

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|