הפועל עפולה: "הקבוצה ספגה מכה מקצועית, מצפה לנו עונה מאתגרת"

רגע לפני פתיחת הליגה, במועדון הודיעו על שחרורם של 5 שחקני רכש וידרשו מהיתר לקצץ את שכרם ב-10 אחוזים. מהעירייה נמסר: "חודדו נהלי העבודה להנהלת הקבוצה ובמרכזם שמירה על בקרה תקציבית נאותה כזו שלא תוביל את הקבוצה לגרעון בתקציב". שחקן בקבוצה: "לא נעים, אבל אפשר להתמודד עם הסגל הקיים"

מכת פתיחה: רגע לפני מחזור הפתיחה של הליגה (משחק בית מול הפועל פ"ת, יום שני 19:00), הפועל  עפולה ספגה מכה מקצועית לא פשוטה, כאשר נאלצה להודיע בלית ברירה על שחרורם של חמישה שחקני הרכב, וזאת בגלל הקשיים הכלכליים והעובדה שהקבוצה לא הצליחה להעביר אותם בבקרה.

ההחלטה הדרמטית הגיעה לאחר פגישה לא קלה שנערכה בתחילת השבוע בלשכת ראש העיר אבי אלקבץ. יש לציין כי עד כה הנהלת הקבוצה קיבלה עצמאות כלכלית וניהולית, אבל ראש העיר אלקבץ, שהבין כי נוצרה בעיה רצינית בהיבט התקציבי, זימן אליו לשיחה את חברי הנהלה והציב בפניהם קווים ברורים. "ראש העיר לקח אחריות וקיבל החלטה מתבקשת במטרה למנוע גירעון נוסף בתקציב", כך אמרו גורמים בסביבת המועדון.

השחקנים שקיבלו הודעה לגבי שחרורם הם רם שטראוס, ג'ייק רוזנסקי, ברונו איבה, אימרי זייד וחיים איצרין. מיותר לציין כי מדובר בשחקנים משמעותיים ושחרורם מהווה מכה קשה עבור הקבוצה. בעיה נוספת שמטרידה את ראשי המועדון היא העובדה שאותם שחקנים עשויים לתבוע את המועדון במידה ולא ימצאו קבוצה אחרת.

כך או כך, המאמן פליקס נעים יצטרך להתמודד מעתה עם אתגר רציני ביותר, ויהיה מעניין לראות איזה פתרונות הוא ישלוף מהכובע בניסיון לשרוד את הגזרות הכלכליות.
מעיריית עפולה נמסר לאחר אותה הפגישה: "בישיבה שנערכה בין הנהלת מועדון הכדורגל לראש העיר והנהלת העירייה חודדו נהלי העבודה להנהלת הקבוצה ובמרכזם שמירה על בקרה תקציבית נאותה כזו שלא תוביל את הקבוצה לידי גרעון. הנהלת הקבוצה הבינה את המסר ומאחר ומדובר בסכומים גבוהים מאוד יש בכוונתה לפנות לשחקנים שיוותרו על 10% משכרם ובמקביל יאלצו לשחרר חמישה שחקנים בלית ברירה לאור העובדה שהקבוצה והחוזים של אותם שחקנים לא אושרו בבקרה ולכן אינם בתוקף".

יו"ר הקבוצה עמיר נוי התייחס לסיטואציה המאתגרת ואמר: "בגלל האילוצים הכלכליים שרובם נובעים מהקשחת עמדות של הבקרה התקציבית החדשה גילנו שיהיה קשה להעביר את כל סגל בבקרה כמו שתכננו וקיווינו. אי לכך, אנחנו נאלצים לקבל החלטה כואבת אך מתבקשת. בסופו של דבר עדיף שתהיה קבוצה עם סגל פחות טוב אבל בריאה מבחינה כלכלית מאשר קבוצה שבמהלך העונה תיכנס לגירעון ותתקשה לשלם משכורות בזמן".

שחקנים בקבוצה אמרו השבוע: "לא נעים לפתוח את העונה בצורה כזו. למרות הכל, יש סגל טוב שאיתו אפשר להתמודד בכבוד בליגה הלאומית. אין ספק שספגנו מכה מקצועית ולכן מצפה לנו עונה מאתגרת במיוחד".

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|