"הפארק הזה יהיה המילה האחרונה בפארקים העירוניים בארץ"

אמפיתיאטרון, גן משחקים אתגרי ומגרש קט רגל: העבודות על שדרוג הפארק העירוני בנצרת עילית מתקדמות. בפרויקט הושקעו כ-15 מיליון ש"ח, כשמעל 60% מהמימון הגיע מקק"ל. צילום: קק"ל

הפארק העירוני על שם יגאל אלון שבנצרת עילית, עובר בימים אלה שדרוג וחידוש על ידי קרן קימת לישראל. ביצוע הפרויקט נמצא כעת בשלב מתקדם מאוד, לאחר כשנה של עבודות בשטח, במסגרתן הושלמו רוב התשתיות, נבנו אמפיתיאטרון ומגרש קט-רגל עם דשא סינטטי, נבנה גן משחקים אתגרי והוסדרו שבילים. בפרויקט הושקעו כ-15 מיליון ש"ח, מעל 60% מהמימון הגיע מקק"ל, שאר התקציב גויס על ידי עיריית נצרת עילית. גודלו של הפארק הוא כ-50 דונם ובסיום העבודות, הערכה סוף שנת 2019, יימסר הפארק לשימוש/הפעלה של העירייה. בימים אלו העבודות מתרכזות בהמשך הפיתוח הנופי והשלמת האמפיתיאטרון. בהמשך יוקמו ברכות נוי אקולוגיות, מגרש גלגיליות, חניות וגדרות.
מנהל מרחב צפון בקק"ל ד"ר עמרי בונה סיפר "הפארק בנצרת עילית הוא אחד הפארקים העירונים הראשונים שהקימה קק"ל, והוא נחשב במשך שנים רבות למודל של פיתוח פארקים עירוניים גדולים, כשמה שמיוחד בו, שהוא פותח בתוך שטח היער. עם השנים, תשתיות הפארק התיישנו, ולכן החליטה קק״ל לפעול לשדרוג הפארק ולהחזיר אותו לאטרקציה משמעותי לאזור". ד"ר בונה הוסיף וציין כי יש כוונה להקים מיזמים תיירותיים שיספקו שירותים ופרנסה לתושבי העיר לצד הפארק. "הפארק הזה יהיה המילה האחרונה בפארקים העירוניים בארץ", הוסיף ד"ר בונה, "האלמנטים בפארק יספקו תעסוקה בשעות הפנאי לילדים, בני נוער ומבוגרים. כמו כן הוא יהיה מקום מזמין להתכנסויות עירוניות גדולות. זה יהיה פארק ייחודי הן בגלל התוכן שבו והן בגלל הנופים המדהימים הנשקפים ממנו – התבור, הגלבוע ועמק יזרעאל".