הערכה: נזק של מיליון שקלים למתבן שעלה באש בניר יפה

המתבן הוא בבעלות שלמה ובני דורי. בהודעה של המועצה נכתב כי הסימנים המחשידים מצביעים על הצתה זדונית. בשבוע האחרון, כחלק ממחווה מעוררת השראה חקלאי הגלבוע והעמקים, יחד עם נותני השירות, נענו לקריאת המועצה ותרמו 48 באלות של חציר, שיקלו על האחים דורי, בהתמודדות עם המצב

תגובות מחממות לב לפעילות מוא"ז הגלבוע, במסגרת התמיכה במשפחת דורי ממושב ניר-יפה, וזאת בעקבות שרפת מתבן המשפחה. ביום חמישי עלה באש המתבן, כאשר הסימנים המחשידים מצביעים כי מדובר בהצתה זדונית (הדבר עדין נתון בחקירה). המתבן שייך לאחים שלמה ובני דורי, ונועד לצורך שמירת מזון לדיר כבשים שמגדלים האחים יחדיו. במהלך האירוע נשרפו קרוב ל-500 באלות (ערמות חציר). זהו נזק אדיר, שביחד עם הרס הסככה נאמד במעל למיליון שקל! אך לא מדובר רק בנזק כספי, כאשר באירוע נשרף מרבית המזון אותו קיבלו האחים דורי, רק לפני חודש, לטובת האכלת הכבשים בחודשים הקרובים. בגלבוע ובאזור העמקים קיים קשר מובהק בין העיסוק בחקלאות לבין חינוך לערכי החקלאות, ובראשם ערכי הערבות ההדדית. מכאן כבר הייתה קצרה הדרך לפעילות מרגשת שהתקיימה בערב ראש השנה, כאשר חקלאי הגלבוע והעמקים, יחד עם נותני השירות, נענו לקריאת המועצה ותרמו 48 באלות של חציר, שיקלו על האחים דורי, בהתמודדות עם המצב, ואפשרו להם לחגוג את ראש השנה באווירה נינוחה. לפרויקט המרגש גויסו חברי השומר החדש, שניאותו ברצון לסייע ואף תרמו את משאית ההובלה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תומכים במשפחת דורי
תומכים במשפחת דורי

"הפעילות הזו מגיעה לאחר רצף של אירועים חמורים באזורנו"

עובד נור, ראש המועצה: "חקלאות בשבילנו היא לא רק דרך חיים-אלא ערך. האירוע המרגש הוא התגלמות "רוח הגלבוע" וביטוי ללכידות הקהילתית בגלבוע ותמיכה בזולת. החקלאים שלנו הם תמיד סיבה לגאווה, מייצגים אותנו בכבוד, ומראים את פניה היפות של המדינה כולה. נאחל לכולנו שנת נתינה וערבות הדדית לשגשוג החקלאות".
מוא"ז הגלבוע ממשיכה את התמיכה במשפחת דורי וכאמור מרכזת את פעילות הסיוע. ראש המועצה מינה את עודד כהן, ממרכז חקלאי העמק (קיבוץ עין-חרוד מאוחד), כמי שיעמוד בראש פעולות הסיוע ויתכלל בין כל הגורמים. בנוסף, פנה עובד נור גם לאל"צ ורתם אותם למשימה, יחד עם מרכזי המזון באזור, וחקלאים מקומיים. במועצה מדגישים כי פעילות הסיוע נמשכת וניתן לפנות לעודד כהן ולהציע עזרה אם בשחת ואם בהובלה. הרצון הוא לספק לעדר הכבשים כמה שיותר מזון מסוג: אספסת, בקיה, תלתן וחציר דגן.
עובד נור, ראש המועצה: "ההתגייסות והנתינה נוגעת ללב ונותנת תקווה. אם זאת, אי אפשר להתעלם מכך, שהפעילות הזו מגיעה לאחר רצף של אירועים חמורים באזורנו, המבטאים שוב את היעדרותה של ההתיישבות מסדר יומה של הממשלה ושלטון החוק. הממשלה חייבת לפעול להקמת כוח שיטור כפרי שיהיה באחריות המועצה. רק ככה נוכל להחזיר את הביטחון לחקלאים".

מגדל העמק: יקי בן חיים לא מבזבז זמן

|