הסוף לפרוטקשן? נחשפה כנופיה שהטילה אימה על כל האזור

הכנופיה נהגה לדרוש תשלום עבור "דמי שמירה" למטעים, מאגרי מים, ציוד מכני כבד או לאתרי עבודות עפר בכל אזור הצפון. במידה והבעלים היה מסרב היו "נגרמים" לו נזקים בשווי של מאות אלפי שקלים לתוצרת החקלאית, ציוד חקלאות, לציוד המכני הכבד או לבית העסק.

בתום פעילות סמויה של מספר חודשים, משטרת ישראל חשפה ועצרה הבוקר חברי כנופיה שהטילה במשך שנים את אימתה על כל אזור הצפון וסחטה מבעלי עסקים סכומי כסף גדולים תמורת "שמירה". לבעלי עסקים שבחרו לא לשלם היו חברי הכנופיה גורמים נזקים כלכליים כבדים.
"פעילות ארוכה זו הינה שינוי המציאות בצפון, מתן שירות לאזרח הנורמטיבי ומלחמת חורמה בעבריינים", כך מסר מפקד מחוז צפון ניצב אלון אסור בתדרוך השוטרים בשעות הלילה.

• שמה של הכנופיה עורר פחד בכל האזור

מפכ"ל המשטרה הגיע לתדריך השוטרים ועמד מקרוב על ההכנות לפעילות ואמר: "מילת המפתח היא אורך רוח. בריכוז המאמצים שבא לידי ביטוי בפעילות היום יש שינוי מהותי לא רק על העבריינים ונורמת העבריינות שהייתה לרועץ בניהול מהלך העסקים התקין אלא בעיקר תשפיע על אורח חייהם של אזרחים נור מטיבים."

מעצר חשודים במהלך המבצע
מעצר חשודים במהלך המבצע

בהינתן האות פשטו מאות שוטרי משטרת ישראל וביניהם לוחמי יחידות מיוחדות, בלשי ימ"ר צפון וגופי אכיפה נוספים על הכפר טובא זנגרייה.
לפנות בוקר שוטרי משטרת ישראל עצרו כנופיה שעסקה במשך שנים בסחיטה של חקלאים, בעלי עסקים וקבלנים שהגיעו לבצע עבודות עפר או לפתוח בתי עסק באזור הצפון.
הכנופיה נהגה לדרוש תשלום עבור "דמי שמירה" למטעים, מאגרי מים ,ציוד מכני כבד או לאתרי עבודות עפר. במידה והבעלים היה מסרב היו "נגרמים" לו נזקים בשווי של מאות אלפי שקלים לתוצרת החקלאית, ציוד חקלאות, לציוד המכני הכבד או לבית העסק.


לאחר חקירה סמויה שנמשכה למעלה מ-8 חודשים, תוך שימוש בכלל המשאבים והאמצעים הטכנולוגים ובשיתוף פעולה עם פרקליטות מחוז צפון, מס הכנסה, מע"מ ומשרד הכלכלה, עצרה המשטרה היום 27 חשודים ובמהלך הפשיטה נתפסו 10 כלי רכב ביניהם רכבי יוקרה, כספים במזומן בסכום של מיליוני שקלים


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך השנים הכנופיה הטילה אימתה וקבלנים מאזורים שונים בארץ שילמו להם "דמי שמירה" כחלק מהסידורים שעליהם לבצע לפני עליית כלי העבודה לשטח אתר העבודה.
שמה של הכנופיה עורר פחד בכל אזור הצפון כך שבפועל היא לא נזקקה להציב שומר באתרי הבניה או בתי העסק שנפתחו. על פי השיטה לאחר קבלת תשלום חודשי שנע בין: 15,000 שקלים-2,000 שקלים "נציגי" חברת השמירה הדביקו מדבקה הנושאת את לוגו חברת השמירה שסימל כי המקום "מאובטח" על ידי הכנופייה מטובא, למרות שבפועל לא הוצב מאבטח במקום.

נתפסו וחולטו רכבי יוקרה של החשודים בסחיטה
נתפסו וחולטו רכבי יוקרה של החשודים בסחיטה

בחקירה מקצועית, יסודית, ארוכה ומסועפת משטרת ישראל הצליחה לאתר 87 קורבנות שהסכימו להגיש תלונה בגין הסחיטה ו"דמי השמירה" שנכפו עליהם.

• נעצרו 27 חשודים

לאחר חקירה סמויה שנמשכה למעלה מ-8 חודשים, תוך שימוש בכלל המשאבים והאמצעים הטכנולוגים ובשיתוף פעולה עם פרקליטות מחוז צפון, מס הכנסה, מע"מ ומשרד הכלכלה, עצרה המשטרה היום 27 חשודים ובמהלך הפשיטה נתפסו 10 כלי רכב ביניהם רכבי יוקרה, כספים במזומן בסכום של מיליוני שקלים וכן נתפס רכוש בשווי של מיליוני שקלים שבתום ההליך המשפטי בכוונת המשטרה לבקש את חילוטם.

נהרסה גדר שתחמה שטחים עליה השתלטו החשודים בסחיטה
נהרסה גדר שתחמה שטחים עליה השתלטו החשודים בסחיטה

במקביל לפעילות נהרסה גדר שהקים חשוד שתחמה שטח של 3 מגרשים שיועדו לשיווק לבנייה על קרקע השייכת למינהל מקרקעי ישראל. שני החשודים העיקריים האחד בן 45 והשני בן 35 מתגוררים בבתי פאר בכפר טובא זנגרייה ומנהלים אורח חיים ראוותני.
משטרת ישראל קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לסחיטה לא להיכנע ולהודיע מיד למשטרה.