הסדרות שאסור לפספס ב-2019

סיימתם את משחקי הכס ואתם חשים ריקנות? קבלו את 10 הסדרות שאתם חייבים לצפות בהן ב-2019. תמונת המחשה: shutterstock. מאת שולי דיאמנט

החורף אולי עדיין שורר בווינטרפל – אבל אצלנו כבר התחיל הקיץ החם, ומבחינתנו זו סיבה מצוינת להדליק מזגן ולהתכרבל מתחת לפוך עד יעבור שרב. אם גם אתם מעדיפים לפעמים להישאר בבית ותוהים אילו סדרות יש לראות עם סיומן של סדרות אדירות כמו משחקי הכס, הרשו לנו להציע לכם את 10 הסדרות הטובות ביותר לשנת 2019.

 

בת אל הבתולה

סיפורה של בת אל אלפונטה (בכיכובה של משי קלינשטיין) הופך מעט יוצא דופן, כשביקור שגרתי אצל רופאת הנשים שלה מגלה שהיא, אשדודית שמרנית ולגמרי בתולה, בהריון. הקומדיה הישראלית התוססת מבוססת על הסדרה ״ג׳יין הבתולה״ האמריקאית, והעיבוד הים-תיכוני הססגוני כולל רצח, מזימות, תשוקות ושקרים – הטלנובלה הכי קורעת שראינו לאחרונה, ואחת הסדרות הישראליות הכי טובות שיש.

 

קילינג איב

אם מותחני ריגול זה כוס התה שלכם, אל תוותרו על ״להרוג את איב״, דרמת ריגול שמשמחת כל צופה. סנדרה או האהובה, שזכורה ככריסטינה החדה מ"האנטומיה של גריי", משחקת את איב פולסטרי, בירוקרטית-משועממת בסוכנות הביון שמנהלת מרדף אחרי ג׳ודי קומר – בתפקיד וילאנל – רוצחת להשכרה שאי אפשר שלא להתאהב בה. שתי העונות הראשונות כבר שודרו במלואן ולגמרי ראויות בינג׳, הבעיה היא שאף אחד עוד לא יודע מתי תצולם השלישית, אז אולי עדיף להתענג עליהן באיטיות, אם תצליחו להתאפק.

 

דוקטור פוסטר

ד״ר ג׳מה פוסטר, אותה מגלמת סוראן ג׳ונס ההורסת, משוכנעת שבעלה מנהל רומן מאחורי גבה והחיפוש אחר התשובה מציף דברים אחרים על פני השטח. הסדרה המצוינת בת 2 העונות מבוססת על סיפורה המיתולוגי של מדיאה והוכתרה כ״דיוקן נישואין מרתק המורעל לאיטו״.

 

ג׳נטלמן ג׳ק

כמו שבטח כבר הבנתם אנחנו קצת מאוהבים בסוראן ג׳ונס וממש מבסוטים על הקאמבק שלה למסכים שלנו, גם עם הדרמה התקופתית המצויינת של HBO ו-BBC "ג׳נטלמן ג׳ק״. השנה היא 1832, המקום – שיבדן הול. הגיבורה שלנו היא אן ליסטר, שחוזרת ממסעות ברחבי אירופה כדי לנהל את עסקי האחוזה המשפחתית. סיפורה של ליסטר הפמיניסטית-קווירית מבוסס על יומניה – שכוללים לא פחות מ-4 מיליון מילים – יעלה על שפתיכם חיוך, גם כשאירועי התקופה אותם מגוללת העלילה הם קצת כבדים.

 

לוחם

מעריצי ברוס לי התאחדו – לצפייה משותפת ב״לוחם״ – סדרה המבוססת על תקצירים של אמן הלחימה והכוכב המנוח. דרמת הפשע תיקח אתכם למסע בצ׳יינה טאון של שלהי המאה ה-19. ומה בתפריט? משפחות פשע סיניות, מנהלת בית-בושת ביסקסואלית, קרבות על כסף כוח ושליטה, וכמובן – סצינות אומנויות לחימה מרהיבות.

 

על הפנים

הקומיקאי הנהדר דני מקברייד (סגני מנהל) מככב ב״על הפנים״ בדמותו של קני פאוורס, כוכב בייסבול שנאלץ ללמד התעמלות בתיכון, אחרי שהסניף את הקריירה שלו לעזאזל. אם נדמה לכם שזו ההתחלה לסיפור חניכה מרגש שבסופו חוזר פאוורס לעמדת המגיש, כדאי שתנמיכו ציפיות: הדבר הטוב היחיד שיקרה בארבע העונות הוא שתצחקו בטירוף, מדובר באחת הקומדיות השחורות הטובות ביותר על המסך.

 

מצולמים

מעדיפים את הקומדיה שלכם יותר בגובה העיניים, שלא נאמר יותר אסלית? אז אנחנו צופים שתתמכרו בקרוב ל״מצולמים״, שלישיית מה קשור בקומדיה בנוסח דוקו-ריאליטי שתרגום לכם להשתנק, אבל בטוב. שלום מיכאלשווילי, אסי ישראלוף וציון ברוך מגלמים 6 דמויות שנמצאות בנקודת מפנה בחיים, ואלו ״מתועדים״ בנוסח ״מחוברים״, כשהדרמה פיקטיבית וקורעת לחלוטין.

 

שקרים גדולים קטנים

ניקול קידמן, ריס וית׳רספון, שילין וודלי, לורה דרן וזואי קרביץ חוזרות לעונה השניה של אחת הסדרות הכי טובות שנראו בשנים האחרונות על מסך הכסף. אם פספסתם את העונה הראשונה לא נעשה לכם ספוילרים, או שיימינג, אבל כן נספר שלקאסט הנשי המשובח מצטרפת מריל סטריפ, המגלמת את אימו של הנרצח מהעונה ה-1 שרוצה להבין מה באמת קרה באותו הלילה.

 

מוארת

במובנים רבים הסדרה המצוינת הזו הקדימה את זמנה – כשהעולם עוד לא לגמרי היה בנוי לדמויות כמו איימי ג׳ליקו, מנהלת בתפקיד בכיר שמודחת לתפקיד זוטר בגלל הרומן שהיא מנהלת עם הבוס שלה. ייתכן וייקח לכם איזה רגע להתאהב באיימי, אבל תסמכו על לורה דרן (שגם הפיקה) שיהיה לכם קשה שלא.

 

אספרגר זה אנחנו

מה קורה כשארבעה גברים הלוקים בתסמונת אספרגר ועוסקים בסטנדאפ יוצאים למסע הופעות? התשובה מחכה לכם בסדרת הדוקו הכובשת והרגישה של האחים ג׳יי ומארק דופלאס (חדר 104, חיות), שתעורר בכם צחוק ודמע לחילופין ולסירוגין.

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|