ה"סבתא של עפולה" חגגה 92

מארי ('ממו') נחמיאס מעפולה, מי שזכתה בעבר לפרס מנשיא המדינה לאחר שפתחה את לבה וביתה ל-52 ילדים, חלקם ילדים עם צרכים מיוחדים, חגגה במוצ"ש יום הולדת 92 במסיבת הפתעה עם דמויות שליוו אותה לכל אורך מסלול חייה הפתלתל והמרתק

זהו סיפורה של אישה מופלאה שחגגה בסוף השבוע האחרון 92. לפני 92 שנים, בתוניס שבצפון אפריקה הגיחה מארי נחמיאס לעולם אחרי 16 שנות ציפייה, בת יפיפייה אחרי 3 בנים. צעיר הבנים היה בן 16 ואמה של התינוקת בת 52. אביה שהיה אופה וקונדיטור לא ידע את נפשו משמחה וחגג את בואה של הנסיכה מארי לעולם בחגיגה רבת משתתפים וכיבוד. עם השפע הזה היא הגיעה לעולם, שפע של אופטימיות, שפע של ערכים, שפע של יופי פנימי וחיצוני, שפע של לב אוהב שמסוגל לתת ולתת. תמיד הייתה מוקפת באנשים, תמיד עזרה ונתנה מלבה הטוב. בגיל 17 השיאו אותה לבעלה אברהם נחמיאס ששימש במשך שנים כטכנאי רנטגן בכיר בבית חולים העמק בעפולה.
מארי או כפי שהיא מכונה 'ממו', ילדה 8 ילדים, ארבע בנות וארבעה בנים, גידלה אותם במסירות רבה, תוך הקפדה מתמדת על בית חם ונקי, אוכל מבושל ומגוון, טיפוח והגיינה ואפילו נדוניה מכובדת לכל אחד ואחת. אישה מיוחדת שכל חייה עמלה ויצרה, ידה בכל ויד כל בה, בשלנית מדופלמת, תופרת וילונות, סורגת לכל הנכדים והנינים ועוד.
כשגדלו מרבית הילדים מארי פתחה את לבה וביתה ל-52 ילדים ושימשה כמשפחה אומנת. חלקם הגיעו מבתים הרוסים וחלקם היו ילדים שנולדו עם צרכים מיוחדים וזכו לטיפול מסור מידיה עד שהלכו לעולמם.

מפעל חייה

את אחת הילדים היא אימצה מגיל 3 עד 18, גידלה וטיפחה ואפתה בכל יום לחם מיוחד – נטול גלוטן- למחלת הצליאק. יצחק נבון נשיא המדינה דאז אף העניק לה פרס על הנתינה המרובה. השנים חלפו והשבט גדל, 25 נכדים ועוד נינים ובני נינים. בעשור האחרון היא איבדה שניים מילדיה האהובים, שרה בכורתה ושאול צעיר בניה.
על אף הצער והיגון הכבד היא המשיכה להוביל ברוחה ובמסירות את 'שבט' נחמיאס. את ביתה ממלאים נרות נשמה וכל ילד נכד או נין שזקוק לברכה או הצלחה יודע שעליו לפנות ל'ממו' וכל ברכה שלה תהפוך להגשמה.
תמיד כשמגיעים לביתה הוא נקי ונעים, תמיד במקרר נמצא מטעמים מעשה ידיה וידי המטפלת מריבל שמלווה אותה במסירות בשבע השנים האחרונות. כל נין חדש שנולד זוכה לחליפות סרוגות בשלל צבעים והדפסים. לכל אורך השנים האחרונות, למרות גילה המתקדם, ממשיכה 'ממו' בפעילות ראויה להערכה עבור הקהילה.
במוצ"ש האחרון התכנסו עשרות מבני המשפחה, חברים ודמויות שליוו אותה ושאותן היא ליוותה לאורך עשורים רבים של עשייה ברוכה, למסיבת הפתעה לציון יום הולדתה ה-92. הייתה זו חוויה מרגשת ומרנינה עבור כלל המשתתפים ובעיקר עבור הסבתא האהובה של עפולה.

"סבתא ראתה בפניהם של המבוגרים את הילדים שהיו"

ריקי, בתה של מארי סיפרה: “אט אט הם החלו להופיע ילדי השכונה מרחוב יצחק שדה בעפולה עלית. עם כל אורח שנכנס ההתרגשות עלתה וגברה. היו חיבוקים ונשיקות וקריאות התפעלות שפעו באוויר. אנשים שלא התראו עשרות שנים הופתעו לראות זה את זו ואז הגיעה מלכת הערב, סבתא ממו. היא נכנסה כשהיא יושבת על כסא הגלגלים. בתחילה היא ראתה את בני המשפחה ועם התקדמותה ראתה לפתע את ילדי השכונה. דמעות של הלם התרגשות ושמחה הציפו אותה, והיא לא האמינה למראה עיניה. כשבירכה את כולם אמרה: 'היום אני יכולה כבר ללכת כי זכיתי לערב שכזה, זה הכי טוב שיש'. אחת אחד, דמויות מן העבר הגיעו וסבתא ממו זיהתה אותם, ראתה בפניהם הבוגרות את הילדים שהיו. הערב החל עם כיבוד עשיר מעשה ידי המשפחה וסרטונים ייחודים הוקרנו לקהל. לקינוח הוקרן סרטון שהציג את מפעל חייה של סבתא המיוחדת"

שיא: הקואליציה הכי רחבה בישראל- בנוף הגליל

|

עם "תעודת הצטיינות": ראש מינהל החינוך בעפולה טינה ולדמן פורשת לגמלאות

|

יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן יוצא לדרך בנוף הגליל

|