המלאך בדרך למעלה

אופק או בשם הבמה שלו, "המלאך" הוציא בימים אלה סינגל חדש מתוך מה שאמור להיות בעתיד אלבום הבכורה שלו, בדרך לפריצה הגדולה של עולם הזמר הים תיכוני, אופק מספר על הדרך שהוא עובר בשנים האחרונות, על קהל המעריצים שהולך ומתרחב ועל החלום להתגלות ע"י אחד מהאמרגנים הגדולים של הז'אנר ולפרוץ לקידמת הבמה של הזמר הים תיכוני.

אופק או בשם הבמה שלו "המלאך" מאמין כי הוא נמצא על סף הפריצה הגדולה שלו לקדמת הבמה של הזמר הים תיכוני. כמו רבים וטובים מהז'אנר, מפלס אופק את דרכו כבר שש שנים מהופעה להופעה, מברית ליום הולדת ומבר מצווה לחתונה.
שש שנים הוא שר באירועים שונים ערב ערב וחולם על הפריצה הגדולה ועל האלבום הראשון.

השבוע שוחחתי עם אופק על הקריירה שלו, שנמצאת בחיתוליה, ועל האמונה שהפריצה קרובה מתמיד, ראשית אני שואל על הכינוי שדבק בו בשנים האחרונות "המלאך" והוא אומר שאת הכינוי הזה הדביקו לו החברים בהופעות הראשונות, השם הזה נדבק והיום כולם מכירים אותו בשם הזה.

 

• לא מאמין בקיצורי דרך

השאלה המתבקשת הבאה היא למה אחרי 6 שנים של הופעות באירועים שונים, אין ניסיון מצידו לפרוץ דרך תוכניות הריאליטי זמר למיניהן כמו ה'אקס פקטור' ו'הכוכב הבא' שעשו נפלאות לקריירות של זמרים ישראלים.
אופק אומר כי הוא לא מאמין בקיצורי דרך ובעלייה מטאורית דרך התכניות האלה, אלא בעבודה קשה ובמעבר בין המועדונים והאירועים בהם הוא צובר את קהל המעריצים שלו שהולך ומתרחב עם השנים.

להופעות פנים אל פנים, נוסף בשנים האחרונות היוטיוב, כשהשירים של אופק כובשים את הרשת ומגיעים לעשרות אלפי צפיות, וגם שם מתפתחת קהילה לא מבוטלת שצורכת את השירים של אופק ומחכה לפריצה הגדולה שלו.

היתרון הגדול של אופק הוא בהיותו אמן יוצר שכותב ומלחין את מרבית שיריו, לאופק יש אולפן הקלטות ביתי והוא יושב ומנגן ,כותב ומקליט את השירים בבית, ומכין את הסקיצות לקראת ההקלטות הרציניות של השירים עם יתר הנגנים.
בכלל לאופק יש צוות מצומצם לאירועים הקטנים וצוות רחב עם כמה נגנים בחתונות ובאירועים הגדולים.

לגבי הרפרטואר שלו בהופעות, הוא מורכב משירים מקוריים שלו ומקאברים שהוא עושה לזמרים, אחרי כשכמובן מקומה של הנוסטלגיה הים תיכונית, שהרימה את ראשה בשנים האחרונות, לא נפקד מההופעות של אופק.

• מתחבר מאד לפופ הים תיכוני

כשאני שואל את אופק מה הז'אנר האופייני לו, הוא מתחבר מאד לפופ הים תיכוני כשהוא מתעקש שהוא נותן את הטוויסט שלו לשירה שלו, לאופק חשוב להדגיש שהוא לא דומה בקול ובהופעה לאף זמר מזרחי אחר, אלא מחזיק בסגנון, בקול ובסטייל משלו למרות שאחרי לחץ קל הוא אומר שהמודל שלו לחיקוי הוא ליאור נרקיס, אך הוא מתעקש שהוא בשום פנים ואופן לא מחקה אותו או מנסה למצוא דמיון בין השניים.

לאחרונה הוציא אופק שיר חדש העונה לשם "בינינו" וזוכה להשמעות היסטריות ביוטויוב ולהדים מאד חיוביים, בניגוד למרבית החומר של המלאך, השיר הזה אינו מקורי שלו אלא של יוצר צעיר בשם רוני בן יוסף שהעביר לו את השיר אותו כתב והלחין, וההפקה המוזיקלית המושקעת של איתי יונה הביאה את השיר הנהדר.

עטיפת הסינגל של אופק
עטיפת הסינגל של אופק

 

אופק – המלאך, אוסף בימים אלה 12 שירים מקוריים שיהוו את הבסיס לאלבום הבכורה שלו שיצא בעזרת השם בקיץ הבא. בינתיים הוא מחכה לאמרגן בכיר שיראה את השירים שלו, יידלק ויקח את אופק אל מעבר להצלחה המקומית שהוא נוחל בשנים האחרונות. אמרגן שייתן לו את קפיצת המדרגה שהוא, משפחתו ובעיקר קהל המעריצים שלו מאמינים שתקרה בהקדם  האפשרי.

תוכלו להאזין לסינגל החדש של אופק – המלאך:

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|