המטבח של עפולה והעמקים: מסעדת "הפתיליה של סבתא"

תבשילים אותנטיים וטריים על טהרת המטבח הכורדי, מנות שנעשות בעבודת יד קפדנית עם הלב והנשמה, נדיבות יוצאת דופן, שירותיות נעימה להפליא ומחירים הוגנים. כל אלו הפכו את "הפתיליה של סבתא" באזור התעשייה בעפולה לאחת המסעדות המועדפות על תושבי עפולה, העמקים והצפון. יצאנו לבדוק את סוד הקסם. והטעם..

לצד הפריחה הנדל"נית המשגשגת והמואצת בעפולה, הגידול באוכלסייה והתרחבות התשתיות ואתרי הבילוי והפנאי, חווה העיר מהפכה של ממש בתחום הקולינארי. אם בעבר פעלו בעיר מסעדות שניתן היה לספור אותן בשתי ידיים, התמונה היום שונה משמעותית. חובבי הקולינאריה יכולים לבחור לאכול בעשרות מסעדות, בתי קפה, מסעדות מזרחיות, איטלקיות, תאילנדיות, אוכל מהיר, המבורגריות ועוד.
בתוך כל השפע העצום הזה פועלת מסעדת "הפתיליה של סבתא", שהפכה בתקופה הקצרה יחסית בה היא מגישה אוכל כורדי אותנטי, לאחת המסעדות המובילות והאהובות בעיר.

תבשיל
תבשיל בבישול איטי עם תיבול וטעמים אותנטיים

השניים שהביאו לעיר את בשורת האוכל הכורדי המסורתי, המבושל באיטיות על ידי פתיליות הם גיא קירמה וסאלי אליהו. הרעיון שעמד לנגד עינהם בפתיחת המסעדה: הגשת אוכל בסגנון בייתי, בדיוק כמו שהאמהות והסבתות שלנו מכינות.

• "אין אדם שלא אוהב אוכל של בית, ואוכל בדיוק כזה מוגש להם במסעדה שלנו"

הפנינה הקולינארית האותנטית פועלת באזור התעשייה בעיר, מרחק של כמה עשרות מטרים מבנק הפועלים וקניון העמקים.
ההבנה כי מדובר במסעדה ייחודית מגיעה מהר מאוד, כבר עם הכניסה למקום וחשיפה ראשונית למנות הריחניות שפותחות מהר מאוד את התאבון.
גולת הכותרת של המסעדה: הכנת כל המנות מדי יום ביומו בעבודת יד, עם המון לב ונשמה והיצמדות למתכונים של הסבתות, אליהם אנחנו כל כך מתגעגעים.

חמוסתה
קשה להשאר אדיש לטעמים של קובה הסלק נוסח כורדיסטאן מעורר תיאבון ובריא

"אין אדם שלא אוהב אוכל של בית, ואוכל בדיוק כזה מוגש להם במסעדה שלנו", אומרים גיא וסאלי, “אנחנו מקפידים על אוכל טרי מדי יום ביומו שמתבשל בסבלנות על הפתיליות, עם מתכונים ייחודים ואותנטיים. האמהות שלנו מפקחות מקרוב שהאוכל יהיה על טהרת המטבח הכורדי, והן מגיעות גם בעצמן לעזור לנו בתהליך ההכנה. הלקוחות שלנו חוזרים שוב ושוב כי הם פשוט מתגעגעים לטעמים הללו שקשה למצוא אותם בכל מקום. כיף לנו לראות ילדים שחוזרים מבית הספר לארוחה חמה במסעדה וסועדים בכל הגילאים ומכל האזור. בשיטת ההכנה שלנו הטעמים נשמרים, התבלינים לא נשרפים ואין טעם לוואי. מדי יום אנחנו מגישים אוכל טרי עם תפריט משתנה בהתאם לעונות השנה. אנחנו לא מחממים, לא מפשירים ואין לנו תנורים, אנחנו פשוט מכינים אוכל בסירים ומוכרים עד שנגמר. אנחנו גם מבהירים ללקוחות שאנחנו לא קייטרינג שבדרך כלל מכין כמויות גדולות של אוכל. בסופו של דבר המטרה שלנו להגיש ללקוחות אוכל בייתי, מזין, עם כל אבות המזון ובמחיר סביר והוגן עם המון אהבה ונשמה”.

• האמהות משגיחות מקרוב

מסעדת "הפתילייה של סבתא" נפתחת מדי יום בשעה 11 בבוקר והבאים בשעריה מתקשים לא פעם לבחור בין הסירים המבעבעים שמעירים ומעוררים את בלוטות החשק באופן מיידי.

צלחה עשירה
צלחה עשירה בתבשילים שמזכירים מטבח ביתי של פעם

בתפריט שמתאים למבוגרים, ילדים ומשפחות כאחד, תוכלו למצוא קובות אדומות וצהובות שזוכות לטיפול צמוד אחת אחת, תבשילי בשר, בורגול, במיה, אורז עם עדשים וממולאים מסוגים שונים שמתחסלים מבלי שממש תרגישו. מנת עלי הגפן, או בשמה הכורדי האותנטי “יפרח", הפכה אגב כבר לשם דבר. לא פלא שהיא נחטפת. ויש גם סיבה הגיונית לכך: הטיפול האישי של כל ממולא מתבצע בידיהן המיומנות והמבורכות של שושנה, אמו של גיא וציפי, אימו של סאלי.

קובה
קובה פריך

בימי חמישי תוכלו כבר להצטייד "בפתיליה של סבתא", באוכל לקראת השבת ובקרוב גם תוכלו להינות ממרקי הבית. לעצלנים שמבינכם שמעדיפים להישאר צמוד לפוך קיימת אופציה למשלוחים. במסעדה מקבלים אגב גם כרטיסי "סיבוס".

• "מספק אותנו לראות את הלקוחות נהנים"

רוצים עוד כמה סיבות טובות לקפוץ לביקור במסעדה? ובכן מלבד השירות האדיב והמחויך של הבעלים, המנות בפתיליה של סבתא נדיבות בכל קנה מידה ומוענקות ברוחב לב וגם המחירים "נעימים" ושווים לכל כיס.
לאחרונה השיקו במסעדה גם אפליקצייה מיוחדת (ברקוד מצורף) בו תוכלו לקבל "קש-בק", להינות מקופונים, הנחות ומבצעים, לשמוע מה חדש בתפריט מדי יום ביומו, להזמין מראש ולקבל משלוח עד הבית.

ממוללאים
מיני ממולאים ויפרח מעשה ידיהם של שושנה וציפי האימהות של בעלי המסעדה

ומה לגבי העתיד? גיא וסאלי בצניעות ראויה להערכה לא מפנטזים לעת עתה על התרחבות או פתיחת מסעדות נוספות, “אנחנו רוצים להמשיך לשרת את הלקוחות שלנו ולהגיש להם אוכל כורדי מסורתי בהנאה. זה מספק וממלא אותנו יותר מכל דבר אחר בעבודה", הם אומרים לסיכום.