המועצה האזורית עמק יזרעאל זכתה בפרס החינוך המחוזי לשנת 2018

לאחר הזכייה בפרס המחוזי, המועצה תתמודד גם על הפרס הארצי

השבוע בישרה מנהלת מחוז צפון של משרד החינוך, הד"ר אורנה שמחון, כי המועצה האזורית עמק יזרעאל זכתה בפרס החינוך המחוזי לשנת 2018. את הבשורה המשמחת קיבלה מנהלת אגף החינוך, רחל שחורי, לאחר שהמועצה הציגה בוועדת הפרס המחוזית את מערכת החינוך היזרעאלית בה כ100 מוסדות חינוך, תיכונים מצטיינים, בתי ספר יסודיים מגוונים ועשירים בפעילות וגני ילדים שוקקי עשייה רב תחומית. עם קבלת הפרס המחוזי, מתמודדת כעת המועצה לקבלת פרס החינוך הארצי. ועדת הפרס של משרד החינוך בחנה את הפעילות החינוכית בעמק יזרעאל במספר מישורים: פיתוח יוזמות ותוכניות רשותיות לקידום מעורבות חברתית ואזרחית – בסעיף זה הוצגו תוכניות חינוכיות רב דוריות עם ותיקי העמק, קייטנת כיף מיוחד לי בעמק לילדים בעלי צרכים מיוחדים וטיפוח מעורבות מבוגרים מתנדבים בלימוד בגנים ובתי הספר. קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי בין מגוון מסגרות החינוך הפורמאליות והבלתי –פורמאליות – סעיף זה הציג את פעילויות המדריכים הבוגרים במסגרות החינוכיות והחברתיות, פעילות סיירת מחצלות בחודשי הקיץ וקידום תפיסה של טיפוח ילדים ובני נוער 24/7. טיפוח מעורבות הורים ושותפויות לקידום מערכת החינוך – ועדי הורים פעילים, מובילים ושותפים בבתי הספר, תוכנית התקשרות – הורות תומכת קשר ותקווה בגני ילדים, מסע חינוכי שמטרתו בניית תמונת עתיד של מערכת החינוך בעמק, בהשתתפות מנהלי בתי-ספר, מנהלות מערכות הגי להרך, מפקחי משרד החינוך, נציגי הורים, אנשי אקדמיה, במסגרתו מקבלים השראה ממפגשים עם אנשי מעשה בתחומים חינוכיים וחברתיים, מקיימים דיונים ומצמיחים יוזמות לשרטוט תמונת עתיד של מערכת החינוך בעמק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


קידום מרחבי למידה בבתי הספר, הישגים, הצטיינות ומחשוב מתקדם של בתי-הספר, באמצעות טאבלטים ועמדות מולטימדיה. חיזוק מגמות מדעים וטכנולוגיה, סייבר, מדעי הרפואה וביוטכנולוגיה ועלייה של 25% במספר התלמידים הפונים למגמות אלו. קידום חינוך איכותי במערכת החינוך הקדם-יסודי, המושתת על הידוק יחסים בין יהודים לערבים וקידום דיאלוג וצמיחה משותפת בפעילות ספורטיבית, חינוכית ותרבותית. הובלת פרוייקט של גני חוץ: ניהול ימי לימוד של הגן במרחבי הטבע הסובב את היישובים, לימוד של חיים בטבע, תוך כבוד ושמירה עליו. במסמכי הפרס נכתב בין היתר: "ב- 15 השנים האחרונות, המועצה נמצאת בתהליך צמיחה דמוגרפי מואץ, העומד על כ- 1000 נפש בשנה, שהם כ- 4.2% , כפול מהממוצע הארצי.
המתיישבים החדשים מגיעים למועצה בזכות מערכת החינוך הפועלת כאן בעמק, מערכת גדולה וענפה המקיימת גני ילדים ובתי ספר, בהם מתנהלת למידה משמעותית, מגוונת באמצעים ויעדים. צוותי החינוך עסוקים מאוד בחשיבה על הכיוונים אליהם יובילו את מערכת החינוך, מתוך רצון לתת מענים רחבים משמעותיים ומגוונים לשלל הצרכים, ההולכים ורבים. המועצה רואה את מערכת החינוך ככר המצמיח את דורות ההמשך לחיזוק ההתיישבות הכפרית על ברכי מורשת המקום, ועם הפנים קדימה, תוך הבנה ומודעות לעולם המשתנה, ליזמות וחדשנות." רחל שחורי, מנהלת אגף החינוך בעמק יזרעאל: "זהו יום מרגש עבורנו, הפרס נותן ביטוי נוסף לעבודה הרבה המתבצעת לאורך כל השנה ע"י כל אנשי החינוך המצוינים שלנו ברחבי העמק, ואנו גאים להוביל מערכת חינוך מצוינת, מובילה ומתחדשת. כחלק מזה, אנו נמצאים בימים אלו בשיאו של 'המסע החינוכי', שמטרתו עיצוב תמונת העתיד החינוכי בעמק, כמהלך פדגוגי-אסטרטגי, אשר ישמר את המצוינות והשורשיות של תלמידי העמק. הזכיה בפרס היא הוקרה לצוותים החינוכיים כולם, במערכות הגיל הרך, בגני הילדים ובבתי הספר ולצוות המסור והמיוחד של עובדי אגף החינוך במועצה". המועצה האזורית עמק יזרעאל משקיעה מדי שנה כמחצית מתקציבה בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. עוד תקציבי פיתוח רבים מושקעים בבנייה ושדרוג של מוסדות חינוך, הצטיידות והשקעה נרחבת בחינוך על כל היבטיו.

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|