המאבק מחריף: תושבי מגידו הפגינו נגד כוונת יקנעם להתרחב על חשבון שטחים במועצה

מאות תושבים ממגידו הפגינו היום נגד הרצון של העיר יקנעם להתרחב על חשבון המושבים אליקים ועין העמק

תושבים רבים מהמועצה האזורית מגידו הפגינו היום במחאה על כוונת העיר יקנעם לנסות להתרחב על חשבון שטחים בשטח השיפוט של מגידו. לדברי ראשי המועצה התכנית שתידון בקבינט הדיור בימים הקרובים תמיט אסון על יישובי המועצה ותחסל את האפשרות של היישובים לצמוח ולהמשיך ולהתקיים.

• התושבים מחו בהפגנה וצעקו: "אל תחנקו אותנו ואל תגזלו את אדמותינו"!

בהודעה של המועצה נכתב: ״המועצה האזורית מגידו יצאה למאבק חסר פשרות כנגד התכנית האלימה והכוחנית של ראש עריית יוקנעם עילית, סימון אלפסי, אשר "תחנוק" את יישובי המועצה ותגזול מהם אלפי דונמים ושטחים נרחבים אחרים״. לדברי גורמים בכירים במועצה משמעות התכנית הינה הרס היישובים וחיסול כל סיכוי לצמיחה ולהמשך ההתפתחות של המושבים אליקים ועין העמק.
כזכור, לפני מספר ימים איציק חולבסקי ראש המועצה כינס את המליאה לדיון חרום, והכריז כי לא יתנהל כל דיאלוג ולא תהיה עשייה משותפת עם עיריית יוקנעם עילית כאשר חרב מונחת על צווארנו".

הפגנה כנגד סיפוח שטחים ליקנעם
משתתפי ההפגנה בכל הגילאים  מחו כנגד כוונת הסיפוח שטחים ליקנעם

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "ליישובים עין העמק ואליקים עבר והיסטוריה מפוארת. אסור לקבל בשום פנים ואופן את תכנית הסיפוח אשר גוזלת ומספחת את אדמותיהם ותהפוך אותם לשכונה עירונית מוקפת בבנייה צפופה. לא ניתן לקרוע את המושבים ממרקם חייהם, מעברם ומחזון המייסדים החלוצי שבני המקום הביאו עימם. אנו נחושים להיאבק עד שהתכנית תוסר מעל סדר היום!".
תגובת עיריית יקנעם: "חשוב שתושבי אליקים ידעו את האמת, והאמת שאין שום כוונה לקחת מהם שום שטח משטח ההרחבה שלהם. להיפך, ראש העיר, סימון אלפסי ביקש להוציא מהתכנית ההרחבה את כל שטח ההרחבה של אליקים שכולל 220 דונמים, ועליהם יוכלו באליקים לבנות עשרות מגרשים. רה"ע ישמח להיפגש עם תושבי אליקים איפה שיבחרו, באליקים או ביקנעם, להציג בפניהם את התכנית, ולפעול איתם יחד בשיתוף פעולה מלא. מצער שחולבסקי מוביל את המצב לפסים של סכסוך ופגיעה במרקם היחסים המצוין שנבנה בין יקנעם לאליקים, ומחזיר את כולנו לחילוקי הדעות של שנות ה – 60, וה- 70 בין הקיבוצים והמושבים לערים".