הלב מתרחב: מנהל מגרש רכב בעפולה תרם רכב למשפחה מרובת ילדים

"ביקשו ממני בעבר לסייע בתרומה של הרבה דברים: עגלות, מטרנות, טיטולים, אוכל, כסף, בגדים וריהוט. אבל רכב? זה עוד לא קרה לי", סיפר הרב אמיר הלוי מ"אתחלתא" שחיבר בין הצדדים

אנשים טובים באמצע הדרך: אלון שואט, מנהל מגרש למכירת כלי רכב בעפולה הוכיח השבוע רגישות מהי, כשהעניק רכב במתנה למשפחה מרובת ילדים. שואט לא הסתפק במסירת הרכב, אלא גם צירף לו מערכת סטריאו חדשה, מזגן חדש, סט בלונים, עוגה ומיכל דלק מלא. מי שהיה השבוע מאושר לא פחות מהמחווה המרגשת והראויה להערכה הזו הוא אמיר הלוי, שליח הרבי ומנהל מרכז חב”ד "אתחלתא".

"המופתים מתגלגלים על הרצפה ואין מי שירים אותם"

"מזה עשור שנים שאני בשליחות הרבי וזה אחד המקרים הכי מיוחדים שקרו לי. דבר כזה עוד לא קרה לי", סיפר הלוי, "ראיתי מופתים, ראיתי מקרים של השגחה פרטית גם אצלי וגם אצל אחרים. איך אומרים: בליובאוויטש המופתים מתגלגלים על הרצפה ואין מי שירים אותם".
הלוי סיפר כי לפני מספר שבועות הוא קיבל טלפון ומעברו השני של הקו, היה אב של אחת מהמשפחות להן מסייעים באתחלתא במהלך השנה, משפחה מרובת ילדים. לדבריו של הלוי האב שאל ברגישות האם הוא יוכל לסייע בסיוע של תרומת רכב למשפחה שמתמודדת בין היתר עם ביקורים ובדיקות אצל רופאים, “בתחילה שתקתי", אומר הלוי בחיוך קטן, "הייתי קצת בשוק למען האמת. ביקשו ממני הרבה דברים, עגלות, מטרנות, טיטולים, אוכל, כסף, בגדים, ריהוט, מה לא. הרבה דברים אני מצליח לגייס דרך הפייסבוק. אבל רכב? זה עוד לא קרה לי. עניתי לו שזה קצת מאתגר ומורכב והאב אמר שאני צודק ואשכח מזה. בתגובה עניתי לו שאם אשמע על משהו אעדכן אותו".
חצי שעה אחרי אותה שיחה הלוי תויג בפוסט ברשת החברתית פייסבוק. את הפוסט העלה אלון שואט, מנהל מגרש רכב בעפולה בשם "רכב העמק" ובו נכתב כי הוא מעוניין למסור רכב כתרומה. “פניתי מידי לאלון וסיפרתי לו על המשפחה", שחזר אמיר, "אלון, אדם מקסים, אמין, משכמו ומעלה, שוחח איתי וסיפר לי על ההחלטה למסור את הרכב למשפחה נזקקת. נרשמנו ואחרי מספר שבועות קיבלתי ממנו שיחה שהמשפחה שפנתה אליי תזכה לקבל את הרכב. לא היה מאושר ממני להודיע זאת להורים".

"חשבתי שכבר ראיתי כמעט הכל"

ביום ראשון השבוע כבר הגיע הלוי למגרש יחד עם המשפחה לצורך העברת הבעלות. את פניהם קיבל אלון עם הרכב המצוחצח וגם עם מערכת סטריאו חדשה, מזגן חדש, בלונים שמחוברים לעוגה ומפתחות הרכב ומיכל דלק מלא עד סופו. “כנראה שכשאלון נותן מתנה הוא נותן מכל הלב", אמר הלוי, "חשבתי שכבר ראיתי כמעט הכל, אבל השבוע האחרון הוכיח לי שלא. המסקנה שלי מהימים האחרונים זה שאם נחשוב טוב יהיה טוב ושמחשבה יוצרת מציאות".