הלאומית יוצאת לדרך: עפולה ונצרת עילית יכולות לחלום על עלייה?

נדב מעוז בטור אישי לעמקניוז: השנה אין ולו קבוצה אחת שניתן לשים עליה את האצבע ולהגיד שהיא פייבוריטית לעלייה. אשקלון ועכו עדיין מלקקות את הפצעים. גם הפועל פ"ת, כפר סבא והפועל ר"ג רחוקות מלהרשים. האם זהו איתות עבור הפועל עפולה והפועל נצרת עילית להתחיל לחלום? ימים יגידו

במשך שנים ארוכות מצליחה הליגה הלאומית לשמור על התואר המחייב 'משוגעת'. ליגה נטולת חוקים בה כל דבר יכול לקרות. בפועל, ההיסטוריה מלמדת אחרת, לפחות לגבי זהות המוליכה בתום העונה. הפייבוריטית לסיים במקום הראשון עושה זאת באופן קבע גם אם לקח לה מספר שבועות או אפילו חודשים כדי להסתגל או לצאת מהמינוס.
תשאלו את הפועל ת"א או מכבי נתניה. אלא שהשנה אין ולו קבוצה אחת שניתן לשים עליה את האצבע ולהגיד כי היא בדרכה אל הבמה המרכזית. הנושרות מליגת העל, הפועל אשקלון והפועל עכו עדיין מלקקות את הפצעים. גם "המנוסות שבחבורה" בדמות הפועל פ"ת, הפועל כפר סבא והפועל ר"ג רחוקות מלהרשים. האם זהו איתות להפועל עפולה והפועל נצרת עילית להתחיל לחלום? במהלך הפגרה הרוויח המאמן אופיר חיים חוזה לעונה נוספת ולמרות עזיבתו של יובל שאוט, בנה את הסגל הכי חזק של הכחולים מאז העלייה ההיסטורית ללאומית. סביב נתנאל גולדמן הקפטן, רון שושן השוער וגיזי דורבור הוותיק, ההרכב יהיה חדש לחלוטין. אדריאן רוצ'ט אלוף המדינה לשעבר ותומר סוויסה שכבש למעלה מ-50 שערים בליגת העל ניצבים בראש הרשימה. אליהם מצטרפים עידן דוד ודור כוכב ששבו למקום בו הצליחו ואף ענר שכטר ושי בן דוד הרעבים. בגזרת הזרים יוריצה גרגץ חוזר לשתף פעולה עם חיים ובהתאם למצב התקציבי וההתפתחות של הקבוצה יגיע זר נוסף. על הנייר זה נראה טוב, אך מכיוון שהמועדון טרם עברה בבקרה, השחקנים טרם שיחקו יחדיו במשחק רשמי ובעקבות זאת ישנם הרבה סימני שאלה.

הרכב חדש לחלוטין בקבוצה של אופיר חיים
הרכב חדש לחלוטין בקבוצה של אופיר חיים

לאחר שנים רבות נצרת עילית סיימה עונה ללא מאבקי הישרדות. כבונוס גם היריבה מעפולה נשארה מאחור ובקבוצה היו מרוצים ובצדק. עם הישארותו של ירון הוכנבוים על הקווים, ב'גרין' החליטו לשמור על השלד הקיים. איבגי, קאסום, אלמליח, וולבלום, סזאר ודיין נשארו במועדון ונתנו שקט לצוות המקצועי. באופן מפתיע ההחתמה של הקיץ הגיעה בהודעה על העברתו של שאוט למדים האדומים. רף הציפיות עלה פלאים אלא שאז הגיעה הפציעה הקשה שטרפה את הקלפים. הכישרון העפולאי ייאלץ להיעדר מהמגרשים בחודשים הקרובים וחוליית ההתקפה שנבנתה אמנם מסקרנת אך בגדר תעלומה. יונתן לוי וגל קתבי יאלצו לתת מעבר למצופה מהם בעונה הראשונה בבוגרים. פדרו הברזילאי, אשר היה מבוקש שנים בנצרת עילית, סוף סוף יוביל את מרכז השדה. בחלק האחורי בוצע שינוי משמעותי עם הגעתם של  אופק פישלר הצעיר, אלון נצר שניסה את מזלו מעבר לים ואלי בלילתי שחתם רק השבוע. בנוסף, גם הקשר אוהד רבינוניץ חוזר למועדון אחרי עונה אחת באשדוד ומהווה תוספת כוח משמעותית לקישור.

ירון הוכנבוים. יש לו סגל איכותי
ירון הוכנבוים. יש לו סגל איכותי